کتاب صوتی شنود

(1 بررسی مشتری)

قیمت اصلی 35.000 تومان بود.قیمت فعلی 25.000 تومان است.

تجربه ای نزدیک به مرگ

خاطرات و زندگینامه شهید داوود حنیفه ای

نوشته جمعی از نویسندگان

تعداد صفحات کتاب: 133 صفحه

حجم فایل: 82 مگابایت

نوع فایل: MP3 (ZIP)

کتاب صوتی شنود

دانلود کتاب صوتی شنود

نکات خاص و جدیدی در کتاب صوتی شنود ذکر شده است و بسیار به حق‌الناس و انجامِ کارِ خالصانه برای خداوند متعال اشاره شده.

انسان واقعا نیاز دارد از جهانی که پس از این جهان است، باخبر شود و بداند که هیچ چیز در این جهان بیهوده رخ نمی‌دهد و همه چیز دقیق محاسبه می‌شود. باید این نوع کتاب‌ها را حتما بخوانیم تا شرایط خودمان را بسنجیم. حتما همه ما بعد از خواندن این دسته از کتاب‌ها، می‌بینیم که چقدر گناهکاریم و چقدر باید در رفتار و اعمال‌مان دقت و تجدید نظر کنیم.

اگر افرادی دنبال دلیل برای اطمینان از حساب و کتاب پس از مرگ می‌باشند با شنیدن کتاب صوتی شنود که سرگذشت افراد بازگشته از مرگ را روایت می‌کند، می‌توانند اعتماد و اعتقادشان را به قیامت محکم و نسبت به اعمال و افعال‌شان تجدید نظر کنند و با دستی پر به دیدار پروردگارشان بروند.

خلاصه کتاب

کتاب صوتی شنود، کتاب بسیار کوتاه و جمع و جوری است اما در عین حال از ۳۴ بخش تشکیل شده که خرده‌ روایات این ماجرای عجیب و غریب را تفسیر می‌کنند. همچنین این کتاب در سال ۱۳۹۹ هجری شمسی برای اولین بار انتشار یافته است اما تا به حال شش بار تجدید چاپ یافته که با توجه به تیراژ بیست هزار نسخه‌ای آن، عدد زیادی به شمار می‌آید و از استقبال مخاطبان به آن حکایت دارد.

با توجه به واقعی بودن کتاب که آن را در ژانر بیوگرافی (زندگینامه‌ نوشت) قرار می‌دهد، تفسیر و تحلیل کردن موضوعات داستان، کاری ناشدنی و شاید هم عبث به نظر می‌رسد؛ زیرا مخاطب چنین اثری با توجه به ایمان داشتن و یا نداشتن به مباحث مطرح شده می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند و مافی‌الحال هیچ درکی از ادلّه‌ای برای اثبات یا رد این ادعاها نداریم.

بخش‌های اولیه‌ی کتاب صوتی شنود، ارتباطی مستقیم با موضوع اصلی آن ندارند و فرد مذکور سعی کرده تا قبل از هر چیزی، توضیحاتی درمورد شغل، فعالیت‌ها و روحیات و خلقیات خودش ارائه کند. او نقل می‌کند که پیش از اتفاقات مذکور و در سال ۱۳۹۳ در یکی از دستگاه‌های امنیتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کار می‌کرده است.

آنطور که از صحبت‌های این فرد برمی‌آید، او رتبه‌ی بالایی در این دستگاه‌ها داشته زیرا گزارش‌های امنیتی مربوط به داعش و سلفی‌ها و نفوذ آنان در ایران به او می‌رسیده است. او نقل می‌کند که یک بار و با گسترش این گزارش‌ها تصمیم می‌گیرد تا به صورت ناشناس به منطقه‌های مرزی ایران سفر کند و ببیند که ماجرا از چه قرار است. پس از انجام سفر و بازگشت از آن، ایشان دچار بیماری عجیب و غریبی می‌شود و سریعا به بیمارستان مراجعه می‌کند.

اما سهل‌ انگاری اورژانس در پذیرش نکردن او باعث می‌شود تا حالش از قبل هم بدتر شود. بالاخره بعد از کش و قوس‌هایی، او در بیمارستان بستری می‌شود و حالش آن‌چنان رو به وخامت می‌رود که دیگر هوشیاری‌اش را از دست می‌دهد و به اغما می‌رود. ماجراهایی که او در کتاب صوتی شنود نقل کرده احتمالا از همین شروع حالت اغما آغاز شده‌اند:

او نقل می‌کند که در این حال، پیرمردی مهربان را می‌بیند که به سمتش می‌آید و او را دعوت می‌کند تا به همراهش به جایی برود؛ حتی در جایی دقیقاً می‌گوید که آمده تا جانش را بگیرد و این مسئله‌ای است که باعث می‌شود فرد مذکور باور کند، پیرمردی که مقابل اوست، ملک‌الموت یا حضرت عزرائیل است…

بخشی از متن کتاب

در روایتی از کتاب صوتی شنود آمده: دوازده روز در بیمارستان و ده روز در بخش مراقبت‌های ویژه بودم. بارها ماجرای خروج روح و تجربهٔ نزدیک به مرگ برای من اتفاق افتاد. روح من حداقل روزی یک‌بار از بدنم خارج می‌شد و برمی‌گشت. توصیف آن چه دیده‌ام کار ساده‌ای نیست. این که بعضی از دوستان و بستگان خودت را به‌گونه‌ای مشاهده کنی که باورش برایت بسیار سخت است.

مثلاً یک‌بار به سراغ دوستان دوران نوجوانی‌ام رفتم. دو نفر از آن‌ها در یک اداره مشغول به کار بودند. خب وقتی کسی تعهد می‌دهد در یک اداره به میزان ساعتی مشخص کار مفید انجام دهد، باید نهایت دقت را کند تا مشکل حق‌الناس و خصوصاً در ادارات دولتی به مشکل بیت‌المال گرفتار نشود. این گرفتاری‌ها انسان را دچار مال حرام کرده و نتیجهٔ مال حرام در زوریه و فرزند انسان نمایان می‌شود.

به اتاق یکی از دوستانم رفتم. در زمان اداری مشغول کارهای شخصی شده و ارباب‌رجوع را پشت در معطل کرده بود. با یک نگاه فهمیدم این کار هر روزهٔ اوست. با اینکه ایشان نمازخوان و اهل رعایت حلال و حرام بود، اما من قیامت او را دیدم که به دنبال مردم می‌گشت تا از آن‌ها حلالیت بطلبد.

نقد کتاب صوتی شنود

کتاب صوتی شنود شبیه کتاب سه دقیقه در قیامت است که مورد انتقاد جدی محققین صاحب نظری چون دکتر موزون محقق و مجری برنامه زندگی پس از زندگی است. از نظر ایشان نقدهای جدی مانند: عدم پایبندی به اصل امانت در نقل تجربیات (مانند افزودن مطالبی به اصل تجربه و تغییر آنکه با هر نیتی که باشد مصداق خیانت در امانت است) و نیز عدم رعایت اصول تحقیق و پژوهش، به آن وارد شده است.

در کنار همه اینها، این سری کتاب‌ها با موضوع برزخ و تجربه نزدیک به مرگ، وقتی که با بیان أهل بیت تطابق پیدا می‌کند واقعا تأثیر زیادی در روحیات انسان ایجاد می‌کند. تمام کتاب صوتی شنود تقریبا تا انتهای آن مربوط به این چند روز و رفت و آمدهای چندین باره‌ی روح فرد مذکور است؛ او نقل می‌کند که چگونه در این رفت و آمدها روحش با انواع و اقسام مسائل دینی که گفته و شنیده بوده ولی تجربه نکرده بوده آشنا می‌شود و همه را به عینه لمس می‌کند.

راوی در این داستان‌ها به قدری عجیب و غریب ظاهر می‌شود که می‌تواند حتی به طرفه‌العینی در لشکر فلسطینی‌ها حضور داشته باشد و میان جنگ اسرائیل با غزه را تجربه کند. از طرفی، این حضورها به مثابه یک طی طریق روحانی برای او عمل می‌کنند و این فرد موفق می‌شود تا با نگاهی عمیق‌تر از همیشه به مسائل نگاه کند و نتیجه‌های جالب‌تری را بگیرد.

کتاب صوتی شنود برای کسانی که بدنبال تلنگری برای تغییر مسیر زندگی و یا قرص شدن دلشان برای ادامه مسیر ایمان هستند مناسب است.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1420 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

1 دیدگاه برای کتاب صوتی شنود

  1. مهتاب تاج (خریدار محصول)

    از اول تا آخر کتاب در حال گریه کردن بودم، عالی بود، این کتاب رو از دست ندهید.🙏

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *