سرود کریسمس

قیمت اصلی 35.000 تومان بود.قیمت فعلی 23.000 تومان است.

(آواز کریسمس)

نویسنده: چارلز دیکنز

مترجم: وجیهه آیت اللهی

تعداد صفحات کتاب: 99 صفحه

حجم فایل: 8.74 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب سرود کریسمس pdf

دانلود کتاب سرود کریسمس pdf

کتاب سرود کریسمس آمیخته ای از واقعیت و رویاست. صحنه های ساده زندگی روزانه انسانها در کنار پرواز تخیل به کمک ارواح شگفت انگیز دیده میشود.

زبان فاخر ادبی و توصیف های زیبا ی داستان لذت خواندن را دو چندان می کند. هیچ کس “اسکروچ” خسیس و دمدمی مزاج را دوست ندارد. او نه کارفرمای خوبی است و نه دوست، همسایه و فامیل خوبی. در آستانه یک شب کریسمس که همه گرداگرد هم هستند و لحظه های شادی را با هم سپری می کنند، او تنهاست و از این تنهایی او را گریزی نیست. سبب بی کسی اش شیوه ی زندگی و تفکر اوست.

اما روح سه زمان گذشته، حال و آینده ی زندگی اش در برابر او ظاهر و سبب تحول و دگرگونی شخصیت او می شوند. در این سفر شگفت انگیز و دور و دراز چه بر اسکروچ می گذرد که از آن درس می گیرد و دوباره احساسات انسانی را به دست می آورد؟ در داستان کتاب سرود کریسمس همواره سایه ی رفتار گذشته اسکروچ و خطا هایش او را دنبال می کنند.

داستان با درون مایه اجتماعی – روانشناسی و کارکرد تربیتی – عاطفی جریان دگرگونی مردی خسیس، بی رحم و بی تفاوت در برابرغم، رنج و شادی دیگران است در یک شب کریسمس و عامل دگرگونی او باز نشان دادن عملکرد سال های گذشته ی زندگی اوست و سرانجام تبدیل شدن او به یک دوست مهربان، کارفرمایی سخاوتمند و انسانی شایسته و نیکو کار.

از نکات بارز آن به خود آمدن و هویت یابی است. اسکروچ با دیدن عملکرد خود در گذشته و آن چه در آینده بر سرش خواهد آمد، دوباره خود را باز می یابد و هدف نویسنده کتاب سرود کریسمس که جاری کردن سخاوت ثروتمندان به سوی بیچارگان و کم درآمدها، به ویژه در شرایط اجتماعی سال ۱۸۴۳ انگلستان است، تحقق می یابد.

در بخشی از کتاب سرود کریسمس pdf می خوانیم: اسکروج از خوشحالی فریاد زد: «وای! اینکه علی‌بابائه. همون علی‌بابای درست‌ کار پیر. آره، خودشه. یک روز کریسمس که این بچه رو اینجا تنها گذاشته بودند، علی‌بابا برای اولین‌ بار درست با همین سر و‌ وضع به سراغش اومد. پسر بچه‌ی بیچاره. اون دو تا هم که اونجا دارند می‌رند، ولنتاین و برادرش، اورسون، هستند که توی جنگل زندگی می‌کرد. اسم اونی که وقتی خواب بود با زیرشلواری، کنار دروازه‌ی دمشق گذاشتنش چی بود؟

نمی‌بینیش؟ این هم داماد سلطانه که عفریت اون رو سرنگون کرد، همونی که روی سرش ایستاده. حقشه. دلم خنک شد. اصلا چطور به خودش جرأت می‌داد با شاهزاده‌ خانم ازدواج کنه؟» اگر در شهر به گوش همکاران اسکروج می‌رسید که او وقتش را برای چنین موضوعاتی صرف کرده و صدای بلند او را هنگام گریه و خنده می‌شنیدند یا چهره‌ی هیجان‌زده و برافروخته‌ی او را می‌دیدند، حتما تعجب می‌کردند.

نقد کتاب سرود کریسمس pdf

کتاب سرود کریسمس که با عنوان آواز کریسمس هم ترجمه و چاپ شده، در میان همه‌ی داستان‌ها و رمان‌ های چارلز دیکنز اثری خوشبخت و خوش اقبال است. چارلز دیکنز انگلیسی آنرا، زمانی نوشت که شهرتی جهانی یافته بود. اقبال و خوشبختی کتاب یکی ناشی از همین شهرت نویسنده بوده و دیگر از آن‌ رو که تا امروز فیلم‌ها و کارتون‌ها و نسخه‌ های مصور بسیاری براساس آن تولید و به زبان‌های مختلف ترجمه شده است.

رمان پیش رو، با تخیلی بی‌مرز، حس هر مخاطبی را -فارغ از ابعاد زمان و مکان- برمی‌انگیزد. چارلز دیکنز که از کودکی طعم فقر را چشیده بود، فقیران را خوب می‌شناخت و در داستان‌ هایش می‌کوشید تا با نمایش و انعکاس ناکامی‌های طبقات رنجدیده، نابسامانی‌ های اجتماعی را بهبود بخشد.

اسکروچ پیرمردی ثروتمند و سخت دل است، در آستانه ی سال نو که شهر غرق در شادی است، خودش را در تنهایی خود زندانی کرده است. ناگهان شب‌ها اشباحی به سراغش می‌آیند و اسکروج تودار و منزوی نمی‌داند که چه آینده‌ای در انتظار اوست…

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

دیکنز که در برهه‌ای از زندگی خود از نزدیک شرایط کارگران را دیده بود، نه تنها معضلات اجتماعی را در کتاب‌هایش نشان داد بلکه تلاش کرد خوانندگان را به فکر و اندیشه‌ی تغییر شرایط وادارد. روش نوشتار او پرهیز از شعار و واکنش‌های خشم‌آلود است. نویسنده کتاب سرود کریسمس pdf برای اشاره به وضعیت نامناسب اجتماعی از طنز و شخصیت‌پردازی‌های واقع‌گرایانه در داستان‌هایش استفاده کرد.

به‌خصوص تصویر کودکان در کتاب‌های دیکنز از زندگی در یتیم‌خانه‌ها و کار در کارخانه‌ها در کنار ظلم ستمگران، به خوبی خواننده را با حال و هوای دردناک و غیراخلاقی جامعه آشنا کرد. این تصویرها به قدری شفاف و درست بیان شده‌اند که بعد از گذشت نزدیک به دو قرن از زمان نگارش آن‌ها هم‌چنان برای شناخت اوضاع دوره‌ی ویکتوریایی بریتانیا به آن مراجعه می‌شود و به دیکنز لقب تصویرکننده‌ی اجتماع داده‌اند.

چارلز دیکنز زنده نماند تا اصلاحات سیاسی و اجتماعی در بریتانیا و در نتیجه بهبود اوضاع زندگی طبقه‌ی کارگر را ببیند ولی آثار او، مثل همین کتاب سرود کریسمس با گذشت دویست سال هنوز هم در گوشه و کنار جهان طرفدار دارد.

نویسندگان بسیاری در گوشه و کنار جهان داستان‌هایی نوشته‌اند که علاوه بر نمایش معضلات اجتماعی و ارائه‌ی راه‌حل‌هایی برای آن، به خوانندگانشان امید نیز می‌بخشند. کتاب سرود کریسمس pdf از این دست کتاب‌ هاست که زنده‌ کننده‌ی آداب دورهمی و شادی کردن در ایام کریسمس است. هرساله با رسیدن سال نو، مراسم جشن و مهمانی در خانه‌ها برگزار می‌شود و همگان تلاش می‌کنند سال جدید را با قلبی به سفیدی برف آغاز کنند.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1408 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سرود کریسمس”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *