بینوایان جلد پنجم

آخرین ویرایش: 3 هفته قبل
بینوایان جلد پنجم (nbookcity.com)

دانلود کتاب بینوایان جلد پنجم

رمانی معروف اثر ویکتور هوگو نویسنده توانا و مطرح جهان که در پنج جلد نوشته شده است و در این پست جلد پنجم کتاب بینوایان را برای شما علاقمندان قرار داده ایم.

همانطور که می دانید این رمان مقطع تاریخی فرانسه را  به تصویر کشیده است و  تک تک نوشته های کتاب به گونه ای خاص مخاطب را  جذب و شیفته ی ادامه داستان می کند.

ویکتور هوگو علاوه بر نویسندگی  سالها در مجلس و مشاغل سیاسی فعالیت کرده است و این تجربه او باعث شده تا به نوشته ی خود روح و جان ببخشد. به گونه ای که تاکنون فیلم های زیادی از روی رمان های وی ساخته شده است. این رمان به معنای واقعی کلمه غذای کاملی برای روح انسان است.

خلاصه کتاب

کتابی که بدون تردید ازجمله ماندگارترین رمان‌ هایی خواهد بود که به عمر خود می‌توانید بخوانید. کتاب بینوایان به صورت سوم شخص روایت می‌شود و در آن نویسنده زمان به جلو و عقب می‌کشد و ماجراهای مختلف را روایت می‌کند.

این اثر هرآنچه را که لازم است درباره فرانسه قرن نوزدهم بیان کرده و یک اثر تاریخی، روانشناسانه، اجتماعی و عاشقانه محسوب می‌شود. ویکتور هوگو ۱۷ سال را صرف نوشتن این اثر برجسته کرده است. حسینقلی مستعان، مترجم، در ابتدای کتاب بینوایان زندگی نامه‌ای از هوگو و همچنین معرفی کوتاه از آثار او ارائه کرده است.

مقدمه مترجم بر چاپ پنجم:

کتاب بینوایان هوگو مسلما هرگز کهنه نخواهد شد و هرگز اهمیت و ارزشش تقلیل نخواهد یافت. این یکی از کتب انگشت‌ شماری است که اگر هزاران توفان سهمگین و سیل بنیان‌کن از مکتب‌ها و سبک‌ها از سرشان بگذرد همچنان استوار خواهند ماند و چیزی از عظمت ابدی‌شان کاسته نخواهد شد.

مقدمه چاپ اول و دوم کتاب بینوایان

تاثیر این شاهکار بزرگ ادب و اخلاق، در وجود من چندان شدید و نافذ بود که به یکدفعه مطالعه‌اش اکتفا نکردم و پس از مدتی کوتاه که طی آن هیچ‌ گاه دل و جانم را از یادش خالی نمی‌یافتم، مطالعه‌اش را از سر گرفتم، و نه فقط یک‌دفعه، بلکه بار سوم هم که بینوایان را خواندم حرص و ولعی که به مطالعه این کتاب در خود احساس می‌کردم تسکین نیافت.

تا سرانجام به ترجمه‌اش مصمم شدم، از دو سال و نیم پیش، از تابستان ۱۳۰۷ به این کار همت گماشتم و اکنون نتیجه زحمتم را، به عنوان خدمت ناقابلی به عالم معرفت و ادب، به خوانندگان محترم و هم‌ وطنان عزیز تقدیم می‌دارم.

نقد کتاب بینوایان جلد پنجم

ماجرای رمان بینوایان با داستان زندگی مسیو بی‌ین وُنو میری‌یل، اسقف شهر دینی آغاز می‌شود. پیرمرد ۷۵ ساله‌ای که ویکتور هوگو در وصف مهربانی و خوبی‌های او تقریبا ۱۰۰ صفحه‌ای می‌نویسد. این اسقف به هر طریقی به افراد بینوا کمک می‌کند، دستمزدی که از دولت می‌گیرد، پول مراسم‌ها و حتی خانه خود را نیز وقف فقرا می‌کند.

خلاصه‌ای که خواندید تنها قسمت ابتدایی کتاب بینوایان بود. اتفاقات این رمان بسیار بسیار زیاد است و هر کدام به طریق خاص خود شگفت‌ آور هستند. حوادث و توصیف‌های زیادی هم در رمان آمده که هم تاریخی هستند و هم برای برجسته‌تر کردن داستان کتاب روایت می‌شوند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 1,933 بار

Victor Marie Hugo ویکتور ماری هوگو

عنوان کتاب: بینوایان جلد پنجم

نویسنده: ویکتور هوگو

مترجم: حسینقلی مستعان

تعداد صفحات کتاب: 289 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 4.97 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

“حاج ابوالقاسم “از جمله کسانی است که فراشان شاهزاده، دختر او را برگزیده اند .او نیز ناگزیر کنیز خود را به جای دخترش معرفی می کند که “نازنین “نام دارد .نازنین اینک با آگاهی کامل از وضعیت شاهزاده پای به حرمسرای او می گذارد...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 3238
ماجرای خانواده‌‌ای پنج نفری و چالش‌هایش با خانواده‌هایی دیگر را روایت می‌کند. پدر این خانواده در آستانه 17 سالگی دخترش رازی دارد که اگر آن را فاش کند همه چیز دگرگون می‌شود. موریارتی در تلاش است به...
بروزرسانی: 8 ماه قبل
تعداد بازدید: 332

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *