ترگل

24.000 تومان

بیست دلیل عقلی و روانشناسی برای حجاب

برگرفته از سلسه بیانات استاد آیت الله سید ابوالحسن مهدوی حفظه الله

نویسنده:

تعداد صفحات کتاب: 119 صفحه

حجم فایل: 82.7 مگابایت

نوع فایل: Mp3 (ZIP)

ناموجود

کتاب ترگل MP3

دانلود کتاب صوتی ترگل

کتاب ترگل بر خلاف عنوانی که دارد، فقط درباره حجاب نیست، بلکه یک مجموعه دانستنی های دخترانه است، نکاتی که هر دختر خانمی باید بداند و بعد وارد جامعه شود.

نقطه‌ی قوت کتاب این است که فقط با دلیل صحبت کرده. در واقع حجاب را از منظر کشورهای غربی هم بررسی کرده و نکاتی مثلا درخصوص قوانین پوشش در برخی دانشگاه های غربی گفته که اولین بار در کتابی مطرح شده است. توصیه می کنیم این کتاب را بدون تعصب و برای کسب آگاهی بخوانید. عنوان کامل کتاب ترگل، بیست دلیل عقلی و روانشناسی برای حجاب است.

امروزه دانشمندان با پیشرفت علم بهداشت و سلامت جسم و روان و کشف نیازهای فردی، خانوادگی، اجتماعی و سیاسی انسان به برخی از منافع و مصلحت‌ های پوشش پی برده‌اند. دلایل پوشش به عنوان نیازی فطری، هر انسان با انصافی را به پذیرش بهترین پوشش برای بانوان یعنی چادر و کم جاذبه‌ترین رنگ، یعنی مشکی وا می‌دارد، دلایلی که عبارت‌اند از: وجود حیا، حفظ عفت، استحکام پیوند زناشویی، انحصار تعلق خاطر و محبت به همسر، افزایش یکدلی بین زن و شوهر و …

در بخشی از کتاب ترگل می خوانیم: زن غربی، با ورود به منجلاب برهنگی و فساد، تنها دستاوردی که برای خانواده داشت، نابودی آن بود، اینجور نبوده است که زن با برداشتن حجاب در میدان های علمی، سیاسی و اجتماعی پیشرفت کند، نه! اتفاقا زن با برداشتن حجاب به صنعت مدلینگ و تبلیغات و فروشندگی و اینجور چیزها درگیر شد. زن در غرب، وسیله ای شده برای فروش کالا، هرچیزی را بخواهند بفروشند، آن را با عکسی نیمه لخت از زنان، تبلیغ می کنند. اهانتی از این بالاتر؟

در غرب از زن به عنوان یک وسیله ی شهوت رانی استفاده می شود، آنها معتقدند که زن بدون آرایش، ارزشی ندارد، باید خودش را بیاراید تا مردها او را بپسندند، این بزرگترین اهانت است به زن. در ایران باستان، زنان أشراف، همه با حجاب بودند، ولی زنان طبقات پایین و زنانی که جایگاه اجتماعی نداشتند، بی حجاب در جامعه حضور پیدا می کردند، اسلام این تبعیض را کنار گذاشت و گفت همه ی زنان باید با حجاب باشند، همه باید از این کرامت برخوردار باشند، این تکریم فقط متعلق به آشراف نیست.

نقد کتاب صوتی ترگل

کتاب ترگل نوشته عماد داوری دولت آبادی است. در این کتاب بیست دلیل عقلی و روانشناسی برای حجاب مطرح می‌شود و کتاب با زبانی ساده و منطقی سوالات مربوط به این فریضه دینی را پاسخ می‌دهد. این کتاب برگرفته از سخنرانی‌های آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی است که با زبانی شیوا و بیانی رسا به سوالات و دغدغه‌های مربوط به حجاب پاسخ داده‌اند.

کتاب ترگل را به تمام کسانی که به دنبال جواب منطقی برای فریضه حجاب هستند پیشنهاد می‌کنیم.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1348 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ترگل”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *