آرزوهای بزرگ

قیمت اصلی 45.000 تومان بود.قیمت فعلی 36.000 تومان است.

یکی از مشهورترین رمان های نویسنده

نویسنده:

مترجم: حمیدرضا بلوچ

تعداد صفحات کتاب: 549 صفحه

حجم فایل: 47.94 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب آرزوهای بزرگ pdf

دانلود کتاب آرزوهای بزرگ pdf

کتاب آرزوهای بزرگ داستان زندگی مردی به نام پیپ، از هفت سالگی تا سی و چند سالگی است.

پیپ داستان هایی را برای ما تعریف می کند که باعث شکل گیری شخصیت فعلی او شده اند. او در طول این مسیر با دوستان و آشنایان زیادی همراه می شود که در تصمیمات و اهدافی که در زندگی در پیش می گیرد، نقش مهمی ایفا می کنند. داستان پیپ یک پیام مهم دارد: مهم نیست در زندگی یک فرد چه اتفاقی می افتد، او هیچ وقت نمی تواند درون خود را عوض کند. ولی پیپ در ابتدا این را درک نمی کند.

از ازمانی که با استلا و خانم هاویشام آشنا می شود، سعی می کند خود را تغییر دهد و به کسی تبدیل شود که باب میل آن هاست. او شروع به یادگیری خواندن و نوشتن می کند. هرچه زمان پیش می رود و شرایط تغییر می کنند، پیپ بیشتر از خود واقعی اش دور می شود و تغییر می کند. به تدریج خواننده کتاب آرزوهای بزرگ متوجه می شود این تغییرات نه تنها هیچ لذتی ندارد، بلکه حتی در مورد پیپ نتیجه عکس هم می دهد. داستان پیپ درباره شروع یک زندگی شاد و خرم با استلا نیست.

دیکنز هیچ گاه در پایان داستان نمی گوید بین آن دو چه اتفاقاتی رخ می دهد. او تنها اشاره می کند که آن ها دوست باقی می مانند. از این کار منظوری دارد. داستان دیکنز درباره تلاش پیپ برای دستیابی به عشق استلا و میزان اراده و انگیزه او برای این کار است. داستان درباره خود عشق نیست. چرا که در بخش عمده ای از داستان، استلا تنها به صورت معنوی در فکر و قلب پیپ جای دارد.

دیکنز تلاش می کند تعامل واقعی بین شخصیت ها را به حداقل برساند. کتاب آرزوهای بزرگ داستانی است که هرکسی می تواند با آن ارتباط برقرار کند. چرا که هرکسی در طول زندگی خود ممکن است با مشکلات پیپ مواجه شود. این رمان نشان می دهد که مالکیت و ثروت نمی توانند درون شخصیت ها را تغییر دهند، و هم چنین پیدا کردن خود واقعی نیاز به طی کردن مسیری طولانی دارد. مسیری که البته در نهایت انسان را به آگاهی می رساند. در بخشی از رمان می خوانیم:

باد به شدت در اطرافش زوزه می‌کشید. پیپ به سنگ قبر پدر، مادر و پنج برادر کوچکش نگاه کرد و برای اولین بار درک کرد همه آن‌ها مرده و برای همیشه ترکش کرده‌اند. احساس تنهایی و ترس وجودش را فرا گرفت و شروع به گریه کرد. در همین لحظه، ناگهان صدایی فریاد زد: صدایت را ببر… و ناگهان پیپ مردی قوی هیکل را در برابرش دید. مرد با خشم او را در میان دستان تنومندش که به وسیله خارها و نیش گزنه‌ها زخمی شده بود گرفت.

پیپ به شدت ترسید. قبلاً هرگز آن مرد را ندیده بود. مرد لباس‌های کهنه و کثیفی به رنگ خاکستری به تن داشت و زنجیری آهنین به دور قوزک پایش به چشم می‌خورد. لباس‌هایش و دستمال گردنی که دورگردنش بسته بود خیس و گل‌آلود بودند. مرد غرید: اسمت چیست؟پیپ با ترس گفت: پیپ آقا. مرد پرسید: کجا زندگی می‌کنی؟ پیپ به کلبه‌ای که حدود یک مایل دورتر از آن‌جا قرار داشت اشاره کرد…

نقد کتاب آرزوهای بزرگ pdf

نویسنده ماجرای کتاب آرزوهای بزرگ را از کنت و دوران کودکیش شروع می‌کند؛ یعنی فاصله‌ی سال‌های ۱۸۱۰ تا ۱۸۳۰. قهرمان او پسرک فقیری به‌نام پیپ است که مقداری غذا و یک سوهان از خانه‌ی خود می‌دزد و آن‌ها را به یک زندانی که از کشتی محکومان به اعمال شاقه فرار کرده است می‌دهد. بعد، این پسرک فقیر روزی دعوت‌نامه‌ی عجیبی را دریافت می‌کند و به خانه‌ی یک خانم ثروتمند به‌نام هاویشام در شهر مجاورشان می‌رود.

دوشیزه هاویشام در همان روز عروسی خود که سال‌ها پیش بوده است، متوقف شده است و از نور روز می‌گریزد. پیپ اغلب روزها به خانه‌ی او می‌رود و بالاخره عاشق دختر زیبایی به‌نام استلا می‌شود که هم‌سن خودش است؛ اما دوشیزه هاویشام از دخترک می‌خواهد که از او فاصله بگیرد و با او سرد و خشن باشد و انتقام او را از جنس مرد بگیرد. چند سال بعد پیپ می‌فهمد که از سوی یک آدم خیرخواه مرموز به او ارث زیادی رسیده و فرد خیرخواه از او خواسته که درس بخواند و به آدم شرافتمند و بزرگی تبدیل شود.

پیپ تصور می‌کند این فرد نیکوکار کسی نیست جز دوشیزه هاویشام که به او علاقه دارد و دلش می‌خواهد استلا را به او بدهد. او به‌زودی به لندن می‌رود و درس می‌خواند و در سن بیست‌ و سه‌ سالگی می‌فهمد حامی مالی نیکوکار او چه کسی است و ماجرا بدین‌ترتیب وارد مرحله‌ی تازه‌ای می‌شود. در نوشتار دیکنز چنان افسونی است که اگر یک صفحه از کتاب آرزوهای بزرگ را بخوانید دیگر آن را زمین نخواهید گذاشت. البته جدا از این، در شخصیت پردازی نیز بسیار عالی هستند.

برخی فصول آرام و برخی فصول پر پیچ و تاب و استرس آور است، در مجموع سلسله اتفاقات و ماجرای داستان خواننده را برای اتمام کتاب و رسیدن به پایان آن جذب می کند. داستان کتاب آرزوهای بزرگ pdf تا حدی پیام آور گذر از سختی ها، تحمل شکست و اهمیت افراد مهم زندگی در تمام دوران سخت و شیرین است.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1289 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آرزوهای بزرگ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *