کتاب صوتی اینک خزان

قیمت اصلی 65.000 تومان بود.قیمت فعلی 51.000 تومان است.

برنده جایزه آلفرد دوبلین

برنده جایزه اسپکته

برنده جایزه کتاب سال آلمان

نویسنده: اویگن روگه

مترجم: محمد همتی

تعداد صفحات کتاب: 491 صفحه

حجم فایل: (115، 116، 107) مگابایت

نوع فایل: MP3 (ZIP)

کتاب اینک خزان MP3

دانلود کتاب صوتی اینک خزان

هر آنچه از یک رمان عالی و درجه یک انتظار دارید؛ در کتاب صوتی اینک خزان خواهید یافت. روایتی جاندار ، عمیق و خواندنی با ترجمه‌ای روان و درخشان از زندگی سه نسل.

شاهکاری که نام اویگن روگه را در کنار توماس مان، ماکس فریش، روبرت موزیل و دیگر غول های ادبیات کلاسیک آلمان، می‌نشاند. روگه، نویسنده و نمایشنامه نویس و مترجم نمایشنامه‌ های چخوف و فرزند یکی از مورخان سرشناس آلمان است.

آگاهی او از ظرفیت‌ های زبان آلمانی در عرضهٔ روایتی شفاف و آمیخته با طنزی گزنده و عمیق و احاطه‌اش به تاریخ و تجربهٔ زندگی در آلمان شرقی از کتاب اینک خزان رمانی منحصر به فرد ساخته است. رمانی منحصر به فرد و برانگیزاننده. داستان کتاب در سپتامبر 2001 آغاز می‌شود. جایی که الکساندر اومنیتزر که به‌تازگی مبتلا به سرطان لاعلاج شده است، تصمیم می‌گیرد با وجود مریضی پدرش به مکزیک برود.

جایی که پدربزرگ و مادربزرگش در دهه 1940 در تبعید زندگی می‌کردند. رمان سپس ما را به جلو و عقب در زمان می‌برد و نمایی پانوراما از تاریخ خانواده الکساندر ایجاد می‌کند: از بازگشت پدربزرگ و مادربزرگ او به جمهوری دموکراتیک آلمان برای ساختن دولت سوسیالیستی، تا دهه‌ای که پدرش در زندان به دلیل انتقاد از رژیم شوروی گذرانده بود.

ترک مبارزات سیاسی از طرف الکساندر به‌ خاطر سابقه سیاسی خانواده‌اش نمایی دیگر از کتاب صوتی اینک خزان است که نویسنده به تصویر می‌کشد. اویگن روگه با خرد، شوخ‌طبعی و همدلی فراوان، از تاریخچه خانوادگی خود استفاده می‌کند و با استادی تلفیق غم‌انگیز سیاست، عشق و خانواده تحت رژیم آلمان شرقی را زنده می‌کند.

خلاصه رمان

ویلهلم و شارلوت باهم ازدواج می‌کنند و شارلوت از ازدواج سابقش دو پسر به نام های ورنر و کورت دارد. کورت ازدواج می‌کند و یک پسر به اسم الکساندر حاصل ازدواج او است. ماجرا از سال ۲۰۰۱ از خانواده کورت آغاز می‌شود. کورت به سال‌ های پیری رسیده، دچار زوال عقلی است. الکساندر هم حالی خوش‌تر از پدر ندارد. او که به سرطان بدخیمی مبتلا است، پدرش را رها می‌کند و به مکزیک می‌رود.

کشوری که پدربزرگ و مادربزرگ او به دلیل فعالیت‌ های سیاسی در آلمان شرقی در دهه ۱۹۴۰ دوران تبعیدشان را در آن گذرانده بودند. کتاب صوتی اینک خزان داستان زندگی سه نسل این خانواده را روایت می‌کند: شارلوت و ویلهلم، کورت و ایرنا و الکساندر.

از بازگشتن پدربزرگ و مادر بزرگ به آلمان شرقی برای کمک به شکل‌ گیری حکومت سوسیالیسیتی گرفته تا ده سال اسارت پدر به خاطر انتقادش از رژیم شوروی و تلاش الکساندر برای فراموش کردن همه اتفاقات و کشمکش های سیاسی خانواده‌اش.

در بخشی از کتاب اینک خزان می خوانیم:  الکساندر کلید انداخت و در را باز کرد و پدرش را در آغوش کشید. خیلی وقت بود که بغل کردن پدرش لذتی نداشت. کورت بو می داد. بوی پیری. این بو از تک تک سلول هایش به مشام می رسید. کورت حتی دوش گرفته و مسواک زده هم همین بو را می داد…

اتومبیل ها به نظرش تمیزتر رسیدند. تمیزتر؟ یک جورهایی رنگارنگ تر. احمقانه تر. آسمان آبی بود؛ مگر می خواست چه رنگ دیگری باشد؟ پاییز، از در پشتی به داخل خزیده بود و داشت گله به گله لکه های زرد بر درخت ها می نشاند. در این مدت ماه سپتامبر رسیده بود. او روز شنبه از بیمارستان مرخص شده بود، پس لابد امروز سه شنبه بود. این چند روز حساب تاریخ از دستش دررفته بود…

نقد کتاب صوتی اینک خزان

در درون داستان روگه تصویری از فروپاشی یک خانواده دیده می‌شود، پیامدهای تضاد بین‌نسلی و شرایط تیره تاریخی در اینجا هیچ نوستالژی وجود ندارد، فقط بررسی عمیق تراژدی شخصی و سیاسی است. کتاب اینک خزان نتیجه یک داستان خانوادگی عمیقاً شخصی است که می‌تواند نقد سیاسی نسبتاً دقیقی از جامعه آلمان شرقی از طرف نویسنده داشته باشد.

نقطه قوت این رمان غالباً خنده‌دار و گاهی تکان‌ دهنده، واقع‌ گرایی روانشناختی تزلزل‌ ناپذیر آن است. روگه بامهارت واقعی، تغییرات تاریخی را از طریق دیدگاه‌ های مختلف به ما نشان می‌دهد. این رمان تا کنون به سی و سه زبان زندهٔ دنیا ترجمه شده است. اقتباسی سینمایی از این کتاب نیز در سال ۲۰۱۷ بر پردهٔ سینماها رفته است.

کتاب صوتی اینک خزان رمانی برای سرگذشت یک خانواده با پیش‌ زمینه سیاسی است که هرکدام از شخصیت‌ ها به‌نوعی به‌خاطر موضع‌ گیری‌ هایشان دچار فروپاشی شده‌اند. معجزه واقعی این رمان در شخصیت‌ پردازی نویسنده با زبانی دقیق و بدون تکلف است که بر اساس مشاهدات و اهمیت موضوعات در آن دوره برای خواننده نمایان می‌شود. برای نویسنده دلایل زیادی وجود دارد که داستان زندگی‌های موفق یا نابود شده در آن زمان را با طنز تلخ با قلمی جذاب بیان کند.

کتاب اینک خزان علاوه بر جایزهٔ آلفرد دوبلین در سال ۲۰۰۹، جایزهٔ اسپکته را در سال ۲۰۱۱ و جایزهٔ کتاب سال آلمان را در همان سال از آن خود کرده است.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1415 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب صوتی اینک خزان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *