الیور تویست

قیمت اصلی 28.000 تومان بود.قیمت فعلی 24.000 تومان است.

دومین رمان مشهور و پرطرفدار نویسنده

نویسنده: چارلز دیکنز

مترجم: احد علیقلیان

تعداد صفحات کتاب: 471 صفحه

حجم فایل: 60.3 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب الیور تویست pdf

دانلود کتاب الیور تویست pdf

کتاب الیور تویست، یکی از محبوب ترین آثار چارلز دیکنز و دومین رمان مشهور اوست که با زبانی طنز‌آمیز و گزنده روایت می‌شود.

این رمان، داستان وضعیت غيرقابل تحمل یتيم‌‌خانه‌هاي انگلستان است. داستانی که از زبان قهرمان داستانِ پرفراز و نشیب دیکنز بیان می‌شود. اليور قهرمان و پسربچه‌ي یتیمی است که بعد از فروخته شدن از طرف یتیم‌خانه به پیرمرد تابوت‌ساز، تصمیم می‌گیرد از شهر فرار کند و به لندن برود. او در راه با پسر دزدي آشنا مي‌شود كه براي فاگین كار مي‌كند. او يك پيرمرد يهودي است كه بچه‌های یتیم خیابانی را براي جيب‌بري و دزدي تعليم مي‌دهد.

الیور تویست درنهايت در يكي از دزدی هاي خيابانی بی گناه دستگير مي‌شود. اما شاكي او مردي مهربان و عاقلی به نام آقای براون‌لا است. او اليور را به‌عنوان فرزندش به خانه مي‌برد و تصميم مي‌گيرد از او نگهداري كند. اما از آنجايي که بخت قرار نيست با اليور همراه باشد، در خانه به‌سيله‌ي دزدان ربوده مي‌شود و براي يك سرقت بزرگ به كار گرفته مي‌شود.

سر دسته‌ي اين دزدان شخص بدجنسي به نام بیل سایکس است. الیور در ماجراي اين سرقت تير مي‌خورد، اما توسط صاحب خانه‌اي كه او و هم‌دستانش قصد دزدي از آن‌جا را داشتند، مراقبت و نگه‌داري مي‌شود. اما اين پايان داستان‌هاي اليور نيست و بعد از پيدا شدن سر و كله‌ي مردي كه ادعا مي‌كند برادر او است، داستان تويست وارد مرحله‌ي ديگري مي‌شود.

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

در داستان کتاب، الیور تویست پسر و کوچک و یتیمی که پدر و مادر خود را از دست داده و در عرصه گیتی تک و تنها مانده به دنیای اطرافش وارد می شود. جامعه ای که قانون جنگل با همه بی رحمی در آن رواج دارد و پسر کوچک باید با چنگ و دندان از خود دفاع کند وگرنه دیگران پاره پاره اش می کنند. منافع عده بسیاری ایجاب می کند که او، علی رغم ثروت فراوانی که از پدر به ارث رسیده، در فساد و تباهی فرود رود.

ولی الیور کوچک برای دنیای تیرگی ها ساخته نشده و سرانجام در نبرد خونینی که در آن خوبی ها و بدی ها یک بار دیگر در مقابل هم صف آرایی می کنند، موفق می شود که خود را از چنگ افراد بد سرشت و کسانی که طمع ثروت او را در دل دارند، خلاص کند. اما پس از آن الیور باز گرفتار سختی ها و مشکلات می شود و … کتاب الیور توئیست در حقیقت ادعانامه ای است که چارلز دیکنز علیه جامعه فاسد آن روز انگلستان نوشت. در بخشی از کتاب آمده:

صبح روز بعد الیور از خواب بیدار شد و هیچ صدایی در خانه نبود. او تنها در اتاق خود منتظر فاگین ماند. در غروب همان روز فاگین با یک جفت کفش محکم به خانه برگشت. «اینارو بپوش الیور عزیزم. کلی راه باید بری. بیل برای یه سری کار داره. نانسی تو رو تا اونجا می‌بره برمی‌گردونه.» کمی دیرتر نانسی به خانه آمد و الیور را خود برد. آن‌ها از چند کوچه تاریک عبور کردند و به خانه‌ای در بتنال گرین رسیدند. نانسی گفت: «ساکت باش تا مشکلی برات پیش نیاد. بیل مثل فاگین نیست. هر وقت که ازت عصبانی بشه تو رو میزنه. من به زودی بهت کمک می‌کنم، ولی الان کاری از دستم برنمیاد.»

نقد کتاب الیور تویست pdf

کتاب الیور تویست، رمانی نوشته ی چارلز دیکنز است که نخستین بار در سال 1837 به چاپ رسید. این اثر که یکی از محبوب ترین رمان های دیکنز به حساب می آید، به داستان پسرک یتیمی می پردازد که جرأت کرد بگوید: «خواهش می کنم آقا، کمی بیشتر می خواهم.» الیور پس از گریختن از خانه ی تاریک و ملال انگیزی که در آن به دنیا آمد، در خیابان های بی رحم لندن در دوره ی ویکتوریا سرگردان است تا این که در گروهی از خرده خلافکاران به کار گرفته می شود.
الیور در این گروه با کاراکترهای خارق العاده ای آشنا می شود که برای بیش از 150 سال، فکر و تخیل نسل هایی متمادی از مخاطبین را به خود جلب کرده اند: مردی نفرت انگیز به نام فاگین، دختری زیبا به نام نانسی، پسری زیرک به نام داجر، و یکی از برجسته ترین شخصیت های منفی در تاریخ ادبیات که کسی نیست جز مردی بی رحم به نام بیل سایکس.

کتاب الیور تویست، یک رمان اجتماعی است که تا امروز جزء پرفروش‌ترین رمان‌ها به شمار می‌آید. داستان در مورد پسرکی است که در نوانخانه بزرگ می‌شود و بعد از فرار از آن‌جا درگیر اتفاقات ناخوشایندی می‌شود. این کتاب هم مانند سایر آثار دیکنز برگرفته از دوران کودکی خودش و البته واقعیت جامعه آن روزهای لندن است.

فیلمنامه‌‌ها و نمایش‌ نامه‌ های بسیاری با اقتباس از داستان این رمان چارلز دیکنز نوشته شده است که بعضی از آنها آثاری موفق و بعضی دیگر به عنوان آثاری سطحی شناخته می‌شوند. اولین اقتباس از کتاب پیش رو در سال 1907 در قالب فیلمی کوتاه و صامت روی پرده‌‌ی سینما اکران شد.

می توان گفت بعد از کتاب آرزو های بزرگ، کتاب الیور تویست pdf، بهترین و پرطرفدارترین رمان نویسنده است.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1377 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “الیور تویست”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *