دانشنامه اختلالات زمینه ساز سنکوپ قلبی

آخرین ویرایش: 2 هفته قبل
دانشنامه اختلالات زمینه ساز سنکوپ قلبی (nbookcity.com)

دانلود کتاب دانشنامه اختلالات زمینه ساز سنکوپ قلبی

کتاب حاضر گردآوری شده توسط رضا پوردست گردان می باشد. سنکوپ یا غش، به از دست دادن ناگهانی هوشیاری گفته می شود.

ممکن است توسط مکانیسم های مختلف ایجاد شود ، اما معمولا آسیبی جدی به شمار نمی رود. سنکوپ یا غش به دلیل کمبود اکسیژن در مغز ایجاد می شود. کاهش اکسیژن در مغز دلایل مختلفی دارد، از جمله فشارخون پایین یا انبساط رگ ها و هر عامل دیگری که مانع رسیدن اکسیژن کافی به مغز می گردد.

سنکوپ یا غش با تشنج متمایز است. سنکوپ وضعیت موقتی از دست دادن هوشیاری بوده که بعد از آن بیمار به حالت شادابی خود باز می گردد. مغز دارای دو نیکره، مخچه و مغز است. در نتیجه این قسمت از بدن برای فراهم کردن اکسیژن و گلوکز مورد نیاز سلول های خود و در نهایت حفظ حیات، نیاز به جریان خون دارد. 

در صورتی که این نیاز بدن تأمین نگردد مسلما با عوارضی همراه خواهد بود که فشارخون اگر کافی نباشد، موجب اختلال در وضعیت طبیعی بدن می شود .

اغلب این حالت نیازی به درمان پزشکی ندارد. اما گاهی اوقات در اثر یک بیماری، وضعیت یا اختلال جدی به وجود می آید. هر ناهنجاری را باید به عنوان یک حالت اورژانسی در نظر گرفت، تا علت آن شناسایی شود و علائم و نشانه های آن حالت را درمان نمود.

مطالب موجود در دانشنامه اختلالات زمینه ساز سنکوپ قلبی :

  • مقدمه
  • بی اشتهایی عصبی
  • آلرژی دارویی
  • آلرژی غذایی
  • گرفتگی قلبی
  • نوروپاتی
  • پانیک
  • آمبولی ریوی
  • تشنج

شما می توانید پی دی اف این کتاب را به صورت رایگان از وبسایت شهر کتاب مرجع جامع کتابهای الکترونیک دانلود و مطالعه نمایید.

دانشنامه اختلالات زمینه ساز سنکوپ قلبی

عنوان کتاب: دانشنامه اختلالات زمینه ساز سنکوپ قلبی

نویسنده: رضا پوردست گردان

تعداد صفحات کتاب: 70 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: یک مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

در روزگار قاجار که روس و انگلیس چون زالو مشغول مکیدن منابع ایران زمین بودند ، شاهان بی کفایت ” قاجار ” ، چون کبک سر در برف کرده و سرگرم بذل و بخشش خاک کشور بودند و توده مردم نیز در ناآگاهی و خاموشی به سر می بردند .
بروزرسانی: 1 هفته قبل
تعداد بازدید: 1130
کتاب در دره نعره های تندرگون که در سال 1388 چاپ شده توسط هاینریش بل نوشته شده است و انتشارات علم آن را منتشر کرده است و با ترجمه مهرداد مهربان و بهرام فرهمندپور انجام گرفته است. مجموعه حاضر مشتمل بر داستان‌های کوتاهی تحت عنوان مرد و چاقوها، یادداشت‌های بن...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 638

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *