هفت عادت مردمان موثر

آخرین ویرایش: 4 هفته قبل
7 عادت مردمان موثر (nbookcity.com)

دانلود کتاب هفت عادت مردمان موثر

کتاب هفت عادت مردمان موثر در مورد مهارت های زندگی به نگارش در آمده و یکی از موفق ترین آثار نویسنده به شمار می آید.

این کتاب توانسته است در سراسر دنیا توجه‌های زیادی را به خود جلب کند. بسیاری از افراد مشهور درباره‌ی این کتاب نقدها و نظراتی را منتشر کرده‌اند. در آغاز کتاب نظرات بسیاری از این بزرگان آمده است. «تام پیترز» نویسنده‌ی کتاب «در جستجوی برتری» درباره‌ی کتاب حاضر گفته است:

افاد کمی پیدا می‌شوند که به مدت طولانی و عمیق درباره‌ی تئوری‌های استفن کاوی بیاندیشند. کتاب هفت عادت مردمان موثر، نوعی کتاب راهنما نیست، بلکه این فرصت را به ما می‌دهد که خود را بشناسیم و روی دیگران تاثیر بگذاریم و از بینش عمیق تئوری‌هایش نهایت استفاده را بکنیم. این کتاب، شگفت انگیز است و می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند.»

مروری بر کتاب

کتاب حاضر حاصل گردآوری مطالب سمیناری ‌است که دکتر کاوی در سال ۱۹۹۲، در مورد هفت عادت مردمان موثر برای مدیران و موسسان شرکت‌های بزرگ آمریکا برگزار کرد. او در این کتاب، هفت عادت را معرفی می‌کند و معتقد است افراد با ایجاد این عادات در خود در درازمدت می‌آموزند که چگونه موثر واقع شوند.

مخاطبان این کتاب تنها مدیران نیستند؛ بلکه هر فردی که می‌خواهد در روابط شغلی، خانوادگی و در کل زندگی خود فردی موثر شناخته شود، جزو مخاطبان این کتاب قرار می‌گیرد.  نهادینه‌‌ کردن این هفت عادت در درون، افزایش اعتمادبه‌نفس، بهبود کیفیت روابط انسانی، ایجاد انگیزه در دیگران و خلاقیت و شادی را به دنبال خواهد داشت. مطالب کتاب در سیزده بخش آمده است. در شش بخش به مقدمه، معرفی و جمع‌بندی پرداخته شده و در هر هفت بخش دیگر، یک عادت موثر معرفی می‌شود.

«جیک گارن»، نماینده‌ی مجلس آمریکایی نیز درباره‌ی این کتاب گفته است: «باید تمام تلاشمان را بکنیم که تمام افراد در سطح‌های خدمت عمومی، خواندن کتاب هفت عادت مردمان موثر و استفاده از این کتاب را در خود احساس کنند و خود را ملزم به مطالعه‌ی آن نمایند. بر اساس روش‌های اخلاقی، این روش از اجبار قانون و قانون‌گذاری موثر تر است.»

بخشی از مقدمه کتاب

ما مخلوقاتی هستیم که عاداتی داریم و بدون آن عادات نمی توانیم زندگانی کنیم. بعضی از این عادات بد و ناگوارند که باید اصلاح شوند؛ برخی دیگر خوب هستند که باید بهبود یابند و شماری هم عالی و ممتاز که باید به درجه ی کمال برسند. بسیاری از ما تحت تاثیر الگوهایی بسیار قدرتمند، تجربه های کهنه را مرتباً تکرار می کنیم و در حقیقت واجد الگوهای رفتاری عودکننده ای هستیم که از دیرباز به عنوان برنامه هایی در ضمیر ناهشیارمان ثبت شده اند.

با وجود این، این الگوهای کهنه و ناهنجار هرگز شکست ناپذیر نیستند. پیروزی هم مانند شکست یک عادت است و موفقیت و شادمانی واقعی و پایدار زمانی حاصل می شود که رشته ای از الگوهای اساسی و کامل را بی وقفه به کار گیریم و با درونی کردن آن بنیان عادت های تازه را بنا نهیم.

دکتر استیون کاوی محقق و نویسنده برجسته ی عصر ما در این کتاب، با نگاهی ژرف و عمیق « هفت عادت » اساسی مردمان کامیاب جهان را تجزیه و تحلیل کرده و سپس شیوه ی پرورش و درونی کردن این « هفت عادت » را با ما در میان می گذارد. او نخست اصولی را شناسایی می کند که آن را « قوانین طبیعت » می نامد و آنگاه شیوه ی به کارگیری این قوانین را در کار و زندگی به ما می آموزد.

جملات برگزیده‌ی کتاب هفت عادت مردمان موثر

  • کارهای مهم‌تر هرگز نباید قربانی کارهای کم اهمیت شوند.
  • هیچ رابطۀ دوستانه‌ای بدون اعتماد و هیچ اعتمادی بدون تعادل و هماهنگی وجود ندارد.
  • ما به اصل طلایی در ذهن‌مان متعهدیم. حالا اجازه دهید آن را در زندگی تجربه کنیم.
  • قلب، دلایلی دارد که عقل و منطق نمی‌تواند آن را درک کند.
  • من امیدهای قدیس را به راهنما بودن برگزیده‌ام.در مسائل حساس، یگانگی و وحدت را در مسائل مهم، گوناگونی و تنوع را در همه چیز، بخشش را.
  • بعضی وقت‌ها به این مسأله فکر می‌کنم که مسائل کوچک باعث چه عواقب بزرگی می‌شوند. وسوسه می‌شوم که فکر کنم هیچ مسأله‌ای کوچک نیست.

خلاصه کتاب

کتاب هفت عادت مردمان موثر کتابی پیرامون موضوع توسعه فردی است و یکی از بهترین کتاب‌های دهه 1990 میلادی در زمینه روان‌شناسی به حساب می‌آید. استفان کاوی در این کتاب بیان می‌کند که کارهایی که ما در زندگی خودمان انجام می‌دهیم ناشی از درکی است که از جهان پیرامون خودمان داریم. بنابراین وقتی بخواهیم جهان پیرامون خودمان را تغییر دهیم ابتدا باید از خودمان شروع کنیم و خودمان را تغییر دهیم و متحول کنیم. همچنین در صورتی که بخواهیم خودمان را تغییر دهیم باید بتوانیم درک و فهم خودمان از این جهان را متحول کنیم.

کتاب 7 عادت مردمان موثر برای تمامی افرادی که تمایل دارند در زندگی خود به موفقیت برسند نوشته شده است. مقصود از موفقیت، یک مفهوم جامع و کلی است. به بیان دیگر قرار نیست که فقط در زمینه کسب و کار موفق شوید بلکه در حوزه زندگی شخصی، سلامت، ورزش و غیره نیز باید به موفقیت و پیروزی دست پیدا کنید.

کتاب هفت عادت مردمان موثر به شما کمک می‌کند عادت‌ های مهمی را فرا بگیرید که باعث پیروزی شما می‌شود. همه ما با تمام وجودمان تمایل داریم که در زندگی به موفقیت برسیم. هر کسی این مسیر موفقیت را به شکلی طی می‌کند و در این مسیر با موانع و مشکلات گوناگونی برخورد می‌کند. پیشنهاد همیار آکادمی برای قرار گرفتن در مسیر موفقیت، رشد و توسعه فردی است. یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های توسعه فردی مطالعه کتاب‌ها و مطالب انگیزشی و آموزشی است. امروزه یادگیری مستمر، رمز موفقیت به حساب می‌آید.

آثار استیون کاوی

استیون کاوی نویسنده‌ی کتاب‌های پرفروش زیادی مانند همین کتاب هفت عادت مردمان موثر در سطح جهان است. او اولین کتابش به نام «ریشه‌های معنوی روابط بشری» را سال 1970 منتشر کرد و پس از آن چندین و چند کتاب دیگر نوشته است. تعداد زیادی از کتاب‌های استفان کاوی در ایران ترجمه و منتشر شده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به کتاب‌های:

«دفتر تمرین هفت عادت مردمان موفق»، «انسان‌های موثر: مدیریت و رهبری مبتنی بر اصول»، «هفت عادت خانواده‌های کامروا»، «اندیشه‌های روز مردمان موثر»، «7 عادت نوجوانان موفق»، «عادت هشتم»، «زندگی موثر»، «سرعت اعتماد» و «موفقیت در بحران، نتایج قابل پیش‌بینی در زمان‌های غیر قابل پیش‌بینی» اشاره کرد.

تعداد بازدید: 7,074 بار

Stephen Covey %D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%88%D9%86 %DA%A9%D8%A7%D9%88%DB%8C

عنوان کتاب: 7 عادت مردمان موثر

درسهای نیرومندی برای دگرگونی خویشتن

نویسنده: استیون کاوی

مترجمان: محمدرضا آل یاسین

تعداد صفحات کتاب: 351 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 6.68 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

نویسنده با صدای بلند پرصلابتش و با دنیای از اطلاعات که پشتوانه ی موفقیت او هستند، به ما می گوید که تلاش های برندسازی به شکل و شیوه های گذشته، از دور خارج شده اند و پوچ‌و بی‌مایه هستند...
بروزرسانی: 10 ماه قبل
تعداد بازدید: 87
همواره درباره موضوع توسعه شخصی و حرفه‌ای صحبت می‌کند که با پرورش آن می‌توان به فروش بهتر، خلاقیت، عزت نفس و موفقیت رسید. خود او می‌گوید که ابتدای مسیر، میلیونرهای خود...
بروزرسانی: 10 ماه قبل
تعداد بازدید: 356

8 پاسخ

  1. اگر می‌خواهید پیشرفت کنید و از کارتان بهترین نتیجه را داشته باشید یا سرعت پیشرفت خود را افزایش دهید و مثل دیگر افراد موفق در دنیا به موفقیت‌های چشم گیری دست یابید این کتاب را مطالعه کنید چون در این کتاب ترکیبی از عادت‌های افراد موفق نهفته که شما را در مسیر پیشرفت‌تان ترقی می‌دهد و درس‌های برای تغییر در منش و شخصیت، به شما آموزش می‌دهد

  2. سلام ثبت نام در سایت قدری طول کشید بخاطر نام کاربری – من نام کاربری را یک عدد قراردادم – ولی کتاب را راحت دانلود کردم – باتشکر فراوان

  3. به نظرم یکی از ۵ کتابی‌ هست که تا الان خوندم.. به نظرم شبیه اسن کتاب رو‌هم‌ نمیتونید پیدا کنید.. مهم‌ترین اپشن این‌کتاب تاثیر گذاریه این کتابه… بخش مهم دیگش کاربردی بودنشه و بخش مهم دیگه اینه که برای هر سطح از سواد به نظرم قابل فهمه

  4. سلام بر شما، هرچند هنوز کتاب را دریافت نکرده ام، اما قبلا سپاس از لطف تان!

  5. یکی از بهترین کتاب‌های خودسازی هست به نظرم‌…
    استفان کاوی توی این کتاب مطالبی رو میگه که اگر واقعا توی زندگی پیاده‌سازی کنیم، قطعا یکی از مردمان موقر جامعه‌ی خودمون خواهیم شد…
    حتما بخونید.

  6. من کتابهای موفقیت و روانشناسی زیادی خوندم و الان هم در حال خوندن و گوش دادنشون هستم ولی به جرات میتونم بگم همه کتابهای این حوضه گوشه‌ای از مفاهیم این کتاب رو سعی کردن بگن، کامل‌ترین کتاب و ارزشمند‌ترین کتاب توی این زمینه‌ها بدن شک کتاب ”هفت عادت مردمان موثر” هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *