والدین سمی

قیمت اصلی 35.000 تومان بود.قیمت فعلی 28.000 تومان است.

چگونه نقش والدین سمی را در زندگیتان شناسایی، کنترل و خنثی کنید

روش های کاربردی برای مقابله با رفتارهای مضر والدین و چگونگی حل مشکلات رفتاری آن ها

نویسنده:

مترجم: شیرین یزدانی

تعداد صفحات کتاب: 313 صفحه

حجم فایل: 31.4 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

دانلود کتاب والدین سمی pdf

سوزان فوروارد درمان‌گر و نویسنده‌ی آمریکایی در کتاب والدین سمی بیش از هرچیزی به مهارت‌های ضروری فرزندپروری برای والدین اشاره داشته است.

بخش اول کتاب والدین سمی شامل فصل‌های «والدین خداگونه»، «والدین بی‌کفایت»، «والدین سلطه‌جو»، «والدین معتاد»، «والدین بدزبان»، «والدین کتک‌زن»، «والدین متجاوز» و «نظام خانواده» است که با ذکر مثال‌های گوناگون انواع والد سمی را با طرز رفتار غلط آن‌ها با فرزندانشان معرفی می‌کند.

بخش دوم کتاب والدین سمی با عنوان «کنترل زندگی‌تان را در دست بگیرید» تلاش می‌کند تا به فرزندان والدین سمی نشان دهد با انجام چه کارهایی می‌توانند تاثیر مشکلات ناشی از تربیت آن‌ها را در زندگی خود کاهش دهند. «شما مجبور نیستید ببخشید»، «من دیگر بزرگ شده‌ام» و «معنا بخشیدن به خویشتن خویش» از جمله فصل‌های این بخش است.

بسیاری از والدین با ایجاد فضایی خشک و بی‌روح در خانواده اجازه تجربه هیجانات را به فرزندان خود نمی‌دهند. این مسئله باعث می‌شود که آن‌ها در اغلب موارد احساسات خود را سرکوب کرده و درنتیجه نتوانند شیوه صحیح ابراز آن‌ها را بیاموزند. در نهایت زندگی در این فضا باعث می‌شود که افراد در برابر اختلالات هیجانی نظیر اضطراب و افــسردگی بسیار آسیب‌ پذیر شده و بیش از دیگران به آن‌ها دچار شوند.

نقد کتاب والدین سمی pdf

نویسنده ضمن تبیین چگونگی شکل‌ گیری یک رابطه‌ی سالم میان والدین و فرزندان، رفتارهای آسیب زننده و تخریب کننده را شناسایی کرده و راهکارهایی برای رهایی از این عادات ارائه می‌دهد. کتاب والدین سمی به مخاطب می‌آموزد چگونه تاثیر آموزش غلط والدین خود را به حداقل برساند و کنترل بیشتری بر احساسات و آنچه بر او رفته است داشته باشد.

برخی والدین انتظار دارند که فرزندان همیشه مطیع آن‌ها باشند و نمی‌توانند اختلافات و تعارضات را تحمل کنند. این امر باعث می‌شود که هنگام مواجهه با این موقعیت‌ها راهبردهای مقابله‌ای غلطی را اتخاذ کنید. از جمله این راهبردها می‌توان به قهر کردن و دعواهای بی سرانجام و جــر و بحث با کودک اشاره کرد. قهر کردن به خصوص در زمانی که فرزند شما دوران کودکی خود را می‌گذراند می‌تواند بسیار آسیب‌زا باشد. در واقع کودکان در این شرایط احساس طرد شدگی می‌کنند و ممکن است تــرس از طرد شدن و از دست دادن تا سال‌های آتی همچنان همراه آن‌ها باقی بماند.

کتاب والدین سمی برای افرادی مناسب است که تصمیم گرفته‌اند خاطرات ناگوار دوران کودکی و نوجوانی خود را ترمیم کنند و روابط خود را با والدین‌شان بهبود ببخشند.

آنچه خواندید...

کد محصول (SKU): 1040 دسته‌بندی: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “والدین سمی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *