پول

قیمت اصلی 39.000 تومان بود.قیمت فعلی 27.000 تومان است.

تاریخچه مختصر پول

نویسنده:

مترجم: محمدرضا فرهادی پور

تعداد صفحات کتاب: 144 صفحه

حجم فایل: 811 کیلوبایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب پول pdf

دانلود کتاب پول pdf

اگر کتاب های قبلی یووال نوح هراری را خوانده باشید مطالعه کتاب پول نقد خوبی از مضمون و نویسنده به خواننده ارائه می‌کند.

پول چطور اختراع شد؟ چرا این قدر در زندگی ما اهمیت دارد؟ آیا پول باعث خوشبختی یا بدبختی ما می شود؟ چه آینده ای برای آن پیش بینی میشود؟ هراری با نوع نگاه و نگرش بی نظیر خود، ما را به سفری جذاب میبرد؛ سفری از اختراع اولین سکه ها تا اقتصاد قرن بیست و یکم، و به ما نشان میدهد که چگونه همه در آستانه یک انقلاب هستیم؛ چه آن را دوست داشته باشیم و چه نه.

کتاب پول پس از انتشارش مورد استقبال ویژه‌ای قرار گرفت و طرفداران بسیاری پیدا کرد. «بیل گیتس»، «باراک اوباما»، «کریس ایوانز» و «جرویس کوکر» از طرفدارن این کتاب هستند. نویسنده در این کتاب تاریخچه پول را تا دوران سرمایه‌ داری بررسی کرده و به شما توضیح می‌دهد که پیدایش ارزهای دیجیتال جهان را در آستانهٔ انقلابی بزرگ قرار داده است.

با خواندن این کتاب با مبادلات انسان‌ها از دوران گذشته آشنا شده و رشد اقتصادی را تا زمان پیدایش نظام سرمایه‌ داری دنبال خواهید کرد. کتاب پول همچنین به این موضوع مهم تاکید می‌کند که اقتصاد در بخش‌های عمده‌ای از تاریخ ارزش یکسانی داشته اما این ارزش هم‌زمان با نظام سرمایه‌داری تغییر کرده و حوزه‌های مختلف دیگری را دربرگرفته است.

نویسنده عقیده دارد کم‌رنگ‌ شدن ارزش‌ های اقتصادی و جدایی عنصر هوشمندی از بشر امروز، انسان را در خطر بزرگی قرار داده است. وی همچنین معتقد است که فناوری‌های جدید در حال سلب اختیار بشر هستند و عناصر غیربشری روزبه‌روز قدرت بیشتری کسب می‌کنند. در بخشی از کتاب پول می خوانیم:

سرمایه و سیاست آن‌قدر بر یکدیگر تأثیر می‌گذارند که روابط آن‌ها بحث داغ گفتگوی اقتصاددانان، سیاستمداران و عموم مردم است. سرمایه‌داران مشتاق و متعصب از این استدلال طرفداری می‌کنند که سرمایه باید بر سیاست تأثیرگذار باشد. اما نباید اجازه داد که سیاست بر سرمایه تأثیری بگذارد. آن‌ها استدلال می‌کنند که وقتی دولت‌ها در بازارها دخالت می‌کنند، منافع سیاسی باعث می‌شود که آن‌ها سرمایه‌گذاری‌های غیرعاقلانه‌ای انجام دهند که منجر به کندتر شدن روند رشد شود.

نقد کتاب پول pdf

فصل اول کتاب تاریخچه پول و مبادلات انسان در ادوار مختلف و جوامع گوناگون را مرور می‌کند. در فصل دوم کتاب پول درباره پیشروی و رشد اقتصادی و پیدایش نظام سرمایه‌داری و مشکلات ناشی از آن می‌گوید و تاکید می‌کند اقتصاد در بخش عمده‌ای از تاریخ قدر و اندازه یکسانی داشته است اما با رشد نظام سرمایه‌داری این ثبات بهم خورده و دست‌های اقتصادی شروع به رشد کرده‌اند و پول و مناسبات مالی حوزه‌های گوناگون زندگی بشر را فراگرفته‌اند.

هراری می‌گوید امروز اشراف‌ زادگی جایش را به نخبگانی داده که معتقد به نظام سرمایه‌داری هستند و رشد اقتصادی را باارزش‌ترین و بالاترین خیر بشری می‌دانند. هراری در فصل سوم از علت‌های وجود نظام لیبرال و تقابلش با الگوریتم‌های عصر جدید سخن می‌گوید. مشکلات ناشر از این الگوریتم‌ها را برمی‌شمارد و آینده بشر را با توجه به آنها ترسیم می‌کند  او در این فصل از در خطر بودن انسان حرف می‌زند، کمرنگ‌ شدن ارزش‌های اقتصادی و جدا شدن عنصر هوشمندی از بشر امروزی.

نویسنده کتاب پول می‌گوید بشر امروزه در حال توسعه دادن نوعی از هوش غیرهوشیار و به دو از شعور است که مشاغل نیازمند هوش بالا را بهتر از بشر انجام می‌دهد؛ دلیل آن‌ هم این است که تمام این وظایف بر اساس الگوها و الگوریتم‌ها انجام می‌شوند. الگوریتم‌هایی که انسان را از بازارهای کار بیرون می‌اندازند و باعث تجمع ثروت و قدرت در دست عده‌ای خاص و اندک می‌شوند.

او معتقد است چندان دور از ذهن نیست که ما در قرن ۲۱ شاهد به وجود آمدن طبقه‌ای بزرگ از انسان‌های بی‌کارکرد و فاقد هرگونه فعالیت باشیم و این ضربه مهلکی به باور لیبرال به تقدس زندگی و تجارب انسانی وارد می‌کند. هراری این وضعیت را گسست یا انقلاب می‌خواند و معتقد است فناوری‌های جدید قرن کنونی ممکن است کاملا اختیار را از بشر سلب کند و الگوریتم‌های غیربشری را قدرتمند سازد.

اگر به کتاب‌های حوزهٔ جامعه‌ شناسی و علوم سیاسی علاقه دارید، خواندن کتاب پول pdf برایتان لذت‌بخش خواهد بود.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1321 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پول”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *