بینوایان جلد چهارم

آخرین ویرایش: 3 هفته قبل
بینوایان جلد چهارم (nbookcity.com)

دانلود کتاب بینوایان جلد چهارم

کتاب بینوایان، رمانی نوشته ویکتور هوگو، نویسنده‌ی سرشناس فرانسوی است، این کتاب اولین بار در سال ۱۸۶۲م منتشر شده و یکی از بزرگ‌ترین رمان‌های قرن۱۹م محسوب می‌شود.

این رمان به محبوبیت بزرگی بر روی صحنه نمایش و تلویزیون دست پیدا کرد که می‌توان به فیلم‌هایی مثل «بینوایان موزیکال» و «بینوایان فیلم ۲۰۱۲» اشاره کرد.

کتاب بینوایان، رمانی‌ست که انسان‌ دوستی و عشق به فقرا در آن موج می‌زند، بخاطر داستان گیرا، شخصیت‌ های گوناگون، صحنه‌های رنگارنگ و ارائه تصاویری واقعی از بی‌عدالتی و فقر شاید به قول هوگو: «تا وقتی فقر در جهان است، هنوز میلیون‌ها خواننده داشته باشد».

اما کتاب بینوایان اهمیت دیگری نیز دارد. تاریخ، جغرافیا، روابط اجتماعی و سیاسی فرانسه و مردم آن را، ضمن داستانی جذاب و با ریزبینی خاصی به تصویر می‌کشد، آن هم در دوره‌ای که غیر از رسانه‌ های نوشتاری، رسانه‌ی دیگری نبود. این کتاب دارای چهار می‌باشد.

نقد کتاب

از خوب بودن و بزرگی این اثر هرچه بگوییم همچنان کم است. کتاب بینوایان را باید خواند و بزرگی آن را لمس کرد. اما لازم است به یک نکته در مورد این کتاب اشاره کنیم. همان طور که پیش‌تر هم گفتیم، ترجمه این کتاب یک ترجمه خوب و روان است که شاید در ابتدا، متن کتاب مشکل به نظر برسد اما کمی که جلو بروید کاملا با آن ارتباط برقرار می‌کنید.

اخلاق، فضیلت، پستی، ستم، رویدادهای تاریخی؛ با ژرف‌ اندیشی بررسی می‌شود و تناردیه، فانتین، ماریوس و دیگر قهرمانان کتاب با نظم ویژه‌ای در برابر هم قرار می‌گیرند و اثر جاودانه‌ای می‌آفرینند. اگرچه کتاب بینوایان از عشق‌ های خیال‌انگیز سرشار است، اما جلوه واقع‌ بینانه زندگی مردم معاصر ویکتور هوگو در آن، کاملا دیده می‌شود.

معرفی نویسنده

ویکتور هوگو نویسنده کتاب بینوایان؛ شاعر، نمایش نامه نویس و رمان‌نویس فرانسوی، یکی از مشهورترین داستان‌ نویسان رمانتیک قرن نوزدهم است. پدر وی از فرماندهان ارتش ناپلئون بود. وی ده ساله بود که مادرش از پدرش طلاق گرفت. چند سال بعد با این‌ که مادر هوگو، می‌خواست او وکیل شود، اما ویکتور، به دنبال نویسندگی رفت.

پانزده ساله بود که برخی از اعضای فرهنگستان فرانسه به اشعار او علاقه‌مند شدند. چهار سال بعد نیز لویی شانزدهم چنان از نخستین مجموعه اشعارش خوشش آمد که برای او مقرری سالانه برقرار کرد.

ویکتور هوگو، با این‌ که شاعر، نمایش نامه نویس و رمان‌نویس بود و در حدود پنجاه اثر از خود به یادگار گذاشت، اما شاید راز جاودانگی‌اش بیشتر به خاطر رمان‌هایش به ویژه«بینوایان» ۱۸۶۲م باشد، وی در شصت سالگی رمان «بینوایان» را به اتمام رساند و اعلام کرد که دیگر از مردن نمی‌هراسد، زیرا که وظیفه‌اش را انجام داده است! این چگونه وظیفه‌ای بود؟!

با خواندن کتاب بینوایان، این اثر جذاب، به این وظیفه پی خواهید برد.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 1,716 بار

Victor Marie Hugo ویکتور ماری هوگو

عنوان کتاب: بینوایان جلد چهارم

نویسنده: ویکتور هوگو

مترجمان: حسینقلی مستعان و محمد مجلسی

تعداد صفحات کتاب: 346 و 603 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 5.77 و 8.66 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهر کتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

در روزگاران قدیم که هنوز ماشین اختراع نشده بود، مسافرت ها بسیار طول می کشید. در آن زمان، در یکی از شهرهای کشور عزیزمان، ایران مردی به نام اکبر زندگی می کرد. اکبر مرد خوبی بود. وضع مالی خوبی داشت و به کسانی که گرفتاری داشتند کمک مالی می کرد.
بروزرسانی: 9 ماه قبل
تعداد بازدید: 1702
داستان مردی به نام اوه زندگی پیرمرد 59 ساله ای را به تصویر کشیده است که به علت کهولت سن از محل کارش اخراج شده و چند سالی است به عنوان مدیر محله تمام فعالیت های محله را زیر نظر دارد تا همه چیز به...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 7324

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *