درباره معنی زندگی

قیمت اصلی 35.000 تومان بود.قیمت فعلی 32.000 تومان است.

نویسنده:

مترجم: شهاب الدین عباسی

تعداد صفحات کتاب: 118 صفحه

حجم فایل: 9.25 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب درباره معنی زندگی pdf

دانلود کتاب درباره معنی زندگی pdf

کتاب درباره معنی زندگی اثریست واقع‌بین، جسور و دربردارنده نگاه‌های متفاوت نویسندگان، شاعران، سیاستمداران و… به موضوع زندگی.

روزی مردی به نزد ویل دورانت رفت و از او درخواست کرد دلیلی به دست او بدهد که چرا نباید خودکشی کند. دورانت در آن وقت محدود، جواب‌هایی به او داد ولی مدتی بعد، نامه‌ای برای بیش از صد شخصیت مشهور فرستاد و درباره معنی زندگی از آن‌ها نظر خواست و پاسخ‌های رسیده را به همراه دیدگاه خود، در این کتاب منتشر کرد. دورانت امید داشت پاسخ‌هایی که از چنین شخصیت‌های پرفروغی دریافت می‌کند، چیزی در خود داشته باشند که به پرسش آن بیگانه خوش‌لباسی که در یک روز پاییزی سال ۱۹۳۲ در باغش ظاهر شد، جوابی درخور بدهد.

درواقع قضیه فراتر از این حرف‌ها بود؛ پاسخ‌ها بیش از آنکه تاریک و اندوهبار باشند، شوق انگیز و مثبت بودند که همراه بود با بصیرت‌هایی شخصی در اینکه چگونه باید زندگی را معنادارتر کرد. پاسخ‌ها از همه‌سو بودند؛ کسانی چون گاندی، جواهر لعل نهرو، تئودور درایزر نویسنده ناتورالیست، سینکلر لوئیس برنده نوبل ادبیات، جان ارسکین رمان‌نویس، آندره موروئا فیلسوف و رمان‌نویس، جورج برنارد شاو نمایشنامه‌نویس، برتراند راسل فیلسوف، جینا لومبروسو تنیس‌باز شهیر، سی. وی. رامان برنده نوبل فیزیک و شخصیت‌های دیگر.

به محض اینکه پاسخ نامه‌ها به دست ویل دورانت رسید، او سراغ خودش رفت و پاسخی جلوی همه پرسش‌هایش گذاشت که خود یک اثر فلسفی والا بود. دورانت، نامه ها و مطالب خود را در کتاب درباره معنی زندگی جمع آوری کرد و یک موسسه انتشاراتی کوچک آن را در سال ۱۹۳۲ چاپ کرد. در بخشی از این کتاب می خوانیم:

انقلاب صنعتی خانه را نابود کرد و کشف داروهای ضد آبستنی، خانواده، کهنسالان، اخلاق و شاید نسل‌ها را نابود می‌کند. عشق، به تراکم جسمانی تجزیه و تحلیل می‌شود و ازدواج هم به یک آسایش روانی موقت تبدیل می‌شود که فقط کمی بالاتر از بی‌قیدوبندی جنسی است. دموکراسی به چنان فسادی دچار شده که فقط خدا می‌داند؛ و رویاهای جوانی‌مان در مورد آرمانشهر سوسیالیستی، با این حرص و سیری‌ناپذیریی که در آدم‌ها می‌بینیم، هر روز بیشتر رنگ می‌بازد. هر اختراعی قدرتمندان را قوی‌تر می‌کند و ضعیفان را ضعیف‌تر؛ هر روال ماشینی،‌ جای انسان‌ها را می‌گیرد و به ترس و وحشت از جنگ دامن می‌زند.

نقد کتاب درباره معنی زندگی pdf

به طور کلی اگر به فلسفه علاقه‌مند هستاد و دوست دارید آموزه‌های فلسفی را در زندگی خود به کار ببندید این کتاب برایتان بسیار مناسب خواهد بود. از آن‌جا که کتاب درباره معنی زندگی، از نظرات 100 فرد مهم و تاثیرگذار قرن بیستم تشکیل شده است، شما می‌توانید با خواندن این کتاب با افکار این مشاهیر آشنا شوید  و بدانید که آن‌ها چه نگاهی به زندگی داشته‌اند.

این کتاب حتی در میان آثار فلسفی نیز کتاب ویژه‌ای به حساب می‌آید و حتی نحوه و انگیزه‌ی نگارش آن نیز داستانی مخصوص به خود را دارد. ویل دورانت نویسنده، مورخ و فیلسوف بزرگ قرن بیستم است که در سال 1885 در آمریکا به دنیا آمد. او برنده‌ی جایزه پولیتزر و مدال آزادی است و آثار بسیار ارزشمندی از خود به جای گذاشته است که از میان آن‌ها می‌توان به مواردی همچون تاریخ تمدن، تاریخ فلسفه، قهرمانان تاریخ، لذات فلسفه و… اشاره کرد. این نویسنده‌ی بزرگ سرانجام دردورانت در سال 1981 از دنیا رفت.

جذابترین فصل کتاب درباره معنی زندگی، آنجایى است که یک محکوم به حبس ابد به این پرسش ها پاسخ میدهد و پاسخ هاى او به قدرى حیرت آور است که دورانت اظهار تاسف میکند: “باورم نمى شود که قادر نیستیم از چنین هوس سرشارى استفاده اى بهتر از محبوس کردن دائمى او پیدا کنیم.” اگرچه دورانت با کتاب تاریخ تمدن شناخته شده است، اما بى گمان، کتاب حاضر یکى از ارزشمندترین دستاوردهاى او در حوزه ى فلسفه است که به کوشش جان لیتل منتشر شده است.

بخش ابتدایی کتاب درباره معنی زندگی pdf به قلم شخص دورانت، معنی را در دین، علم، تاریخ و سیاست بررسی می کند و در انتها خود به سوالهای فردی که قصد خودکشی داشته پاسخ می دهد.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1311 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “درباره معنی زندگی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *