اسطوره های خاورمیانه

آخرین ویرایش: 1 هفته قبل
اسطوره های خاورمیانه (nbookcity.com)

دانلود کتاب اسطوره های خاورمیانه

کتاب اسطوره های خاورمیانه اثر پیر گریمال با ترجمه مجتبی عبدالله نژاد است؛ در این کتاب سخن از اساطیر ناحیه‌ای است که بخش اعظم خاور نزدیک قدیم از بین‌النهرین تا آناتولی را در بر می‌گیرد.

از لحاظ قوم شناسی مردمی که در این ناحیه می‌زیستند، نژادها و زبان‌های متفاوت و گوناگون داشتند؛ از قبیل:

  • سومری‌ها (نخستین گروه متشکل از لحاظ سیاسی و اجتماعی که در این ناحیه سکونت کردند)،
  • اعقاب سامی آنان که در اصل از بابلی‌ها و آشوری‌ها بودند،
  • هوریایی‌ها و هیتی‌ها که اقوام هند و اروپایی بودند و جانشین قوم بومی آشوری این ناحیه شدند. در این کتاب به اسطوره‌های این اقوام پرداخته شده است.

بخشی از متن کتـاب

در سلوک آفرینش مردوک هم به سامان عالم هستی دلالت می کرد و هم تجسم خورشید و گرمای اوبود که بخار دریا را که در قالب تیامات ارائه می شد پراکنده می ساخت. او در مقام خدای خورشید به  قوای بهاری هم دلالت می کرد. 

اینک این تجدید حیات طبیعت در پایان زمستان و پیروزی بهار بر نیروهای مرگ از مفاهیم اساسی دین بابلی بودند که تا هنگامی که از بین رفت همچنان یک دین طبیعی باقی ماند. زمان مقدس مردم بابل در اعتدال بهاری آغاز می گشت که نشان تولد دوباره سال است.

در این فصل سال میان خورشید و زمستان  تعارض و کشاکشی هست و این تعارض و کشاکشی تکرار تعارضی ست که میان جهان آفرین و اعتشاش ازلی برقرار بود.

بنابراین آغاز سال نو در میان مردم بابل خطیرترین لحظه حیات دینی بابلی بود و آیین های مربوط به آن محفوظ باقی ماند. از انجایی که یکی از اعمالی که در کار جهان آفرینش تقدیس میشد در این فضل دوباره اجرا می گشت.

شما می توانید کتاب اسطوره های خاورمیانه را به صورت رایگان از شهر کتاب دانلود و مطالعه نمایید.

اسطوره های خاورمیانه - پیل گریمار

عنوان کتاب: اسطوره های خاورمیانه

نویسنده: پیل گریمار

مترجم: مجتبی عبداله نژاد

تعداد صفحات کتاب: 131 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم کتاب: 2.5 مگا بایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

کتاب بازگشت ریشی یکی از آثار به چاپ رسیده ی دیپاک چوپرا پزشک و بنیانگذار مؤسسه امریکایی طب آیورودا می باشد.نگارنده در این کتاب، اجراهایی از بیماران و مشکلات جسمی و روحی آنان بازگو می‌کند.چیزهای بسیاری از کتابهای دکتر چوپرا آموخته ام. به عنوان نتیجه...
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 1144
«تیرون» یک بچه دایناسور شرور است. او همکلاسی اش را که جثّه کوچکتری دارد مدام آزار میدهد. اما این شخصیت او ریشه در خانواده و دلایلی دیگر دارد. از طرف دیگر همکلاسی اش که «بولاند» نام دارد در یک وضعیت سخت درمیابد که ضعیف نیست
بروزرسانی: 1 هفته قبل
تعداد بازدید: 500

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *