بینوایان جلد اول

بینوایان جلد اول (nbookcity.com)

دانلود کتاب بینوایان جلد اول

کتاب بینوایان به قلم ویکتور هوگو، دوره مهمی از تاریخ فرانسه را در قالب یک داستان عاشقانه روایت می‌کند.

ویکتور هوگو بیش از سی سال درگیر خلق کتاب بینوایان، این شاهکار عظیم بوده است. او برای خلق این اثر تمام قریحه شاعرانگی، هنر نویسندگی و تمام برداشت‌ های اخلاقی خود را از جامعه و تاریخ در این کتاب آورده.

او اثری آفریده که برای تمام بشریت تا همیشه راهنمای اخلاق است. شما می‌توانید این کتاب را بارها و بارها مطالعه کرده و با هر بار مطالعه ره توشه‌ای از اخلاق، انسانیت، شرافت، پاک نهادی، گذشت و وظیفه شناسی به دست آورید.

خلاصه کتاب

کتاب بینوایان شما را گرفتار تار و پود اندیشه‌ های تابناک نویسنده می‌کند تا حدی که نمی‌توانید کتاب را زمین بگذارید. در ترجمه‌ی کتاب سعی شده است اصالت نوشتار هرگونه نقل شیوه تغزلی نویسنده به بهترین شکل در قالب زبان فارسی درآید. به علاوه در حد امکان با بهره‌گیری از واژگان زیبای فارسی، درخشش متن کتاب را برای شما دو چندان می‌کند.

کتاب بینوایان بیانگر نقد‌های کوبنده‌ی ویکتور هوگو به بی عدالتی، فقر و فساد اقتصادی، حکومتی و اجتماعی فرانسه است. ژان والژان به دلیل دزدیدن فقط یک قرص نان، 19 سال از زندگی‌اش را در زندان گذرانده و پس از آزادی، زمانی که به دنبال یک سرپناه است به کلیسای جامع می‌رسد. در آنجا ظروف ارزشمند اسقف میریل نظر ژان والژان را به خود جلب می‌کند و به سرقت یکی از آن‌ها دست می‌زند.

هنگامی که پلیس او را دست بسته به کلیسا باز می‌گرداند او آن ظرف‌ها را هدیه‌ای از طرف کلیسا می‌خواند و این عشق مسبب آغاز تحول ژان والژان است. سال‌ها بعد که او یک شهردار شده است سر راه یک زن بینوا و به معنای واقعی بد اقبال و دخترش کوزت قرار می‌‌ گیرد و این در حالی است که به خاطر یک خطای کوچک دیگر در جوانی، درست پس از خروج از کلیسا هنوز به سختی تحت تعقیب است.

این اغراق در بیان تعقیب سرسختانه اوج اعتراض ویکتور هوگو به بی عدالتی و فساد حکومتی را نشان می‌دهد. خواندن کتاب بینوایان را به همه طرفداران این نویسنده بزرگ پیشنهاد می کنیم.

بخشی از کتاب بینوایان جلد اول

چند دسته از افراد گارد امپراتوری، که در سیلان فرار همانند تخته سنگ‌ هایى استوار به جا مانده بودند تا شب هنگام همچنان محکم ایستاده و دست از پایدارى بر نمى‌داشتند. اما فرا رسیدن شب مرگ را نیز همراه داشت. آن‌ها در میانه دو تاریکى، شب و مرگ، بدون تزلزل و تردید برجا مانده، هراسى از اینکه تاریکى شب و مرگ آن‌ها را دربرگیرد نداشتند. هنگ‌ها از هم جدا شده بودند و ارتباط آن‌ها با ارتش فرو پاشیده، قطع شده بود. هر یک به تنهایى آماده مرگ بودند. بخشى از آنان در بلندی‌هاى رُوُسوم و عده‌اى دیگر در دشت مون سن ژان گرد آمده و در آن گوشه، با آنکه تاریکى شکست و ترس بر همه سایه‌ افکن بود، با شجاعت جان مى‌باختند.

پیروزى‌هاى اولم، واگرام، ینا و فریدلند در وجودشان جان مى‌ باخت. شباهنگام، ساعت نه در پایین فلات مون سن ژان، تنها یکى از این دسته‌هاى مقاوم بر جا ماند، افراد این دسته با وجود آنکه توسط سربازان دشمن محاصره شده بودند و توپخانه بر سرشان آتش مى‌ریخت. تسلیم نمى‌شدند و به جنگ ادامه مى‌دادند. افسرى به اسم کانبرون که چندان نام و نشانى هم نداشت، هدایت آن دسته را داشت.

هر بار که توپخانه به سرشان آتش مى‌ ریخت، چند نفرى از پا در مى‌آمدند. تعدادشان کاستى مى‌گرفت، اما دست از مقاومت بر نمى‌داشتند. به آتش توپخانه با گلوله پاسخ مى‌دادند. حلقه محاصره در اطرافشان تنگ‌تر مى‌شد و فراریان از صحنه، هرگاه که در نزدیک این دسته لحظاتى بیتوته مى‌کردند، تا نفس بگیرند، صفیر گلوله‌هایى را که دم به دم خفیف‌تر مى‌شد، در تاریکى مى‌شنیدند. وقتى از این دسته چند نفر بیش زنده نماندند. وقتى به جاى پرچم جز پارچه‌اى پاره و پر سوراخ در دست نداشتند وقتى که گلوله‌ هایشان ته کشید و تفنگ‌هایشان تبدیل به چوب دستى شد ووقتى تعداد مرده‌ها از زنده‌ها افزون‌تر شد.

کتاب بینوایان در ایران بارها در دوره های پنج جلدی و دوجلدی به چاپ رسیده است که دوره 5جلدی آن باخرید اشتراک و دوره دوجلدی بصورت تکی در شهرکتاب قابل تهیه و دانلود می باشد.

کتاب های پیشنهادی

  1. بینوایـان جلد دوم
  2. بینوایـان جلد سوم
  3. بینوایـان جلد چهارم
  4. بینوایـان جلد پنجم

تعداد بازدید: 13,727 بار

Victor Marie Hugo ویکتور ماری هوگو

عنوان کتاب: بینوایان جلد اول

جز برترین رمان ها در بریتانیا

جزو برترین رمان های تاریخی

جز برترین کتاب ها با شخصیت های شرور

جزو برترین رمان ها درباره شهرها

نویسنده: ویکتور هوگو

مترجمان: حسینقلی مستعان و محمد مجلسی

تعداد صفحات کتاب: 517 و 691 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 9.41 و 10.22 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهر کتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

هنگام مطالعه‌ی کتاب راه خودت را پیدا کن احساس می‌کنید که کارلی فیورینا شما را درک می‌کند، انگار کارلی مستقیما با خود شما حرف می‌زند. متوجه می‌شوید که کارلی «همان‌جاست» و آنچه را با آن مواجه هستید تشخیص می‌دهد. او نه تنها راه خروج از تنگنای...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1123
نویسنده بر این تصور تأکید می‌کند که باید به افرادی که در آستانه مرگ هستند فرصتی برای زندگی معنادار داده شود تا هنوز هدفی داشته باشند. در بخش پایانی کتاب، گاواندی به سراغ مراقبت‌های پزشکی در پایان زندگی می‌رود...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 386

3 پاسخ

  1. رمان بی نوایان یکی از بهترین کتاب هایی بود که تا آخرش خوندم و هر 5 جلدشو حتما باید خوند.

  2. با سلام ،کار فرهنگی شما قابل مقایسه با هیچ عبادتی نیست .موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *