21 درس برای قرن 21

قیمت اصلی 26.000 تومان بود.قیمت فعلی 19.000 تومان است.

نویسنده:

مترجم: نیک گرگین

تعداد صفحات کتاب: 337 صفحه

حجم فایل: 1.36 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب 21 درس برای قرن بیست و یکم pdf

دانلود کتاب 21 درس برای قرن 21 pdf

کتاب 21 درس برای قرن 21 همانند دو کتاب قبلی یووال نوح هراری بسیار خواندنی، ارزشمند و برای عصر جدید و آینده‌ی نزدیک است.

کتاب، روایت آينده‌ای است که در سال ۲۰۵۰ گریبان‌گیر بشر خواهد شد. نویسنده، در این کتاب ابتدا به تشریح مفاهیم و موضوعاتی پرداخته که انسان عصر امروز را درگیر خود کرده است. موضوعاتی مانند مهاجرت، لیبرالیسم، حق انتخاب آزاد، سیستم آموزشی و یافتن معنای واقعی زندگی، از حمله مباحثی است که در کتاب حاضر در مورد آن صحبت شده است.

انسان امروز برخلاف نسل گذشته با سیل بی‌امان اطلاعات مواجه است و در این بین با تفکرات و مفاهیم متعددی آشنا می‌شود. انتخاب اینکه از میان داستان‌ها و روایت‌های مختلف کدام حقیقت هستند و کدام دروغ، تنها به یک عامل مرتبط است. در کتاب ۲۱ درس برای قرن ۲۱، خواهید فهمید که تنها از طریق خودشناسی قادر به درک بهتر دنیای پیرامون خود خواهید شد.

این کتاب، کاوشی جامع و دقیق درباره ی مهمترین مسائل دنیای امروز و آینده ی بشر است. با توجه به پیشرفت سرسام آور تکنولوژی و ظهور امکانات و قابلیت های جدیدی که هم می توانند مفید باشند و هم تهدیدکننده، هراری در این اثر خواندنی به چالش های پیش روی انسان ها برای کنترل زندگی خود در مواجهه با تغییرات مداوم و گاها گیج کننده ی زندگی مدرن می پردازد و سوالاتی را مطرح می کند که مجبوریم روزی از خودمان بپرسیم، البته اگر می خواهیم به بقایمان ادامه دهیم.

هراری در بیست و یک فصل جذاب و تفکربرانگیز، از ایده های مطرح شده در دو اثر پرفروش قبلی خود بهره می گیرد و مسائلی حیاتی در زمانه ی حال و آینده را مورد بررسی قرار می دهد: وقتی دائما تحت نظر هستیم، چگونه می توانیم آزادی عمل خود را حفظ کنیم؟ نیروهای کار در آینده به چه شکلی خواهند بود؟ چگونه باید با خطر تروریسم مواجه شویم؟ چرا دموکراسی لیبرال در خطر است؟

نقد کتاب 21 درس برای قرن 21 pdf

درسهای موجود در کتاب ۲۱ درس برای قرن ۲۱، در ۵ بخش دسته‌بندی شده است. بخش اول به چالش تکنولوژیک می‌پردازد که شامل چهار فصل آرمان‌زدایی، کار، آزادی و برابری است. در بخش اول نویسنده مجددا به این نکته تاکید دارد که انسان بیشتر به قصه‌ها توجه دارد و به همین موضوع فکر می‌کند اما نکته اصلی اینجاست که در دنیای امروز، قصه‌های مهم و گسترده جهانی در حال از بین رفتند هستند. این موضوع در حالی است که ادغام بیوتکنولوژی و تکنولوژی اطلاعات ما را با بزرگ‌ترین چالش‌های بشر تاکنون مواجه می‌کند.

بخش دوم کتاب به چالش سیاسی می‌پردازد و شامل فصل‌های جامعه، تمدن، ناسیونالیسم، دین و مهاجرت است. در این بخش نشان داده می‌شود که ادغام بیوتکنولوژی و تکنولوژی اطلاعات، هسته مدرن ارزش‌های آزادی و برابری را تهدید می‌کند و هر چاره‌ای برای چالش تکنولوژیکی باید با همکاری جهانی همراه باشد. اما ناسیونالیسم، مذهب و فرهنگ، بشر را به اردوگاه‌های خصمانه تقسیم و مشارکت در سطح جهانی را بسیار مشکل کرده است.

بخش سوم که یأس و امید نام دارد شامل فصل‌های تروریسم، جنگ، فروتنی، خدا و سکولاریسم می‌شود. این بخش شاید چالشی‌ترین بخش کتاب باشد که نویسنده اعتقاد دارد با وجود چالش‌های بی‌سابقه و اختلاف‌های شدید، اگر ترس‌هایمان را کنترل کنیم و کمی از عقایدمان کوتاه بیایم، شاید بشر بتواند بر مشکلاتی مانند تروریسم و جنگ فایق آید.

بخش چهارم کتاب ۲۱ درس برای قرن ۲۱، حقیقت نام دارد که شامل درس‌های جهل، عدالت، پسا-حقیقت و افسانه علمی می‌شود. یووال در این بخش می‌پرسد که تا کجا می‌توانیم پیشرفت‌های جهانی را درک کنیم و تبهکاری را از عدالت تشخیص دهیم؟ او نشان می‌دهد که فرآیندهای جهانی پیچیده‌تر از آن شده‌اند که هرکسی به راحتی بتواند درکشان کند. در این بخش به ما نشان می‌دهد که چگونه می‌توان حقیقت را درباره جهان فهمید و چه کاری باید انجام دهیم تا قربانی تبلیغات و خبرهای جعلی نشویم. این بخش را می‌توان مهم‌ترین بخش کتاب به حساب آورد.

بخش آخر کتاب که انعطاف‌پذیری نام دارد سه درس را به نام‌های تعلیم و تربیت، معنا و مراقبه شامل می‌شود. نوح هراری در این بخش تهدیدهای متفاوت را کنار هم قرار داده است و نگاهی کلی‌تر انداخته است. سوال‌های اساسی و تفکر برانگیز در این بخش مطرح می‌شود. در زمانه‌ای که داستان‌های قدیمی فروریخته و تاکنون داستان جدیدی برای جایگزینی آن‌ها پیدا نشده، ما که هستیم؟ چه کاری باید در زندگی انجام دهیم؟ به چه مهارت‌هایی نیاز داریم؟

اگر قبلا کتاب های انسان خردمند و انسان خداگونه را از این نویسنده مطالعه کرده اید، بدون شک کتاب 21 درس برای قرن بیست و یکم را هم به شما پیشنهاد می کنیم.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1166 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “21 درس برای قرن 21”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *