یازده دقیقه

قیمت اصلی 55.000 تومان بود.قیمت فعلی 42.000 تومان است.

نویسنده: پائولو کوئلیو

مترجم: کیومرث پارسای

تعداد صفحات کتاب: 308 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 111 مگابایت (2فایل)

نوع فایل: صوتی (Mp3)

نمونه فایل:

کتاب یازده دقیقه MP3

دانلود کتاب یازده دقیقه

کتاب یازده دقیقه با آثار دیگر نویسنده، تفاوت معنی داری دارد و شاید بتوان گفت نقطه آشتی خیلی ها با کوئلیو باشد!

علت موفقیت پائولو کوئلیو آن است که داستان های شخصی را به سؤالات جهانی پیوند می زند و جذابیت آثارش به دلیل ویژگی های شِبه فلسفی آن هاست. کوئیلو، یکی از مهم ترین فلاسفه ی آلمانی نیست. اما فلسفه ی ساده، همه پسند و خاص خود را در کتاب هایش می گنجاند و شخصیت های ماندگاری می آفریند که لایه های زیرین آن ها شبیه به همه ی ماست.

 

ایده های اصلی او قدرت خلق کردن، پیدا کردن خود حقیقی، رؤیاها، عشق و انگیزه هستند که از مفاهیم فلسفی نزدیک اند. در حالیکه در اکثر داستان‌های نویسنده کتاب یازده دقیقه، نقش های اصلی افرادی هستند که در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کنند اما با اتفاق‌ها و خودباوری‌هایی که در طول ماجرا روی می‌دهد، در دردناک‌ترین لحظات احساس خوشبختی پدیدار می‌شود و خواننده آن را با تمام وجود احساس می‌کند و آن را اغراق‌آمیز نمی‌بیند.

فصل های این کتاب از زبان یک زن روسپی برزیلی نوشته شده که ناخواسته به سوئیس می رود و در سرزمین غریب کارش به روسپی گری می کشد. در طول مدتی که این زن در سوئیس زندگی می کند، اتفاقات تلخ و شیرین زندگی خود را به صورت روزانه در دفترچه ای یادداشت می کند و حوادث زندگی اش را بازگو می کند.

نویسنده، جملات عبرت آموز و مطالب آموزنده کتاب یازده دقیقه، را از زبان همین زن بیان می کند. او مشقات زیادی را تحمل می کند و در نهایت به سرزمین خود بازمی گردد.

خلاصه داستان

در داستان کتاب یازده دقیقه، ماریا دختری برزیلی از شهری کوچک است. او نیز مانند همه آدمها پاک به دنیا آمد و در ابتدای نوجوانی مرد زندگی خود را در رویاهای خود به صورت مردی ثروتمند و خوش قیافه و باهوش و… تجسم می کرد. او تا زمانی که که این شاهزاده رویاها سوار بر اسب سفید ظهور کند کاری جز خیال پردازی نداشت. در 11 سالگی عاشق همکلاسی خود می شود اما در فرصتی که به دستش آمد سر صحبت را باز نکرد و زمانی که خود را آماده صحبت کردن نمود آن پسر از آن شهر به جایی دور می رود.

بدین ترتیب یاد گرفت که انسانهای محبوب و مورد علاقه سرانجام می روند. در 15 سالگی دوباره عاشق پسری می شود و این بار اشتباه قبلی را تکرار نمی کند و … اما به دلیل بی تجربگی! آن پسر نیز او را تنها می گذارد. به فکر پناه بردن به صومعه می افتد و می خواهد همه زندگی خود را وقف عشقی کند که نه زخم می زند و نه داغ بر دل می گذارد, عشق به مسیح! بعد از آشنایی بیشتر با اندام خود و بحث خود ارضایی (که در کتاب حذف شده است) و … و تناقض آن با آموزش های کلیسا، زندگی مذهبی را ترک می کند.

در یکی از تجربه های بعدی اش در حالی که از باکره ماندن در میان سایر دوستانش خسته و نگران است خود را تسلیم کرد. در حالیکه هیچ احساسی در این رابطه موجود نبود این تجارب او را به این نتیجه رساند که مردان چیزی جز درد، ناراحتی، رنج و ناامیدی برایش به ارمغان نمی آورند. همچنین علیرغم اینکه همه جا و همه کس القا می کنند که بخش مهمی از زندگی یک زن را یک مرد تشکیل می دهد او هرگز نفهمید ارتباط با جنس مخالف چه لذتی دارد. شخصیت اصلی کتاب یازده دقیقه، بعد از پایان دبیرستان در مغازه ای شروع به کار می کند.

 صاحب مغازه عاشق اوست اما تجارب او به اندازه ای است که نگذارد از او سوء استفاده شود. زمانی که ماریا برای گذراندن تعطیلات به ریودوژانیرو  می رود، در ساحل کوپاکابانا با مردی سوییسی روبرو می شود که این مرد به او پیشنهاد کار در سوییس می دهد. کار در یک کاباره به عنوان رقاصه و ورود به دنیای هنر! با درآمدی مناسب و… ماریا تصمیم می گیرد که مسیر زندگی خود را اینچنین تغییر دهد. او پس از ورود به ژنو و مدتی کار در کاباره متوجه می شود که حقوق او با کسورات قانونی قابل توجه معادل یک دهم مبلغ وعده داده شده است!

و تازه پس از آن نیز به دلیل اینکه یک روز سر کار خود حاضر نمی شود (به دلیل گردش با دوستی عرب) از کار خود اخراج می شود. او پس از طی مدتی بیکاری و خرج پس اندازش و گشتن دنبال کار به عنوان مانکن و… نهایتاٌ بالاجبار یا با اختیار به کار روسپیگری می پردازد و تصمیم می گیرد که این کار را به مدت محدودی (یک سال) انجام دهد تا بتواند با اندوخته خود خانه ای برای خانواده و مزرعه ای نیز در برزیل بخرد و به وطن بازگردد…. در کتاب یازده دقیقه، وجود روح زندگی و احساس نشاط و امید را حس خواهید کرد.

نقد کتاب یازده دقیقه

موضوع داستان کتاب یازده دقیقه، البته به خودی خود جنجالی است و جالب توجه، اما اولین نکته ای که خواننده را تحت تاثیر قرار می دهد، آن است که ماریا یک فرد ویژه است: به کتابخانه می رود و کتاب می خواند (به خصوص در مورد حرفه اش و مسائل جانبی آن…) و سعی می کند که آموخته هایش را گسترش دهد. خاطرات خود را می نویسد و مدام در حال تجزیه و تحلیل شرایط خودش است. قلمش نیز زیباست:

سرنوشت آینده را خودم انتخاب کرده ام. این همان چرخ و فلک زندگی من است. زندگی یک بازی خطرناک است؛ زندگی مثل پریدن با چتر نجات است؛ زندگی به استقبال خطر رفتن است؛ زندگی افتادن و دوباره برخاستن است؛ زندگی کوهنوردی است؛ زندگی نیاز بالا رفتن و رسیدن به اوج است؛ زندگی احساس نارضایتی و اندوه در زمانهایی است که انسان به آنچه می خواهد, نمی رسد…

او تصمیم دارد که روزی رمانی بر اساس خاطرات خود بنویسد و اسم آن را کتاب یازده دقیقه بگذارد. او درک کاملی از خود دارد و مشتریان خود را نیز به نیکی می شناسد و می داند که با آنها چگونه رفتار کند. ایده محوری کتاب آن است که ما انسانها با عادت کردن به دردهایی که می کشیم کم کم از آن لذت می بریم و در پناه احساس قربانی بودن به آرامش می رسیم و اینکه چگونه می توانیم از این حالت خود را نجات دهیم:

آنچه موجب ایجاد انگیزه در دنیا می شود، جستجوی لذت نیست، بلکه صرفنظر کردن از چیزهایی است که در ظاهر بسیار مهم به نظر می رسند. زن دلش نمی خواهد خوشحالی خود را به شوهرش نشان دهد، بلکه می خواهد شوهر متوجه شود چه میزان خود را وقف می کند و رنج می برد تا او را خوشحال ببیند. شوهر بر سر کار نمی رود تا با عمل کردن به مسئولیت، وظیفه خود را انجام دهد، بلکه عرق و اشک می ریزد تا آسایش خانواده را فراهم کند…

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

در کتاب یازده دقیقه، ماریا که امید یافتن یک عشق پرشور  و رابطه ای عاشقانه و جنسی پرحرارت دارد، اما هیچ وقت به چیزی که میخواهد نمی رسد. با سرخوردگی و احساسات لطیف دخترانه خود  به غربت می رود تا رهایی را تجربه کند، اما با مشکلاتی که در کشوری دیگر برایش رخ می دهد به تن فروشی روی می آورد. شاید مشکلات اجتماعی و عاطفی و دردی که از گذشته بر قلب او گذاشته سبب شده به این نوع روابط تن بدهد.

نویسنده کتاب یازده دقیقه در سراسر بخش های آن، گفتگوی درونی ماریا را به تصویر می کشد، که این دختر در حال مبارزه برای دستیابی به خوشبختی ست و اینکه نباید هیچ چیز حتی عشق سبب وابستگی شود. پائولو کوئیلو در این رمان ۴ چیز را در کنار هم قرار می دهد: عشق، رابطه، خشونت و درد!

ترکیب این ۴ عنصر در کنار هم سبب جذابیت کتاب یازده دقیقه شده و خواننده را به مطالعه ادامه کتاب ترغیب می کند. کوئیلو هنرمندانه این عناصر را در کنار هم قرار داده تا زندگی یک دختر را روایت کند و این قلم اوست که سبب جذابیت رمان می شود.

قرار دادن این عناصر در کنار جنبه مذهبی، شگفتی را در کتاب یازده دقیقه بوجود آورده که خواننده را به زمین میخکوب کرده است!

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1393 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “یازده دقیقه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *