لحظه برخاستن

قیمت اصلی 39.000 تومان بود.قیمت فعلی 32.000 تومان است.

تغییر جهان با توانمند سازی زنان

نویسنده: ملیندا گیتس

مترجم: عاطفه برقعی

تعداد صفحات کتاب: 247 صفحه

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: متغیر

کتاب لحظه برخاستن pdf

دانلود کتاب لحظه برخاستن pdf

کتاب لحظه برخاستن pdf، یکی از کتاب هایی‌ست که تا مدتها می‌تواند ذهن مخاطب را درگیر کند.

هدف ملیندا گیتس از نگارش این کتاب آن است که بگوید برابری زن و مرد باعث می‌شود زنان توانمند و قدرتمند بتوانند دنیا را تغییر دهند؛ اما آنچه که بر توانمند سازی ارجحیت دارد و هدف بالاتری محسوب می‌شود، داشتن ارتباط است؛ چرا که با وجود برابری باز هم انسان‌ها احساس تنهایی می‌کنند.

اما برقراری ارتباط با یکدیگر سبب ایجاد تعلق خاطر میان افراد می‌شود و به این ترتیب هر کس شادی، غم، موفقیت یا باخت دیگران را متعلق به خودش می‌داند و در نتیجه این عشق است که باعث پیشرفت انسان‌ها می‌شود. در صورتی که همه در کنار هم باشند و نیازشان به دوست داشته شدن و ارتباط پاسخ داده شود می‌توان پیشرفت کرد و موفق شد.

خلاصه کتاب

میلندا گیتس در کتاب لحظه برخاستن pdf می‌گوید که همه‌ی ما همه‌ی آن چیزی که برای تغییر نیاز است را درون خودمان داریم، فقط باید بیشتر بدانیم و از جایمان بلند شویم. نویسنده معتقد است دنیا می‌تواند و باید جای بهتری باشد. گیتس می‌خواهد تغییرات مثبت ایجاد کند. او در کتاب پیش رو نگاه جامعه شناسانه دارد و آرمان‌ها و رویاهایش را با زبانی داستان‌ گونه با مردم دنیا در میان می‌گذارد.

میلندا گیتس زنان را برابر مردان و رکن اصلی جامعه می‌داند و در این کتاب می‌گوید راز موفقیت در بهبود اوضاع جهان بیدار کردن زنان و آگاهی بخشیدن به آنان است تا دنیا را در دست بگیرند. گیتس باور دارد که تغییر از جزئیات شروع می‌شود، به همین خاطر در کتاب لحظه برخاستن سعی می‌کند دیدگاه خواننده را نسبت به زندگی شخصی‌‌اش و بعد جامعه و دنیا تغییر دهد.

او ما را از وجود ویژگی‌هایی که درون همه‌مان مشترک است آگاه می‌کند؛ به این وسیله ما را برای بلند شدن و ایجاد تغییر در زندگی تشویق می‌کند. ما با «در کنار هم‌ بودن» می‌توانیم پیشرفت کنیم و در دنیایی که با هم می‌سازیم، هیچ‌ کسی به‌دلیل این که فقیر، مطرود یا ضعیف است مورد سوءاستفاده قرار نمی‌گیرد.

دیگر در هیچ‌کجای دنیا، بیماری، سالخوردگی، نوع نژاد و مذهب یا زن‌بودن باعث شرمساری و لکهٔ ننگ به‌حساب نمی‌آید. ما با ازبین‌ بردن همهٔ مرزهای دروغین، قادریم بدون قید و شرط عشق بورزیم، خودمان را در وجود دیگران ببینیم و دیگران را چون خودمان بدانیم. این همان لحظهٔ پرواز و چیزی است که کتاب لحظه برخاستن به آن پرداخته است.

بخشی از متن کتاب

…بنابر رسمی در مالاوی، که در جنوب صحرای آفریقا هم رواج دارد، زنان نمی‌توانند مالک هیچ زمینی باشند (البته اخیراً قوانینی در مالاوی برای حقوق مالکیت برابر زن و مرد تصویب شده است، اما رسوم آهسته تراز قوانین تغییر می‌کنند). بنابراین پاتریشیا زمین مزرعه‌اش را اجاره کرده بود و به دلیل هزینه‌ای که باید بابت این کار می‌پرداخت دیگر قادر به سرمایه گذاری بیشتر روی زمین نبود.

همچنین پاتریشیا به خاطر زن بودنش، حق هیچ گونه دخالتی در تصمیم گیری هزینه‌های خانواده نداشت و کنترل همهٔ هزینه‌ها فقط با همسرش بود و اگر برای پاتریشیا وسایل کشاورزی نمی‌خرید، او نمی‌توانست اعتراض کند. حتی شوهر پاتریشیا دربارهٔ اینکه او باید چطور وقتش را سپری کند، تصمیم می‌گرفت و همیشه می‌گفت: «این کار را بکن، آن کار را انجام بده.» کل روز پاتریشیا صرف خرد کردن هیزم، آوردن آب، آشپزی، ظرف شستن و مراقبت از بچه‌ها می‌شد.

در نتیجه برای این‌که محصولات خود را به بازار برده و به بهترین قیمت بفروشد وقت ناچیزی داشت و اگر کارگر هم استخدام می‌کرد، به خاطر زن بودنش، برایش خیلی خوب کار نمی‌کردند زیرا مردان مالاوی دوست ندارند اوامر زنان را اجرا کنند. حتی بذرهایی که پاتریشیا می‌کاشت تحت تأثیر تبعیض جنسیتی بودند.

سازمان‌های توسعه برای پرورش بذرهایی که گیاهان بزرگتری بدهند و آفت کمتری جذب کنند، مدت زیادی با کشاورزان کار کرده بودند، اما این مشاوره‌ها تنها با حضور کشاورزان مرد انجام می‌شد و تمرکز مردان هم همیشه بر محصولات قابل فروش بود. تقریباً هیچ کس برای بذرهای کشاورزانی مانند پاتریشیا که کارشان تغذیهٔ خانواده و پرورش محصولاتی مانند نخود و سبزیجات بود، خلاقیتی به خرج نداد.

سازمان‌های توسعه برای آموزش کشاورزان، جلساتی برگزار می‌کردند. اما زنان برای صحبت با مربیانی که معمولاً مرد بودند یا شرکت در جلسات، معمولاً اختیار نداشتند و وقتی سازمان‌ها برای فرستادن اطلاعات از تکنولوژی مانند پیامک یا رادیو استفاده می‌کردند، متوجه شدند کنترل این وسایل در منزل تنها به دست مردان است، چون اگر خانواده‌ای یک تلفن همراه داشت، حتماً مرد خانه آن را با خودش می‌برد و وقتی خانواده‌ای رادیو گوش می‌دادند…

نقد کتاب لحظه برخاستن pdf

میلندا گیتس همسر بیل گیتس بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت است. او در سال ۲۰۱۳ به عنوان سومین زن قدرتمند جهان شناخته شده است. کمک کردن به دیگران از دغدغه‌های همیشگی میلندا گیتس بوده است. این بار با انتشار کتاب لحظه برخاستن، میلندا گیتس ماهی گیری را به دیگران یاد می‌دهد تا هر کسی بتواند به خودش کمک کند و رشد فردی را کسب کند.

منظور ملیندا گیتس از لحظه برخاستن زمانی است که انسان‌ها بتوانند تمامی مرزهای دروغین مانند فقر، ضعف، سن، جنسیت، مذهب را نادیده بگیرند و بی قید و شرط عشق بورزند. در این صورت است که دیگر آدم‌ها مورد سو استفاده قرار نمی‌گیرند و هیچ‌کس سعی نمی‌کند از دیگران به عنوان ابزاری برای پیشرفتش استفاده کند.

سفر گیتس به‌ عنوان مدافع زنان با تنظیم خانواده آغاز شد. اما به‌ سرعت متوجه شد که تنها حمایت از تنظیم خانواده کافی نیست. او باید از زنان حمایت می‌کرد و خیلی زود دریافت که اگر قرار است زنان جایگاهشان را با جایگاه مردان برابر کنند، نمی‌توانند یک‌ به ‌یک یا قدم ‌به ‌قدم حقوق‌شان را به دست آورند؛ بلکه وقتی توانمند می‌شوند که دسته‌ به دسته حقوق‌شان را طلب کنند.

برنی براون گفته است: کتاب لحظه برخاستن دعوتی است فوری برای شجاعت. این کتاب دیدگاه مرا در مورد خودم، خانواده‌ام، کارم و ده‌ها چیز دیگر در دنیا تغییر داد. ملیندا داستان‌سرایی شجاعانه و حساس را با اطلاعاتی مستدل تلفیق کرده تا این اثر خود را به یکی از کتاب‌های نادری تبدیل کند که مدت‌ها پس از خواندن آخرین صفحه اش، آن را در قلب و ذهن خود نگه میدارید.

کتاب لحظه برخاستن pdf برای افرادی که به دنبال موفقیت و ایجاد تغییرات اثرگذار در دنیا هستند کتاب جذاب و کارآمدی است.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1501 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “لحظه برخاستن”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *