کتاب بدون فیلتر

قیمت اصلی 124.000 تومان بود.قیمت فعلی 84.000 تومان است.

داستان اینستاگرام

برنده‌ی جایزه فایننشال تایمز در سال ۲۰۲۰

نویسنده: سارا فرایر

مترجم: سعید زرگریان

تعداد صفحات کتاب: 507 صفحه

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: متغیر

کتاب بدون فیلتر pdf

دانلود کتاب بدون فیلتر pdf

نویسنده در کتاب بدون فیلتر pdf داستان‎‌های جالبی را روایت کرده است و استفاده‌ی مفید از اینستاگرام را خیلی خوب توضیح داده.

سارا فرایر در کتاب خود یک هدف ساده دارد. هدف نویسنده معرفی اینستاگرام و روایت شکل گیری آن به طور مطلق نیست. کتاب در مورد سیلیکون ولی و دغدغه های کارآفرینی در این مسیر است. فرایر با نزدیک شدن به اینستاگرام و بنیان گذاران آن سعی می کند نحوه عملکرد کارآفرینان از صفر تا صد را به تصویر بکشد.

نویسنده سعی کرده نشان دهد که برای موفقیت و راه اندازی کسب و کار لازم نیست تا شروع مسیر با یک ایده عجیب و غریب باشد. شاید حتی یک ایده ساده بتواند تاثیرگذارتر باشد. بنیان گذاران اینستاگرام زیر دست مدیری متعصب همچون زاکربرگ کار کردند.

خلاصه کتاب

نویسنده گفته است: «گفت‌گو ها را همانطور که برایم نقل می‌شد نوشته‌ام تا سیر تکامل اینستاگرام را همان گونه‌ که دست اندرکارانش به یاد می‌آورند روایت کنم، ماجرایی که طی ده سال شکل گرفته است. کتاب بدون فیلتر نتیجه‌ی تلاش حداکثری من برای ارائه‌ی حقیقت ماجرای اینستاگرام است.

کمتر کسی وجود دارد که کلمه‌ی «اینستاگرام» را نشنیده باشد یا نداند که چه چیزی است. اینستاگرام یک اپلیکشن موبایل در میان میلیون‌ها اپلیکیشن موبایل که امروز روی چیزهای مختلفی از جمله سبک زندگی آدم‌ها، توریسم، صنعت مُد و… تأثیر دارد چه داستانی داشته؟ ایجاد کنندگان آن برای چه منظوری آن را درست کرده‌اند و بعد از آن چطور مسیرش تغییر پیدا کرده است؟

سارا فرایر در کتاب بدون فیلتر pdf سعی کرده است تا ما را با بنیان‌گذاران اینستاگرام، کوین سیستروم و مایک کریگر آشنا کند و علاوه بر آن داستان ایجاد اینستاگرام و تبدیل شدن آن به یک اپلیکیشن جهانی که ماهانه یک میلیارد نفر از آن استفاده می‌کنند را بیان کند. اینکه چه اتفاقاتی افتاده تا امروز نحوه‌ی لباس پوشیدن، غذا خوردن، مسافرت کردن، خریدن کردن و دیگر کارهای ما تحت تأثیر این نرم‌افزار قرار گرفته است.

چگونه تصمیماتی که موسسان و مهندسان اینستاگرام در پشت‌پرده‌ی گرفته‌اند روی زندگی میلیون‌ها نفر در جهان تأثیر گذاشته است. سارا فرایر در کتابش نمونه‌های متنوعی از تأثیر اینستاگرام بر زندگی ما را بیان می‌کند که این تغییرات گستره وسیعی را در برمی‌گیرد؛ از شیوه‌ی مرتب کردن کتابخانه بر اساس رنگ جلد کتاب‌ها تا اماکن توریستی که سابق بر این کمتر کسی از آنها بازدید می‌کرده و امروز از فراوانی گردشگر، جای سوزن انداختن ندارند.

سارا فرایر اطلاعاتی که در کتاب منتشر کرده را از صدها نفر از کارکنان و مهندسان اینستاگرام بدست آورده است که باتوجه به تعهد کارکنان فیس‌بوک به رازداری، این اطلاعات بدون ذکر هویت افراد استفاده شده است. سعید زرگریان -مترجم کتاب بدون فیلتر pdf- درباره‌ی کتاب نوشته است:

شاید با دیدن نام این کتاب گمان کنید که بیشتر به درد عاشقان فضای مجازی یا آدم‌های به اصطلاح اینستاباز می‌خورد یا حتی به درد افراد مشهور و اینفلوئنسر که در اینستاگرام فعالیت به نسبت بیشتری دارند. پس لازم است تأکید کنم که به هیچ‌وجه این‌طور نیست. کتاب حاضر را می‌توان به نوعی «راهنمای جامع کارآفرینی» نامید.

این کتاب برنده‌ی جایزه فایننشال تایمز در سال ۲۰۲۰ شده است و نیویورک تایمز درباره این کتاب می‌نویسد: ما نیاز به چنین کتابی داریم تا توضیح بدهد چیزی که در تمام روز از آن استفاده می‌کنیم و ساعت‌ها به آن خیره می‌شویم درواقع چه پیشینه‌ای دارد.

با خواندن داستان بنیان‌گذاران اینستاگرام در کتاب بدون فیلتر pdf درمی‌یابیم که حتی می‌شود زیردست مدیری متعصب و برتری‌طلب همچون مارک زاکربرگ کار کرد و باز هم موفق شد. اینکه اگر دو شریک با عشق کار کنند و به جایگاه یکدیگر چشم نداشته باشند، شراکت چیز خیلی خوبی می‌تواند باشد.

بخشی از متن کتاب

… این برنامه ی کاربردی با چنان سرعتی آدمِ مشهور تولید می‌کند که کسی تابه حال نظیرش را ندیده است. بیش از ۲۰۰ میلیون نفر از کاربران اینستاگرام،  بیش از ۵۰ هزار نفر دنبال کننده دارند. بنا بر اعلام شرکت داوتیل که اینفلوئنسرها را تجزیه و تحلیل می‌کند، کسی که این قدر دنبال کننده داشته باشد، می‌تواند از طرف برندها پست بگذارد و دستمزدی کافی برای گذران زندگی دریافت کند.

کمتر از 0/01 درصد کاربران اینستاگرام بیش از ۲میلیون نفر دنبال کننده دارند. در مقیاس کلان اینستاگرام، این رقم ۰/۰۰۶۰۳ درصدی مساوی است با بیش از ۶ میلیون نفر آدم مشهوری که خیلی هایشان از طریق خود این برنامه به شهرت رسیده‌اند. برای درک این مقیاس به این نکته توجه کنید که تعداد دنبال کنندگان میلیون‌ها انسان و برند در اینستاگرام بیشتر از تعداد مشترکان نشریه‌ی نیویورک تایمز است.

بازاریابی به واسطه ی این افراد که در اصل دارند از طریق تغییر ذائقه‌ی مردم، داستان گویی و ایجاد سرگرمی رسانه هایی شخصی را اداره می‌کنند، حالا به صنعتی چند میلیارد دلاری تبدیل شده است. این نوع فعالیت کم کم وارد جامعه‌ی ما شده است و چه از اینستاگرام استفاده بکنیم و چه نکنیم رویمان تأثیر می‌گذارد.

کسب و کارهایی که خواهان توجه ما هستند، از هتل‌ها و رستوران‌ها گرفته تا برندهای مصرفی بزرگ، شیوه ی طراحی فضاها و نحوه ی بازاریابی محصولاتشان را تغییر داده اند و راهبردشان را تعدیل کرده‌اند تا با سبک جدید برقراری ارتباط ما انسانها، یعنی ارتباط بصری جور در بیاید و ارزش عکس گرفتن برای اینستاگرام را داشته باشد. با نگاه کردن به شیوه ی طراحی فضاهای تجاری محصولات و حتی منازل می‌توانیم تأثیر اینستاگرام را ببینیم.

برای نمونه کتابخانه ی جایی که این کتاب را در آن می‌نویسم، در سن‌فرانسیسکو به جای عنوان کتاب‌ها یا نام نویسندگان، بر اساس رنگ جلد کتاب‌ها مرتب شده است. این تصمیم را زمانی می‌توانیم درک کنیم که زیبایی شناسی اینستاگرام را ارجح بر یافتن کتاب‌ها بدانیم. یک همبرگری زنجیره ای به نام بلک تپ که در محله ی منهتن تأسیس شد، میلک شیک‌های پرملاتی درست کرد که روی سرشان تکه‌های کامل کیک گذاشته شده بود…

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

کتاب بدون فیلتر pdf آیینه‌ای از ماست. اینستاگرام همه ما را در تصویر خود بازسازی کرده است. همه‌ چیزِ ما تحت تأثیر جهانِ مجازی است که به‌موازات ما رشد می‌کند. اما معنای این زندگی تصویری و پنهان شدن پشت عکس‌ها چیست؟ ما توجه را به چه قیمتی می‌خریم؟ شما در اینستاگرام برنده‌ شده‌اید یا باختید؟ کتاب پیش رو، حقیقت را برایتان آشکار می‌کند.

کتاب حاضر به شما این اعتماد به‌ نفس را می‌دهد که زیبایی‌ شناسی و دید خود را بالاتر از هر معیاری بدانید و کسب‌ و کارتان را گسترش دهید. این کتاب تاریخچه‌ای از کارآفرینان دیجیتالی است.

نقد کتاب بدون فیلتر pdf

سارا فرایر در کتاب بدون فیلتر pdf به طور کامل شرح می‌دهد که چطور ممکن است یک کسب و کار نوپا و کوچک که دست اندرکارانش امید کمی به شکوفایی و گسترش آن دارند، به یک پلتفرم بی‌رقیب، بی‌مانند و پرطرفدار تبدیل شود. این پلتفرم چیزی نیست جز شبکه اجتماعی محبوب و بی‌همتای اینستاگرام.

ماهانه بیش از یک میلیارد نفر از اینستاگرام استفاده می‌کنند. ما از غذا، چهره، خانواده، مناظر و علایق خود عکس و فیلم می‌گیریم و برای اینکه به دیگران نشان دهیم چه شخصیتی داریم یا می‌خواهیم چه شخصیتی داشته باشیم، به اشتراک می‌گذاریم، ما پست می‌گذاریم و با افراد ارتباط برقرار می‌کنیم تا روابطی عمیق‌تر شبکه‌ها و برندهایی قوی‌تر بسازیم. این یکی از خصلت های زندگی امروز است.

اینستاگرام یکی از نخستین برنامه هایی بود که توانست از رابطه‌ی بین ما و تلفن های همراهمان نهایت استفاده را ببرد و منا را به بهانه‌ی اعتبار یافتن در دنیای دیجیتال، وادار کند که زندگی را از دریچه‌ی دوربین‌ها تجربه کنیم. سرگذشت اینستاگرام این درس فراموش‌ نشدنی را به ما می‌آموزد که تصمیم‌های شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی تا چه حد می‌تواند بر کیفیت زندگی ما تاثر بگذارد و در این میان، برنده کیست.

کتاب بدون فیلتر pdf می‌تواند برای افرادی که ابتدای راه ایجاد یک کسب‌ وکار هستند مفید باشد و به آنها کمک کند تا تصمیمات درستی بگیرند. علاوه بر آن مطالعه‌ی این کتاب به کارشناسان حوزه‌ی فناوری اطلاعات و شبکه‌های اجتماعی توصیه می‌شود. این کتاب، برخلاف نام آن، راهنمای جامعی برای کارآفرینی است. سارا فرایر تصویر واضحی از روند کسب موفقیت و دستاورد در زندگی شخصی و حرافه‌ای را در اختیار خواننده قرار می‌دهد.

اگر شما هم از طرفداران پروپاقرص شبکه اجتماعی اینستاگرام هستید و نسبت به چگونگی ظهور و محبوبیت این پلتفرم کنجکاوید، مطالعه کتاب بدون فیلتر pdf را از دست ندهید.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1510 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب بدون فیلتر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *