افسانه کاریزما

(1 بررسی مشتری)

33.000 تومان45.000 تومان

هنر و علم جذاب بودن را فرا بگیرید

(مهارت در هنر و علم رفتارهای کاریزماتیک)

نویسنده: اولیویا فاکس کابان

مترجم: منصور بیگدلی

تعداد صفحات کتاب: 346 صفحه

حجم فایل: متغیر

دانلود کتاب افسانه کاریزما pdf

اگر می خواهید، رفتار و کلامتان تاثیرگذار باشد و روابط بهتری را با بقیه تجربه کنید، کتاب افسانه کاریزما: هنر جذاب بودن، بهترین انتخاب برای شماست.

محال است هر کدام از ما لحظه دیدار با فردی کاریزماتیک و جذاب دلمان نخواسته باشد که شبیه او تاثیرگذار و تحسین‌ برانگیز باشیم. کاریزماتیک بودن، خواست قلبی همه ماست، ولی احتمالا بسیاری از ما داشتن این ویژگی را ارثی و آن را یک محال دست‌ نیافتنی می‌دانیم.

خواندن این کتاب به ما یاد می‌دهد که کاریزماتیک بودن موروثی نیست؛ بلکه یک مهارت است که با تمرین و آموختن آن می‌توان این ویژگی را از آنِ خود کرد.

امروزه کاریزما به دانش کاربردی تبدیل شده است. کاری که کتاب افسانه کاریزما انجام می‌دهد این است که این دانش را با ابزارهای کاربردی و قابل اجرا به همراه نتایج قابل اندازه‌گیری در اختیار شما قرار می‌دهد.

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که به اندازه استیو جابز محبوب بودن چه حسی دارد؟ لحظه‌ای را تصور کنید که وارد اتاق کار خود می‌شوید و همکاران‌تان به سرعت به شما توجه می‌کنند. می‌خواهند حرف‌های شما را بشنوند و مشتاق هستند مورد تأیید شما قرار بگیرند. برای افراد کاریزماتیک این یک مدل زندگی است که هر کسی تحت تأثیر آنها قرار می‌گیرد.

مردم به شکل آهنربا مجذوب آنها می‌شوند و احساس می‌کنند. به طرز عجیبی تمایل دارند که هر طوری شده به آنها کمک کنند. افراد کاریزماتیک زندگی‌های جذابی دارند، آنها گزینه‌ های عاشقانه بیشتری دارند، کسب و کارشان رونق دارد و استرس کمتری را تجربه می‌کنند.

خلاصه کتاب

تلاش اولیویا فاکس کابان در این کتاب، برای دستیابی به شخصیتی جذاب است. او به‌ صورت قدم‌ به‌ قدم نشان میدهد که افراد کاریزماتیک در موقعیت‌ های مختلف زندگی چطور رفتار می‌کنند و چرا آن رفتارها از نگاه دیگران جذاب است. نکته‌ی مثبت درباره‌ی کتاب افسانه کاریزما این است که نویسنده تا حدممکن تلاش کرده تا با تکیه به مقالات و مطالب علمی، حرف‌های مستندی را به مخاطب ارائه کند.

حتی در بعضی قسمت‌ها شاهد این هستیم که نویسنده از طریق مهندسی معکوس رفتارهای کاریزماتیک، مخاطب را به تقلید از آن رفتارها تشویق می‌کند. مثلا در قسمت‌ های ابتدایی، کتاب توصیه می‌کند که قبل‌ از جواب‌ دادن به صحبت‌ های طرف مقابل، همیشه ۲ثانیه سکوت کنیم.

با‌ این‌ تفاسیر، ممکن است عنوان کتاب مقداری غلط‌ انداز باشد؛ چون درباره‌ی افسانه کاریزما صحبت می‌کند و انگار نویسنده می‌خواهد بگوید که چنین چیزی وجود ندارد؛ اما دلیل انتخاب این اسم به‌ خاطر باور اشتباهی هست که بین اکثر مردم رواج دارد.

عموم مردم تصور می‌کنند که افراد کاریزماتیک به‌ طور ذاتی چنین رفتاری را دارند؛ درحالی‌که کتاب افسانه کاریزما pdf نشان میدهد که این افراد صرفا با دنبال‌ کردن یک سری روش‌ها به شخصیت کاریزماتیک دست پیدا کردند و این روش‌ها، چیزی نیست که دستِ عمومِ مردم ازش کوتاه باشد. درواقع هرکسی می‌تواند با پیروی از این روش‌ها، شخصیت کاریزماتیکی از خودش بسازد.

نویسنده کوشیده است توصیه‌ها و حرف‌ هایش را با تکیه بر مقالات و مطالعات معتبر، مستند کرده و تا حد امکان، خواننده را به بررسی منابع بیشتر در زمینه‌ی پیشنهادهایش، ترغیب کند. اگر بخواهیم کتاب افسانه کاریزما را با کتاب قوانین کاریزما (که از نظر میزان علمی – تجاری بودن، مشابه هستند) مقایسه کنیم، می‌توانیم بگوییم که هر دو کتاب، به جنبه‌های ذهنی و رفتاری کاریزما پرداخته‌اند.

اما کتاب قوانین کاریزما در مقایسه با افسانه کاریزما، سهم بیشتری را به جنبه‌های ذهنی داده است.

نقد کتاب افسانه کاریزما pdf

چه می شود اگر کاریزما آموزش دادنی باشد؟ اسطوره کاریزما این ایده است که کاریزما یک کیفیت اساسی و ذاتی است – شما یا آن را دارید یا اینکه ندارید. همانطور که اولیویا فاکس کابان آشکار می کند، این درست نیست. رفتارهای کاریزماتیک توسط هر کس می تواند آموخته شود و کمال یابد.

کابان با استفاده از تکنیک هایی که در ابتدا برای هاروارد و MIT توسعه داده بود، کاریزما را به اجزای آن می شکند. کاریزماتیک تر شدن به معنای تغییر شخصیت اساسی شما نیست. این در مورد اتخاذ یک سری روشهای خاص است که متناسب با شخصیتی است که دارید. کتاب افسانه کاریزما pdf به شما نشان می دهد چگونه می توانید تأثیرگذارتر، متقاعد کننده تر و الهام بخش باشید.

برای اولین بار، علم و فناوری، کاریزما را تجزیه کرده اند. آنرا فهمیده و به علمی کاربردی تبدیل کرده اند: در آزمایش های آزمایشگاهی کنترل شده، محققان می توانند سطح کاریزمای افراد را بالا برده یا پایین آورند، انگار که در حال شماره گیری باشند. آنچه در اینجا می یابید، جادویی عملی است:

دانش منحصر به فرد، برگرفته از انواع علوم، نشان می دهد که کاریزما واقعا چیست و چگونه کار می کند. شما هم بینش و تکنیک های لازم برای استفاده از این دانش را بدست خواهید آورد. دنیا به آزمایشگاه شما تبدیل می شود و هر شخصی که با آن ملاقات می کنید، فرصتی برای آزمایش است.

کتاب افسانه کاریزما pdf ترکیبی از داستان های سرگرم کننده، علم صدا و ابزارهای عملی است. نویسنده یک رویکرد علمی سخت درباره ی این افسانه به کار می بندد تا نشان دهد که واقعا کاریزما چیست، چگونه آموخته می شود، عوارض جانبی آن چیست و چگونه می توان آنها را کنترل کرد.

بخشی از متن کتاب

مدیرعامل پیشین شرکت اپل، یعنی استیو جابز که به‌عنوان یکی‌از کاریزماتیک‌ترین مدیران و رهبران کسب و کار شناخته میشه، از اول کاریزماتیک نبوده. درواقع اگه سخنرانی‌های اولش رو ببینی، متوجه میشی که این آدم به‌وضوح کمرو، خجالتی و کسل‌کننده بوده؛ اما استیو جابز به‌تدریج سطح کاریزمای خودش رو درطول سال‌ها افزایش داد و این روند رشد رو میشه در سخنرانی‌های عمومیش به‌وضوح حس کرد.» وقتی ازت تعریف کردن، یادت باشه که این ۴مرحله رو انجام بدی:

  1. مکث کن.
  2. تعریف رو جذب کن و اگه می‌تونی، ازش لذت ببر.
  3. اجازه بده اثر مثبتِ اون تعریف روی صورتت هویدا بشه و به‌طرف مقابل نشون بده که چه اثر مثبتی گذاشته.
  4. ازش تشکر کن. با گفتن جمله‌ای مثل «نظر لطف شماست» می‌تونی ارتباط مستحکمی رو بسازی

آموزش های کتاب افسانه کاریزما pdf

چیزی که قرار است در کتاب افسانه کاریزما بخوانید، بیشتر شبیه یادگرفتن یک ترفند جادویی است. در ­واقع می­توان گفت کاریزما به صورت یک دانش منحصربه‌فرد از علوم دیگر گرفته شده‌ ­است. افراد کاریزماتیک جذابیت شخصی دارند، مورد علاقه اند، می توانند در مذاکرات به موفقیت بیشتری دست یابند و راحت تر می توانند دیگران را به دیدگاه خود جلب کنند.

مردم از فرد کاریزماتیک بهتر پیروی می کنند و دیدگاه او را می پذیرند. کاریزما می تواند یادگرفته شود و در صورت لزوم فعال یا غیرفعال شود، اگرچه برای فعال شدن به اراده ای نیاز دارد که ممکن است به خصوص برای افراد درونگرا دشوار باشد.

فرد کاریزماتیک می تواند از طریق صمیمیت و حضور پررنگ، روابط خود با افراد سرسخت را هموار کند، و می تواند وظیفه ارائه خبرهای بد یا انتقاد را سهولت بخشد. اولین تاثیرگذاری کاریزماتیک، به دلیل تأیید دیگران، می تواند مزایای بلند مدتی داشته باشد. کتاب افسانه کاریزما، به ما نشان می­دهد که چگونه باید ازاین دانش بهره‌­مند شد و آن را به کار گرفت.

برای اولین بار، اولیویا فاکس کابان اجزای مختلف کاریزما را به‌طور کامل تجزیه و تحلیل و آن را به صورت یک علم کاربردی مطرح کرد. این موضوع نشان می­دهد که همه‌­ی ما می­توانیم تکینیک‌­ های لازم برای استفاده از این دانش را به کار بگیریم و تاثیر آن را در تمام زمینه­‌ های زندگی­مان به وضوح ببینیم.

اگر کمی کتاب افسانه کاریزما pdf را ورق بزنید، به این نتیجه می‌رسید که کتابی نسبتاً علمی است و اگر در بحث کاریزما مبتدی هستید،‌ بهترین کتاب برای مطالعه محسوب می‌شود.

آنچه خواندید...

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

1 دیدگاه برای افسانه کاریزما

  1. Ftm… (خریدار محصول)

    ممنونم از پشتیبانی عالی و فوق سریع تلگرام..
    این کتاب رو تازه شروع کردم اما خیلی تعریفش رو شنیدم.. سپاس از اینکه با قیمت خوب، پشتیبانی عالی و کیفیت خوب کتاب ها باعث رشد کتابخوانی میشوید..
    اگر ورژن با کیفیت بالا هم در کنار ورژن کیفیت معمولی کتاب برای دانلود قرار میدادید خیلی عالی میشد

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *