وقتی همه چیز فرو می پاشد

وقتی همه چیز فرو می پاشد (nbookcity.com)

دانلود کتاب وقتی همه چیز فرو می پاشد

کتاب وقتی همه چیز فرو می پاشد، به ما یاد میدهد که یک راست وارد دهن شیر شویم و با همه‌ی ترس، درد و اضطرابی که داریم روبه‌رو شویم.

پما چودرون معتقد است، فرار کردن از مشکلات آنها را کم نمی‌کند بلکه صرفا سرپوش موقتی روی آنها می‌گذارد تا در شرایط و جای دیگری دوباره خودشان را نشان بدهند. چودرون با اقتباس از خرد سنتی بودایی، ابزارهای تغییر دهنده‌ی زندگی را برای تبدیل رنج به شادی بی‌حد و حصر به ما ارائه میدهد.

نویسنده می گوید: ما با مشکل بزرگی روبه‌رو هستیم و در آستانه‌ی پرتگاهی هستیم که چیزی از ارتفاعش نمی‌دانیم؛ پس بهترین تمرین برای هرکدام از ما این است که همان‌ جایی که هستیم بمانیم و فرار نکنیم؛ این را بدانیم که فرار کردن نه‌تنها چیزی را عوض نمی‌کند، بلکه بدتر هم می‌کند. در آخر سعی کنیم سفری معنوی به درون خودمان را شروع کنیم و خودمان را از نو بسازیم.

خلاصه کتاب

کتاب کلاسیک همیشه پرفروش پما چوردون با عنوان وقتی همه چیز فرو می پاشد، در مورد غلبه بر مشکلات زندگی، به قلب معنویت و رشد شخصی می پردازد. چگونه می‌توانیم زندگی‌مان را بگذرانیم، در حالی که به نظر می‌رسد همه چیز در حال فروپاشی است – زمانی که به طور مداوم ترس، اضطراب و درد بر ما غلبه می‌کند؟ پما چوردون پیشنهاد می کند که پاسخ ممکن است دقیقا برعکس آن چیزی باشد که شما انتظار دارید.

در اینجا، در محبوب‌ترین و تحسین‌ شده‌ترین اثرش، پما نشان می‌دهد که حرکت به سمت موقعیت های دردناک و صمیمی شدن با آنها می‌تواند قلب ما را به گونه‌ای بگشاید که قبلا تصورش را هم نمی‌کردیم. این کتاب توسط مرجان میری لواسانی ترجمه شده است و نشر افکار اقدام به چاپ آن نموده است.

شاید آنچه باعث می شود پیام پما به شدت در بین مردم طنین انداز شود، صرف نظر از اینکه دین یا مسیر معنوی آنها چیست، جهانی بودن آن باشد. نویسنده کتاب وقتی همه چیز فرو می پاشد، یکی از آن معلمان معنوی است که حکمت باستانی را برای پیروزی ها و مصیبت های روزانه ما به ارمغان می آورد.

بخشی از متن کتاب

همه ماراها به راهی اشاره میکنند که حاکی از بیداری کامل و زنده بودن به سبب رها کردن است، اینکه لحظه به لحظه پس از هر بازدم اجازه دهیم خاموش باشیم. وقتی از خواب بیدار میشویم می توانیم در زمان هایی که به هم ریخته ایم، بدون جستجوی خوشی و شادی، بدون اجتناب از درد و رنج و بدون سرگرم کردن خودمان، تمام و کمال زندگی کنیم.

شبی که بودا به روشن بینی رسید، زیر درختی نشسته بود. زمانی که آنجا نشسته بود، مورد حمله نیروهای مارا قرار گرفت. داستان از این قرار است که آنها به روی بودا شمشیر کشیدند و به طرفش تیر پرتاب کردند و سلاح های آنها به شاخه های گل تبدیل شد. این داستان به چه معناست؟ برداشت من این است که آنچه ما به طور عادتی مانع و مشکل میدانیم، واقعاً دشمن ما نیست، بلکه حتی دوست ماست.

آنچه ما مشکل و مانع می نامیم، در واقع راهی است که دنیا و تجارب کلی مان به ما می آموزند که در چه مواقعی گیر افتاده ایم. آنچه که به نظر تیر و یا شمشیر می آید را ممکن است به صورت یک شاخه گل تجربه کنیم. اینکه هرچه برایمان اتفاق میافتد، چه به عنوان مانع، مشکل و دشمن تجربه کنیم و چه به عنوان آموزگار و دوست، کاملاً به درک و برداشت ما از واقعیت بستگی دارد، به رابطه ما با خودمان.

تعالیم به ما می آموزند که موانع و مشکلات هم در سطح بیرونی و هم در سطح درونی اتفاق می افتند. در این مورد منظور از سطح بیرونی آن حسی است که کسی یا چیزی ما را آزار داده و توازن و آرامشی را که فکر میکردیم داریم، بر هم زده است، آدم رذل و پستی آنرا به طور کامل از بین برده است. این حس خاص که مانع و مشکلی وجود دارد، در روابط و در بسیاری موقعیتها پیش می آید، اینکه احساس ناامیدی میکنیم، احساس میکنیم اذیت شده ایم، گیج شده ایم و به نحوی مورد تهاجم قرار گرفته ایم، مردم این موارد را از روز ازل حس کرده اند.

در مورد موانع و مشکلات در سطح داخلی شاید واقعاً هیچ چیز به غیر از پریشانی خودمان ما را مورد حمله قرار ندهد، شاید هیچ چیز خشک و جامدی وجود نداشته باشد، به غیر از اینکه نیاز داریم وقتی تحت تأثیر قرار میگیریم از خودمان حمایت و حفاظت کنیم. شاید تنها دشمن ما این است که واقعیتی که اکنون وجود دارد را دوست نداریم و به همین علت میخواهیم زودتر از بین برود. اما آنچه که به عنوان تمرین کننده مدیتیشن نصیب ما میشود این است که هیچ چیز هرگز از بین نمیرود مگر این که آنچه را که باید بدانیم به ما یاد دهد.

نقد کتاب وقتی همه چیز فرو می پاشد

وقتی همه چیز فرو می پاشد، ما می‌توانیم برنجیم، آسیب پذیر شویم یا پرخاشگری کنیم اما پما چودرون در این کتاب به ما یاد می‌دهد که در این مواقع کار بهتری هم می‌توان کرد. اینکه آرام بگیریم و روی خودمان و قوای ذهنی و روحی‌مان تمرکز کنیم. اینکه چگونه می‌توان با وجود بحران برخود مسلط شد را در این کتاب به خوبی فرا خواهید گرفت.

زندگی آموزگار و دوست خوبی است. اوضاع دائما در حال تغییر است، ای کاش فقط بتوانیم بفهمیم. هیچ چیز آن طور که ما دوست داریم در موردش خیال پردازی کنیم، پیش نمی رود. تأکید نداشتن بر چیزی و در میانه بودن، مطلوب ترین وضعیت است، وضعیتی که در آن گیر نمی افتیم و می توانیم قلب و ذهن مان را فراتر از حد ممکن بگشاییم.

این وضعیتی نرم، غیرتهاجمی و دگرگون پذیر از اوضاع است. ماندن با این آشفتگی، ماندن با قلبی شکسته، خشمی غران، ماندن با حسی از ناامیدی و میل به انتقام راه و روش بیداری حقیقی است. ماندن با این تردید، مهارت پیدا کردن در کسب آرامش به هنگام پریشانی، اینکه یاد بگیریم وحشت نکنیم.

 مخاطبان کتاب وقتی همه چیز فرو می پاشد، همه کسانی هستند که می‌خواهند در زندگی آرامش واقعی را تجربه کنند و اجازه ندهند مشکلات بر آنها غلبه کند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 757 بار

Pema%20Ch%C3%B6dr%C3%B6n%20(%D9%BE%D9%85%D8%A7%20%DA%86%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%86)

عنوان کتاب: وقتی همه چیز فرو می پاشد

(زیستن در روزگار سخت ، وقتی همه چیز به هم می ریزد)

توصیه ای قلبی برای موقعیت های دشوار زندگی

نویسنده: پما چودرون

مترجم: مرجان میری لواسانی

تعداد صفحات کتاب: 145 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 13.01 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

به جز شیمی، در خانه، خود را با جامعه شناسی و تاریخ روسیه مشغول می‌کرد و گاهی در روزنامه‌ها و مجلات مقاله های کوتاهی با امضاء "یا" منتشر می‌ساخت. اگر درباره‌ی گیاه شناسی یا جانور...
بروزرسانی: 8 ماه قبل
تعداد بازدید: 154
پالانیک در این کتاب، پوچی و بی معنایی زندگی و مرگ را به شکلی منحصر به فرد به تصویر کشیده است. در داستان های جذاب این مجموعه، یک نوجوان دبیرستانی باهوش و موفق در دام اعتیاد به چیزی عجیب می افتد...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 190

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *