قصر آبی

قیمت اصلی 28.000 تومان بود.قیمت فعلی 24.000 تومان است.

نویسنده:  (لوسی مود مونتگمری)

مترجم: محمدحسام برجیسیان

تعداد صفحات کتاب: 255 صفحه

حجم فایل: 21.37 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب قصر آبی pdf

دانلود کتاب قصر آبی pdf

کتاب قصر آبی دومین اثر مشهور لوسی مود مونتگمری بعد از مجموعه ماندگار آنشرلی محسوب می‌شود.

در رمان پیش رو، والنسی یک دختر بیست و نه ساله‌ی مجرد است که هیچ عشقی را در زندگی‌اش نداشته و همه او را به چشم یک پیر‌دختر نگاه می‌کنند. او تمام سال‌های زندگی‌اش را در یک خانواده‌ی خشک و مقرراتی همراه با یک مادر غرغرو و خرافاتی و دختر عموی مزخرفش زندگی کرده و هیچ‌گاه از دستورات آن‌ها سرپیچی نکرده است. یک روز به خاطر حمله‌های قلبی مکررش به دکتر مراجعه کرده و متوجه می‌شود که مبتلا به یک بیماری قلبی خطرناک است و بیشتر از یک سال زنده نخواهد ماند.

از آنجا که هرگز معنای واقعی زندگی را نفهمیده و هیچ لذتی را در زندگی‌اش تجربه نکرده، تصمیم می‌گیرد که به زندگی بی‌روح و کسل کننده‌ای که همیشه به او تحمیل شده خاتمه دهد‌ و روزهای باقیمانده‌ی عمرش را آنگونه که دوست دارد زندگی کند و عشقی واقعی را تجربه نماید… نویسنده بر خلاف کتاب های قبلی اش که برای نوجوانان می نوشت، کتاب قصر آبی را برای بزرگسالان نوشته است ولی در کمال تعجب این رمان بیشتر از بزرگسالان، مخاطبین نوجوان را نیز به وجد آورده است.

در بخشی از رمان قصر آبی می خوانیم: سرمای سوزان صبحگاهی یک روز مرطوب از ماه مه به درون اتاق نفوذ می‌کرد. تمام آن روز هوای خانه سرد می‌شد. این یکی از قوانین خانم فردریک بود که بعد از بیست و چهارم ماه مه نباید هیچ آتشی روشن بشود. غذاها روی اجاق روغنی کوچکی در ایوان پشتی پخته می‌شد و با وجود اینکه ماه مه می‌توانست بسیار سرد باشد و اکتبر می‌توانست آدم را منجمد کند، هیچ آتشی تا بیست و یکم اکتبر نباید روشن می‌شد.

در بیست و یکم اکتبر خانم فردریک آشپزی در آشپزخانه را شروع می‌کرد و عصرها آتش اجاق اتاق نشیمن را روشن می‌کرد. شایعه‌ای در خانواده وجود داشت که سرماخوردگی فردریک استیرلینگ مرحوم که منجر به مرگش در سال اول زندگی ولنسی شده بود، به‌خاطر این بود که خانم فردریک حاضر نشده بود در بیستم اکتبر آتش را روشن کند. او آتش را روز بعدش روشن کرده بود، اما آن روز دیگر برای فردریک استیرلینگ خیلی دیر شده بود…

نقد کتاب قصر آبی pdf

هیچ قصری در جهان افسون کتاب قصر آبی را ندارد. لوسی ماد مونتگمری،‌ نویسنده‌ی خوش‌نام کانادایی، در کنار نوشتن مجموعه رمان‌های آن‌ شرلی برای نوجوانان، رمان عاشقانه‎ی قصر آبی را هم برای بزرگسالان نوشت. این رمان جذاب داستان زندگی دختری است که تصمیم می‌گیرد یک سال باقیمانده‌ی عمرش را مطابق میل خودش بگذراند. او با مردی ازدواج می‌کند که در شهر چندان خوشنام نیست اما عشق رنگ زندگی آنها را تغییر می‌دهد.

کتاب قلعه آبی داستان والنسی استرلینگ را روایت می کند، دختری که کاملا پریشان است و هنوز ازدواج نکرده است. از همه بدتر ، هیچ کس در خانواده مذهبی و محدود به سنت اجازه نخواهد داد که او فراموش کند که قادر به مجذوب کردن مردی نیست. او با جسارت تصمیم می گیرد که همه رسم و رسوم ها را ها زیرپا بگذارد و با قدرت از خانواده خارج شود.

یک کار او این بود که با یک دوست قدیمی (که او نیز در حال مرگ است) حرکت کند تا از او مراقبت کند کاری که پدر معتاد به مشروبات الکلی او قادر به ارائه آن نبود. مشکلی که در اینجا وجود دارد این است که دوست قدیمی اش فرزندی نامشروع دارد. به گفته زندگینامه مونتگومری، مری هنلی روبیو، این مطالب خاصی بود که بسیاری از والدین، ​​معلمان این موضوعات توهین آمیز هستند.

اگر بدانید که فقط یک سال دیگر از عمرتان باقی مانده است، چه می‌کنید؟ آیا به زندگی‌تان به شکل کنونی ادامه می‌دهید، یا جسارت انجام کارهای زیادی را پیدا خواهید کرد؟ در این رمان با والنسی همراه شوید تا بدانید انتخاب او برای یک سال پایانیِ زندگی‌اش چه بوده و خبر مرگ زودهنگامش چه اثری روی زندگی او گذاشته است.

خواندن کتاب قصر آبی pdf تجربه ای فوق العاده را به خواننده انتقال خواهد داد و نشان می دهد که اگر مسیرمان را شجاعانه ادامه بدهیم، قصر آبی زندگیمان را پیدا خواهیم کرد.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1260 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “قصر آبی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *