غلبه بر عادت های مزاحم

غلبه بر عادت های مزاحم (nbookcity.com)

دانلود کتاب غلبه بر عادت های مزاحم

در جهانی که هر روز اخبار بد به سراغ‌ مان می‌ آید و به انواع عادت‌ها و رفتارهای نه چندان خوب مبتلا شده‌ایم، کتاب غلبه بر عادت های مزاحم می‌ تواند راهنمایی مناسب برای رهایی از این مسائل باشد.

رفتارهایی که موجب اختلال در روند زندگی سالم و عادی شده مانند: اعتیاد به مواد مخدر، الکل و یا حتی پرخوری. همه ما عادات ناپسند و مزاحمی داریم که دوست داریم بتوانیم آنها را کنار بگذاریم و با عادات خوب جایگزین کنیم. پس خواندن این کتاب، برای همه زنان و مردان در هر سنی خوب است.

چکیده کتاب 

دیپاک چوپرا در کتاب غلبه بر عادت های مزاحم سعی کرده‌ است در سه بخش به بررسی رفتارهای زننده بپردازد. در بخش اول به معنا وانواع اعتیاد در زندگی  و شناخت آنها می ‌پردازد.دربخش دوم با مثال‌های واقعی به تجربه اعتیاد درجوامع انسانی وبیان آنها پرداخته ودر نهایت در بخش سوم کتاب به ارائه راهکار و بازیابی تعادل می‌ پردازد. توجه به دنیای معنوی از طریق مراقبه و مدیتیشن ازعمده مواردی است که به آن درجهت رفع عادت‌های مزاحم اشاره می‌شود همچنین در بخش‌هایی از کتاب با نمونه‌هایی از ورزش درجهت سلامت جسم ورژیم غذایی آشنا می ‌شویم.

معرفی نویسنده

دکتر دیپاک چوپرا یکی از اعضای شورای مدیران دانشکدهٔ پزشکان آمریکایی، عضو انجمن متخصصان غدد دورن‌ریز بالینی آمریکایی، استاد کمکی دانشکدهٔ مدیریت کلاگ و دانشمند ارشد سازمان گالوپ است. مجلهٔ تایم از او به عنوان یکی از یکصد شخص برجستهٔ قرن یاد می‌کند و عنوان «شاعر – پیامبر پزشکی جایگزین» را به او داده است.

دیپاک چوپرا، بیش از پنجاه عنوان کتاب نگاشته است که به بیش از سی و پنج زبان بازگردانده شده‌اند. برخی از کتاب‌های و غیر داستانی این نویسندهٔ مشهور، در فهرست پرفروش‌ترین نیویورک‌تایمز قرار گرفته‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به هفت قانون معنوی برای موفقیت،تجلی بی‌درنگ و چگونه خدا را بشناسیم اشاره کرد.

بخشی از متن

معتقدم که اعتیاد و عواقب آن مهم‌ترین مسائلی هستند که سلامت جامعه را تهدید می‌کنند. بیماری‌های قلبی و عروقی بیماری‌های تنفسی انواع سرطان‌ها و ایدز تنها معدود مسائلی هستند که مستقیم یا غیرمسقیم ریشه در اعتیاد یا عادت‌ های مزاحم دارند. این کتاب خلاصه اهتمامی است برای برخورد با یک معضل بزرگ. در نگاه نخست ممکن است، کار بسیار دشوار به نظر برسد.

حتی ممکن است گستاخانه به نظر بیاید که کسی بخواهد به وسیله کتابی که حجم آن کمی بیشتر از 100 صفحه است، درصدد برخورد با این مسئله پیچیده برآید. اما معتقدم کتاب کم قطری که به شما تقدیم می‌کنم، می‌تواند به میلیون انسان‌ کمک کند که نه تنها خود را از شر انواع عادت‌ های مزاحم نجات دهند، بلکه بستگان و عزیزان‌شان را نیز در حل این مشکل یاری نمایند.

نکوداشت‌های کتاب  غلبه بر عادت‌های مزاحم

  • داروی جدیدی در دست ساخت است، دارویی که ذهن، شعور، معنا و هوش در آن نقش اساسی دارد. (لری دوسی)
  • دیپاک چوپرا به دلیل رویکرد جدید خود در ترکیب سنت‌های درمانی کهن با تحقیقات مدرن، به عنوان یک بقراط امروزی مورد ستایش قرار می‌ گیرد. (ایرو کوپسینت)
  • نوشته‌های دکتر چوپرا از زیبایی، قدرت عالی، لذت فراوان و عقل سلیم بسیار برخوردار است. (کورتنی جانسون)
  • دکتر چوپرا اطلاعاتی را در اختیار ما قرار می‌ دهد که می‌تواند به ما کمک کند زندگی طولانی و سالم داشته باشیم. (برنی سیگل)

تعداد بازدید: 1,956 بار

Deepak Chopra %D8%AF%DB%8C%D9%BE%D8%A7%DA%A9 %DA%86%D9%88%D9%BE%D8%B1%D8%A7

عنوان کتاب: غلبه بر عادت های مزاحم

نویسنده: دیپاک چوپرا

مترجم: مهدی قراچه داغی

تعداد صفحات کتاب: 166 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 1.27 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

باب گرانت در کتاب خود به دغدغه‌های ذهنی بیشتر خانم‌ها در هنگام روبه‌رو شدن با مرد زندگی‌شان با زبانی ساده و صریح پاسخ می‌دهد و آن‌ها را به یک معشوق ایده‌آل تبدیل می‌کند. این کتاب...
بروزرسانی: 10 ماه قبل
تعداد بازدید: 1003
نویسنده کتابش را در دو بخش اصلی «جنبش آزادی بخش زنان» و «ستم بر زنان» سامان داده و در بخش اول با فصولی چون زمینه دهه شصت، جنبش آزادی بخش زنان، سیاست جنبش آزادی بخش...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 126

یک پاسخ

  1. این کتاب راهکارهای بسیار خوبی در جهت رفع عادات مخرب و مزاحم ارائه می‌دهد که می‌تواند جهت رفع آن و جایگزینی آن با عادتی مثبت مفید واقع گردد. در این خصوص شاید یکی از بهترین جملاتی را که مطالعه کردم این جمله بود که شروع نکردن عادتی به مراتب از ترک آن عادت آسان تر است. این مطلب به خصوص بایستی مورد توجه جوانان عزیز قرار بگیرد که در سال‌های جوانی و نشاط با دست خود، خودتان را دچار یک عادت ناسالمی که می‌تواند شور و انگیزه زندگی را از شما سلب کند نگردانید. با آرزوی سلامت و سعادت برای همه‌ی دوستان گرانقدر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *