تو نباید بکشی

تو نباید بکشی (nbookcity.com)

دانلود کتاب تو نباید بکشی

کتاب تو نباید بکشی: صلح، رویای من اثری با نگاهی نسبتاً بیطرف‌ از یورگن تودنهوفر با هدف و نتایجی جالب است.

این کتاب سیاسی، مخاطب را به درون حوادثی می برد که در دوران ما در حال رخ دادن است. نویسنده مشاهدات خود را از اتفاقات خاورمیانه نظیر: جنگ سوریه، افغانستان، عراق، درگیری های مصر، لیبی و بهار عربی و همچنین توافق هسته ای ایران با کشورهای پنج به علاوه یک و بسیاری از حوادث ریز و درشت منطقه به رشته تحریر در آورده است.

این کتاب در واقع دادخواهی تند و تیز نویسنده علیه سیاست های تحقیرآمیز غرب و علیه دروغ به عنوان مادر تمام جنگ هاست، او در این کتاب معتقد است که غرب برای حفظ منافعش می جنگد، زمانی دست به پاکسازی نژادی یهودیان زد و حالا به اسم دفاع از حقوق بشر و برقراری صلح مسلمانان را تروریست جلوه می دهد و در این کشورها دست به قتل عام می زند و یا آنها را به جان هم می اندازد.

خلاصه کتاب

نویسنده کتاب تو نباید بکشی گفته است: ما دوران برده داری، سوزاندن جادوگران، استعمار، راسیسم و آپارتاید را با موفقیت پشت سر گذاشتیم. اگر موفق شویم جنگ را هم غیرقانونی اعلام کنیم، بشریت گام بزرگی رو به جلو برداشته است.

دروغ جز جدایی ناپذیر تمدن غرب است. تودنهوفر در سفری که به ایران آمد و جزئیاتش نیز در کتاب حاضر آمده است، به این نتیجه رسید که برخلاف بسیاری از سیاستمدان غربی مردم ایران می دانند جنگ چیست و هیچ کس در ایران خواهان جنگ نیست. جنگ‌ها مخصوصاً برای سیاست مدارانی بسیار جذابند که فکر می‌کنند باید به خودشان و به دنیا چیزی را ثابت کنند. آنها همیشه بازنده­ هایی هستند که هیچ کس فکر نمی‌کند بتوانند کار بزرگی انجام بدهند.

نمونه ­ی بارز، بازنده­ ی سابقی مثل جورج دبلیو بوش است که می‌خواست به خودش، به پدرش و به دنیا نشان بدهد که او هم برای خودش مردی است. اغواگران شیطان ­صفتی مثل دیک چنی با او بازی راحتی داشتند. شاید باراک اوباما که نژادپرستان شرور به او تهمت می‌زنند که یک آمریکایی و مسیحی واقعی نیست هم جزء همین دسته باشد.

اوباما پس از آغاز به کار، تعداد نیرو‌های آمریکایی مستقر در افغانستان را سه برابر کرد و تعداد حملات تروریستی پهپادها را در مرز پاکستان و افغانستان گاهی به ده برابر رساند. کتاب تو نباید بکشی بسیار روان و جذاب است. با اینکه حجم کتاب زیاد است اما آنقدر زیبا و گیرا توصیف می کند که انگار پای فیلم سینمایی نشستی. انقلاب ها را در کشورهای مختلف روایت میکند. آقای تودنهوفر با سر نترس و روحیه بالایی که داشته خودش به صورت مستقیم دیده و روایت کرده.

بخشی از متن کتاب

با یک هیوندای نقره ای – خاکستری، از وسط جاده ای که در دل کویر کشیده شده است، به طرف بريقه حرکت میکنیم. ما، عبداللطیف میزبان لیبیایی پنجاه و چهار ساله مان، یوسف، جوان سیه چرده ی بیست و یک ساله ی لیبیایی، یولیا لیب، تصویربردار سی ساله ی آلمانی و من. مقصدمان بریقه، شهر کوچک نفت خیز لیبی است. این شهر در فاصله ی دویست کیلومتری جنوب غربی بن غازی قرار دارد.

چهار هفته پیش در بن غازی انقلاب شروع شده بود. نیروهای قذافی سه روز بعد شهر را ترک و به سمت بريقه عقب نشینی کردند. از قرار معلوم، حالا بریقه هم آزاد شده است. رنگ آسمان اکثر مواقع خاکستری است. باد مرتباً دانه های شن را به ارتفاع یک متر بلند میکند و به شیشه ی جلوی ماشین میکوبد. طبیعت به نظر غیراقتصادی و متروکه می آید و در آن هیچ اثری از زندگی دیده نمی شود.

ولی فضای حاکم بر ماشین بسیار خوب است. هر جا که عبداللطیف حضور داشته باشد آنجا اخلاق خوش حاکم است. صمیمیتش آدم را جادو میکند سه روز پیش که در هوای بارانی طبرق، با آن موهای مجعد و سفیدش سرش را خندان وارد ماشین کرد، او را «hero smiling My- قهرمان خندانم» نامیدم. فراموش کرده بودم که انسانهای تا این اندازه مثبت هم وجود دارند.

امروز برای عبداللطیف روز خاصی است. وجودش نه تنها آکنده از انقلاب عربی است که از رودست زدن به رهبر شورشیان اجدبیه/ بریقه، ژنرال سلیمان محمود هم خوشحال است. ژنرال کله طاس با آن سبیل های خاکستری اش که شبیه سبیل های بیسمارک بود، برای من و یولیا یک سخنرانی طولانی درباره ی ژنرال کلاوزوتیس و رومل انجام داد.

وقتی متوجه شد که من بارها پسر رومل را دیده ام، چشمانش برق زد. ولی بعد با قاطعیت تمام گفت که ادامه ی سفر به بریقه امکان پذیر نیست، نبرد در این شهر تا همین دیروز ادامه داشته است. اشخاصی که خانواده ی رومل را می شناسند بسیار ارزشمندتر از آن هستند که دست به چنین سفر ماجراجویانه ای بزنند. او از استدلال عجیب و غریبش خشنود به نظر می رسید…

نقد کتاب تو نباید بکشی

«دست آخر فقط اشک‌ها باقی می‌ماند»، «ماده‌ی مخدری به نام جنگ»، «تلاش برای بیداری جهان عرب»، «سوریه، مورد خاص»، «تراژدی سوریه»، «ایران از زاویه‌ای دیگر» و «موخره‌ی درام لیبی» عناوین بخش‌های کتاب تو نباید بکشی هستند.

نویسنده اطلاعات خوبی راجع به جنگ های داخلی و خارجی کشورهای افغانستان، پاکستان، لیبی، مصر، سوریه، عراق و الجزایر در اختیار خواننده قرار می دهد که با توجه به حضور خود نویسنده در مناطق جنگی، به نظر می آید از روایت های دیگر صادقانه تر باشد، بخش ایران هم جالب توجه است.

کتاب تو نباید بکشی را به همه طرفداران کتاب های سیاسی توصیه می کنیم. دید یک روزنامه نگار معروف آلمانی نسبت به شرایط ایران واقعا خواندنی است.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 127 بار

J%C3%BCrgen%20Todenh%C3%B6fer%20(%DB%8C%D9%88%D8%B1%DA%AF%D9%86%20%D8%AA%D9%88%D8%AF%D9%86%D9%87%D9%88%D9%81%D8%B1)

عنوان کتاب: تو نباید بکشی

نویسنده: یورگن تودنهوفر

مترجم: حسین تهرانی

تعداد صفحات کتاب: 437 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 37.1 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

اثری ارزشمند برای تمام آنهایی است که می‌خواهند از احساس‌ها و عواطف دردناک، اعتیاد، وسواس فکری، فشار و وابستگی‌های عاطفی رها شوند. دگرگون کردن زندگی، به معنای پیدا کردن شغل، همسر جدید، بیرون رفتن از خانۀ پدر و مادر...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 530
نویسنده دیدگاه و موضع سیاسی صدام نسبت به مردمش، کشورهای دیگر، اقوام و گروه‌های مذهبی و سیاسی کشورش را شرح می‌دهد و سپس تحلیل و بررسی می‌کند. نیروهای بین المللی صدام...
بروزرسانی: 10 ماه قبل
تعداد بازدید: 838

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *