بینوایان

26.000 تومان32.000 تومان

(دوره دو جلدی)

نویسنده: ویکتور هوگو

مترجمان: نسرین تولایی و ناهید ملکوتی

تعداد صفحات کتاب: متغیر

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب بینوایان pdf

دانلود کتاب بینوایان pdf

فیلم یا کارتون این شاهکار را دیده اید؟ و یا حداقل اسم این رمان را شنیده اید؟ ویکتور هوگو سی سال از عمر خود را صرف خلق کتاب بینوایان PDF کرده است.

ویکتور هوگو در انتهای رمانش ساختار فراگیر کارش را توضیح می‌دهد: این کتاب که خواننده پیش از این لحظه در کلیات و جزئیات از این سو به آن سو می‌رود؛ یک فرایند از شر به خیر، از بی عدالتی به عدالت، از بطلان به حقیقت، از شب به روز، از اشتها به وجدان، از فساد اداری به زندگی؛ از حیوانیت به وظیفه، از جهنم به بهشت، از هیچ به خدا است. نقطه شروع: جسم، مقصد: روح. یک هیدر در آغاز، و یک فرشته در پایان.

ویکتور هوگو که بیشتر داستان‌ هایش بازگوکننده تاریخ فرانسه در زمان امپراتوری ناپلئون و پس از آن‌است، در کتاب بینوایان pdf کوبنده‌ترین نقدهای خود را به بی‌عدالتی، فقر و فساد اقتصادی، حکومتی و اجتماعی فرانسه کرده است. او در این اثر وقایع زیادی را بهم پیوند می‌زند، زندگی فلاکت‌بار زنانی مانند فانتین، تضاد و اختلافات فاحش طبقاتی، فساد حکومت، شورش‌های خیابانی در آستانه انقلاب فرانسه و تقابل وجدان انسانی همچون بازرس ژاور با آنچه قانون می‌خوانندش و او سعی دارد وظیفه‌ شناسانه و سرسختانه به آن وفادار باقی بماند.

این رمان، معروف‌ترین اثر ویکتور هوگو است که در اوایل سال ۱۸۶۲ میلادی به چاپ رسید. این رمان دو جلدی، با ۱۹۰۰ صفحه (نسخه زبان اصلی) جزو طولانی‌ ترین آثار ادبیات داستانی جهان و همچنین دارای طولانی‌ترین جمله با ۸۰۰ کلمه است. این کتاب خیلی زود مورد توجه مخاطبان و همچنین منتقدان ادبی قرار گرفت و به زبان‌ های متعددی ترجمه و در نقاط مختلف دنیا منتشر شد.

خلاصه کتاب

در داستان کتاب بینوایان pdf ژان والژان به دلیل دزدیدن فقط یک قرص نان، 19 سال از زندگی‌اش را در زندان گذرانده و پس از آزادی، زمانی که به دنبال یک سرپناه است به کلیسای جامع می‌رسد. در آنجا ظروف ارزشمند اسقف میریل نظر ژان والژان را به خود جلب می‌کند و به سرقت یکی از آنها دست می‌زند. هنگامی که پلیس او را دست بسته به کلیسا باز می‌گرداند او آن ظرف‌ها را هدیه‌ای از طرف کلیسا می‌خواند و این عشق مسبب آغاز تحول ژان والژان است.

سالها بعد که او یک شهردار شده است سر راه یک زن بینوا و به معنای واقعی بد اقبال و دخترش کوزت قرار می‌‌گیرد و این در حالی است که به خاطر یک خطای کوچک دیگر در جوانی، درست پس از خروج از کلیسا هنوز به سختی تحت تعقیب است. این اغراق در بیان تعقیب سرسختانه اوج اعتراض ویکتور هوگو به به بی‌عدالتی و فساد حکومتی را نشان می‌دهد.

در بخشی از کتاب بینوایان pdf می خوانیم: من ژان والژان هستم. یک محکوم. نوزده سال زندانی بودم. چهار روز پیش آزاد شدم و امروز دوازده فرسخ پیاده راه آمده‌ام. از تولون راه افتاده‌ام و می‌خواهم به پونتارلیه بروم. اما به‌خاطر گذرنامهٔ زردم که خاص محکومین است و باید آن را به شهرداری نشان می‌دادم، در هیچ مسافرخانه‌ای راهم ندادند. کسی هم به من جا نداد. به لانهٔ سگی پناه بردم. بی‌شک آن سگ هم اگر انسان بود و می‌فهمید زندانی سابقه‌دار هستم، او هم مرا از لانه‌اش بیرون می‌کرد.

به صحرا رفتم تا زیر آسمان خدا بخوابم و ستاره‌ها را ببینم اما ستاره‌ای وجود نداشت. لحظه‌ای با خودم فکر کردم اگر باران ببارد خدا جلوِ باریدنش را نخواهد گرفت. برای همین به شهر آمدم تا درِ خانه‌ای را بزنم. در میدان شهر روی تخته‌سنگی دراز کشیده بودم که پیرزنی خانهٔ شما را نشانم داد و گفت در بزنم. اینجا مسافرخانه است؟ من پول دارم. در زندان پس‌انداز کرده‌ام. صد و نُه فرانک و پانزده سو می‌شود. می‌توانم هزینه‌اش را بپردازم. خسته و گرسنه‌ام. می‌توانم شب را همین‌جا بمانم؟

نقد کتاب بینوایان pdf

کتاب بینوایان pdf از رمان‌ هایی است که هر بار خواندنش حرف‌ هایی تازه برای گفتن دارد و هربار نیز احساسات مخاطبش را بر می‌انگیزد. ویکتور هوگو مهمترین مقطع تاریخ فرانسه را در رمانی با شخصیت‌ های زنده به تصویر کشیده است. نگاه‌ها و نفس‌ های ژان وارژان و رنجیدگی و شوریدگی کوزت را می‌شود در سطرسطر کتاب حس کرد. از این اثر بی‌نظیر فیلم‌ها و تئاترهای اقتباسی زیادی ساخته شده‌ است.

هوگو در کتاب بینوایان pdf به تشریح بی‌ عدالتی‌ های اجتماعی و فقر و فلاکت مردم فرانسه می‌پردازد، همان عوامل و محرک‌های اجتماعی که منجر به سقوط ناپلئون سوم شد. انحصار توزیع قدرت و ثروت در دست خانواده فاسد سلطنتی که از مشکلات جامعه فرانسه کاملا بی‌اطلاع بودند، بینوایان تصویر راستین سیمای مردم فرانسه در قرن نوزدهم است. چهره چند قهرمان در بینوایان برجسته‌تر ترسیم شده‌ است.

ویکتور هوگو شاعر و داستان‌ نویس در سال 1802 میلادی به دنیا آمد. معروف‌ترین رمانهای او گوژپشت نتردام و کتاب بینوایان هستند. کتاب‌های او بازگو کنندۀ تاریخ فرانسه در زمان امپراتوری ناپلئون و پس از آن است. او علاوه بر نویسندگی، سالها در مشاغل سیاسی و مجلس حضور داشت.

هوگو به دلیل داشتن عقاید آزادی‌ خواهانه و حمایت از محرومان جامعه، همواره مورد خشم سران حکومتی بود و با وجود سانسور، تهدید و تبعید هرگز از آرمان‌های خود دست نکشید. او به همین دلیل سال‌های بسیاری را در تبعید گذراند.

کتاب بینوایان pdf و بسیاری آثار دیگر را در همین دوران نوشت؛ او دربارۀ بینوایان گفته ‌است: «من این کتاب را برای همۀ آزادی‌ خواهان جهان نوشته‌ام.» ویکتور هوگو در سال 1885 در پاریس درگذشت.

چرا باید این رمان را بخوانیم؟

شما می‌توانید این کتاب را بارها و بارها مطالعه کرده و با هر بار مطالعه رهتوشه‌ای از اخلاق، انسانیت، شرافت، پاک نهادی، گذشت و وظیفه شناسی به دست آورید. کتاب بینوایان pdf شما را گرفتار تار و پود اندیشه‌های تابناک نویسنده می‌کند تا حدی که نمی‌توانید کتاب را زمین بگذارید.

در ترجمه‌ی کتاب سعی شده است اصالت نوشتار هرگونه نقل شیوه تغزلی نویسنده به بهترین شکل در قالب زبان فارسی درآید. به علاوه در حد امکان با بهره‌گیری از واژگان زیبای فارسی، درخشش متن کتاب را برای شما دو چندان می‌کند.

یکی از شش رمان برتر جهان پیش روی شماست. خواندن کتاب بینوایان pdf برای تمام علاقه‌مندان به آثار بزرگ جهان جذاب و دلچسب است.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1372 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بینوایان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *