عوارض سرطان کبد

آخرین ویرایش: 6 روز قبل
عوارض سرطان کبد (nbookcity.com)

دانلود کتاب عوارض سرطان کبد

سرطان کبد تومور بدخیمی بوده که سالانه تعداد بسیاری از مردم را به کام مرگ می کشاند.سرطان کبد در مردان شایعتر بوده و سیروز کبدی یکی از مهمترین عوامل بروز این بیماری می باشد. سرطان کبد، سرطانی است که در سلول های کبد شروع می شود. 

کبد عضوی به اندازه توپ فوتبال است که در قسمت فوقانی راست شکم، زیر دیافراگم و بالای شکم قرار دارد و همانطور که دربخش سلامت نمناک خواهید خواند انواع مختلفی از سرطان می تواند در کبد شکل بگیرد که کارسینوم هپاتوسلولار شایع ترین نوع سرطان کبد است که از نوع اصلی سلول های کبدی است.

مطالب کتاب عوارض سرطان کبد

مقدمه
سیروز کبد
ژینکوماستی
هپاتیت ب
هپاتیت سی
افزایش کلسیم
افزایش کلسترول
کاهش کلسیم
پورفیری

سرطان کبد

در صفحه ۵ این کتاب می خوانیم:

سرطان کبد بر اساس میزان پیشرفت و گسترش آن درمان می شود . مثلا در موارد تشخیص زودرس بیماری ممکن است بخشی از کبد برداشته شود و جلسات پرتودرمانی یا شیمی درمانی به درمان اضافه گردد .برداشتن کامل کبد بدون انجام عمل پیوند کبد مقدور نیست.

زیرا باعث مرگ سریع بیمار می شود. پیوند کبد نیز عملی سنگین، پرهزینه و معمولا با زمان انتظار طولانی است. از این رو شایسته است که راه هایی را که برای پیشگیری از این سرطان بیان شد، مورد عمل قرار دهید تا هرچه بیشتر از خطر ابتلا به این سرطان در امان بمانید .

سیروز کبدی از عوارض سرطان کبد است

سیروز مرحله اواخر زخم ( فیبروز ) کبد است که در اثر بسیاری از بیماری ها و بیماری های کبدی مانند سرطان کبد، هپاتیت و الکلیسم مزمن ایجاد می شود. هر بار که کبد شما آسیب دیده باشد – خواه بر اثر بیماری، مصرف بیش از حد یا دلیل دیگری – سعی دارد خود را ترمیم کند.

در این فرآیند، بافت اسکار شکل می گیرد. با پیشرفت سیروز، بافت اسکار بیشتر و بیشتر می شود و عملکرد کبد را دشوار می کند ( سیروز جبران نشده ). سیروز پیشرفته تهدید کننده ی زندگی است.

علائم سیروز کبد

سیروز اغلب تا زمانی که آسیب کبد گسترده نباشد ، هیچ علامت یا علائمی ندارد. در صورت بروز علائم و نشانه ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:
خستگی
به راحتی خونریزی یا کبودی می شود
از دست دادن اشتها
حالت تهوع
تورم در پاها، پا یا مچ پا
کاهش وزن
خارش پوست
تغییر رنگ زرد در پوست و چشم (زردی)
تجمع مایع در شکم شما (آسیت)

عوارض سرطان کبد

عنوان کتاب: عوارض سرطان کبد

نویسنده: رضا پوردست گردان

تعداد صفحات کتاب: 51 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل:‌ کمتر از یک مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

کتاب گفتار (سخن کوتاه) پیرو به فرجام رساندن گرد آمده سخنان کوتاه مهدی اقبالی است که در کتاب اندیشه های ناپایدار که پیشتر پیشکش خوانندگان گرامی شده بود. این کتاب شامل جملات کوتاه و قابل تاملی است که می توانید...
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 301
این کتاب برای کسانی که مطالعات پیشرفته در زمینه اندیشه سیاسی و جامعه مدنی دارند دستنامه مناسبی برای تدریس است . همچنین برای کسانی که مطالعات محدودتری داشته اند اما مشتاق آشنایی عمیق تر با مباحث اصلی این حوزه هستند کتابی عالی برای جمع خوانی است .
بروزرسانی: 2 روز قبل
تعداد بازدید: 888

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *