برند محبوب

آخرین ویرایش: 10 ماه قبل
برند محبوب (nbookcity.com)

دانلود کتاب برند محبوب

مطالعه کتاب برند محبوب می‌تواند درهای تازه ای از تبلیغات مدرن را به روی هر بیزینس‌منی باز کند.

کوین رابرتس باور دارد که عشق راه مسلم به‌سوی آینده‌ی تجارت است. این اثر، کتابی پیشگام در فلسفه‌ی تجارت است. در این اثر، رابرتس سیر کالا را از تبدیل نام تجاری به برند و لزوم برداشتن قدم بعدی، یعنی برند محبوب‌شدن، برای ما شرح می‌دهد. ارزیابی مهم و هیجان‌ انگیز رابرتس از برندها جذاب و جالب است و استدلال او ساده: «دوره‌ی برندها سر آمده است.»

راه‌حل چیست؟ تولید کالا و چیز‌های بی‌نظیری که قدرت ایجاد ارتباطات عاطفی بلندمدت را با مصرف‌ کنندگان داشته باشند. اینکه چرا مصرف‌ کنندگان و نه شرکت‌ها، برندی را به‌عنوان برند محبوب می‌پذیرند دلیلی بنیادی دارد. این کتاب نشان می‌دهد که فقط کارشناسان خبره‌ی بازرگانی نیستند که آینده‌ی تجارت را تعیین می‌کنند، بلکه تعیین‌ کنندگان اصلی آن افراد ویژه‌ای هستند که رابرتس آن‌ها را مصرف‌ کنندگان الهام‌ بخش می‌نامد.

خلاصه کتاب

همیشه بهترین برندها دو لحظه ی سرنوشت ساز و پر اهمیت را از آن خود می کنند. اولی در قفسه ی فروشگاه اتفاق می افتد، آنگاه که مصرف کننده تصمیم می گیرد چه برندی را بخرد و دومی در خانه رخ می دهد، آنگاه که او از محصول استفاده می کند و خرسند می شود یا نه! برندهایی که بارها این دو لحظه ی حقیقی را از آن خود می کنند جایگاه ویژه ای در قلب و ذهن مصرف کنندگان باز می کنند؛ هرچه این لحظات بیشتر ثبت شوند، پیوند صمیمیِ قوی تری با مصرف کنندگان به وجود می آید.

کتاب برند محبوب شیوه ی بسیار جدیدی در راستای برند شدن ارائه می کند، حتی برای افراد بسیار با تجربه ی حوزه ی تجارت. کتاب پیش رو، نگرش های عملی را به صورت اعمال قدرت، احساس احترام و عشق ارائه می کند و موارد مطالعاتی مستند و اثبات شده ای عرضه می کند تا مفهوم برند محبوب را به زندگی وارد کند. در یک کلام، کتاب حاضر، برجسته ترین کتاب برای افرادی مثل ماست که به مصرف کنندگان و برندهای موردعلاقه مان اهمیت می دهیم.

کوین رابرتس کارآفرین و بازگان بریتانیایی تبار متولد سال 1949 است. او رئیس هیئت مدیره ی شرکت ساعت‌چی اند ساعت‌چی است. این شرکت در حوزه ی تبلیغات، برندسازی و ارتباط با مشتری فعالیت می کند. رابرتس با صدای بلند پرصلابتش و با دنیای از اطلاعات که پشتوانه ی موفقیت او هستند، به ما می گوید که تلاش های برندسازی به شکل و شیوه های گذشته، از دور خارج شده اند و پوچ و بی مایه هستند. چیزی که مصرف کننده نیاز دارد علاقه ی شدید است.

رابرتس نقشه ی فوق العاده خودش را در کتاب برند محبوب با طرحی بسیار باشکوه، آورده است. کوین رابرتس باور دارد که عشق را ه مسلم به سوی آینده تجارت است. اثر پیش رو، کتابی پیشگام در فسلفه تجارت است. در این کتاب رابرتس مسیر حرکت کالا به سمت نام تجاری و سپس به برند و لزوم برداشتن قدم بعدی یعنی برند محبوب را شرح می دهد.

بخشی از متن کتاب

هیچ چیزی، هیچ ماشینی نمی‌تواند جایگزین بدن انسان شود. بدن انسان بهترین حسگر است؛ برای مثال وقتی فرمان را می‌پیچانید، گاهی فقط صدا را احساس می‌کنید، صدا خیلی ضعیف است و عملاً نمی‌توان آن را اندازه گرفت اما آن حس وجود دارد؛ همچنین چیزهای مانند جعبه‌ی داشبورد، جعبه ی بین دو صندلی جلو یا  جالیوانی. وقتی شما آنها را باز و بسته می‌کنید، هریک صداهایی خاص دارد که اغلب نیز صدایی خفیف و ضعیف است و شاید راننده ی ماشین را اذیت کند.

هدف ایجاد سکوت و آرامش است که شما عملاً نمی توانید آن را با اعداد و ارقام به شکل منطقی و معمولی اندازه بگیرید؛ چیزی که فقط با احساس و لمس کردن اتفاق می‌افتد… صنعت خودروسازی بیشترین سرمایه گذاری خود را روی چه چیزی انجام می‌دهد؟ در کاهش اصطحکاک، با فرمان قوی، فنربندی عالی، تایرهای مطابق آخرین پیشرفت‌های علمی. تعجبی ندارد که در پایان نیز ما حس پسری را داریم که در حباب است؛ تقریباً بدون هیچ تماسی.

تماس برقرار کردن را باید دوباره احیا کنیم؛ چالشی جدید برای افزایش توان تولید انبوه، متناسب با اختراع نوآوری‌هایی که از تماس استفاده می‌کنند. وقتی بچه ها باذوق و شوق به تجربه‌ی لمس دسته‌های بازی کامپیوتری واکنش نشان می‌دهند با شیفتگی خاصی تماشایشان می‌کنم. دسته ی بازی ایکس باکس را در دست بگیرید؛هشت دکمه، دو شاسی، سه کلید هسته خرمایی و امکانات بیشمار.

جای تعجب نیست که افراد زیر ۲۵ سال در ژاپن خود را «نسل شصت» می‌نامند. پیام دادن در تلفن همراه شکافی بین نسل‌ها به وجود آورده است که این شکاف به شکل بارزی مانند مناظره ای است که طغیان می‌کند و دوباره ساکت می‌شود. هدف بسیار مهمی پشت ایده‌ی ارتباط متقابل با مصرف کنندگان وجود دارد. هر تجارتی این موضوع را درک می‌کند. از قفسه‌های سوپرمارکت و بن تخفیف کتاب گرفته تا آگهی‌های کوتاه تلویزیونی و تبلیغاتی که با پست پخش می‌شود…

همه ی با دغدغه ی مردم ارتباط دارند. در مسیر تصمیم گیری برای ایجاد زندگی آسانتر و آسوده تر، ما منابع ارزشمند احساسی را از بسیاری از محصولات حذف کردیم. ساییدن لباس‌ها به سنگ چیزی نیست که ما پیشنهاد می‌کنیم اما مطمئن نیستم که انداختن آنها داخل ماشین لباسشویی و فشار دادن یک دکمه هم راه حل مناسبی باشد. چیزی در این میان وجود دارد که برای حواس ارزشمند از اهمیت ویژه ای برخوردار است…

نقد کتاب برند محبوب

کتاب برند محبوب تجارت را از نو تعریف می‌کند تا رابطه‌ی بین مصرف‌ کنندگان و تولید کنندگان را به شکلی بسیار بنیادی نوآفرینی کند. این کتاب در حال حاضر، به چهارده زبان ترجمه شده است و به‌طورجدی به‌عنوان یک پدیده‌ی تجاری بین‌المللی به چاپ رسیده است.

صاحبان برندهای بزرگ برای ادامه‌ی ‌حیات، باید وفاداری بی‌چون‌ و چرایی در مصرف‌ کنندگان ایجاد کنند. فقط به این شیوه است که آن‌ها می‌توانند خودشان را از میان میلیون‌ها برند معمولی متمایز کنند. در این میان، آنچه از نظر پنهان است رازآلودگی، لذت‌ جویی و برقراری رابطه‌ی صمیمانه با مصرف‌ کننده است. تعهد پرشور و حرارت به این سه مفهوم قدرتمند «برند محبوب» را شکل داده که چشم‌اندازی فراتر از برند ایجاد کرده است.

جهان مملو از اطلاعات برای ایجاد هر تغییری در احساس و عمل مکانی زمخت و سخت است. برنامه های محبوب از داستان ها استفاده می کنند تا نشان دهند که چرا اطلاعات اهمیت دارند. کلمه ی «قناعت» من را افسرده می کند؛ نه دیدگاهی و نه انرژی ای، برچسبی عام برای چیزهای عام. ترکیب «کالای درهم» برای سوگند خوردن افراد مافیای درگیر کالاشدگی ایجاد شده است.

داستان ها ارزش بسیار زیادی در تجارت دارند؛ زیرا به مسیر درست اشاره می کنند. نمی توانید داستانی را برای افراد، بدون شخصیت و احساسات و جزئیات حسی منتقل کنید؛ حتی جک ساده ی «مرغی که از خیابان می گذرد» هم این چیزها را در خود دارد و چنین جک هایی ما را خیلی سریع تر از گزارش تولید سالانه ای جذب خود می کنند که مملو از جزئیات است.

کتاب برند محبوب، محصول ذهنِ سنت شکن و خلاق کوین رابرتس، مدیرعامل یک شرکت جهانی است.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 87 بار

Kevin%20Roberts%20 %DA%A9%D9%88%DB%8C%D9%86%20%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B3

عنوان کتاب: برند محبوب

چرا مردم عاشق محصولات یک برند می شوند؟

نویسنده: کوین رابرتس

مترجم: بشیر عبدالهی

تعداد صفحات کتاب: 407 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 30.57 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

در هر یک از بخش‌های کتاب از هم‌اکنون بهترین خودت‌را به‌نمایش بگذار ، توضیحات کاربردی و ساده‌ای در هر یک از این زمینه‌ها به شما ارائه خواهد شد تا با کمک گرفتن از آن‌ها، سبک زندگی مثبتی...
بروزرسانی: 7 ماه قبل
تعداد بازدید: 2287
هنگامی‌که کشفیات جادویی و شگفت‌انگیز دکتر هیل را باز کشف می‌کنید به این باور خواهید رسید که شما هم اگر بخواهید می‌توانید آن‌ها را به دست آورید و حتی از آن فراتر روید، چرا که شما را محدودیتی نیست. وی به‌درستی...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1077

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *