مروری در تاریخ انقلاب فرانسه

آخرین ویرایش: 3 هفته قبل
مروری در تاریخ انقلاب فرانسه (nbookcity.com)

دانلود کتاب مروری در تاریخ انقلاب فرانسه

کتاب مروری در تاریخ انقلاب فرانسه اثر ایرج پزشکزاد است.

جنگ هفت ساله مشکلات بسیاری برای فرانسه به همراه داشت. ولخرجی‌های دربار، اشراف و روحانیون از یک سو، و بحران کشاورزی در زمستان سرد ۱۷۸۸ در سوی دیگر بر دامنه بحران‌های مالی و نارضایتی عمومی افزود و به شورش‌های دهقانی دامن زد.

در چنین شرائطی، لوئی شانزدهم، پادشاه فرانسه، دستور برگزاری مجلس طبقات سه‌گانه (اتاژنرو) را که به مدت ۱۷۵ سال تعطیل شده بود صادر کرد. در این مجلس میان طبقه سوم (یعنی عامه مردم) و طبقات ممتاز (شامل روحانیون و اشراف) اختلاف افتاد.

خلاصه کتاب

در کتاب مروری در تاریخ انقلاب فرانسه حوادث و وقایع مربوط به انقلاب فرانسه ـ از 14 ژوئیه تا کودتای ناپلئون ل بررسی و تبیین شده است. مخاطبان کتاب را با مباحثی از این قبیل مطالعه می‌کنند: 

نیروهای حاضر در صحنه‌؛ پادشاه‌؛ روحانیون‌؛ اشراف‌؛ طبقه سوم‌؛ سال انقلاب‌؛ فتح قلعه باستی‌؛ پایان رژیم فئودال‌؛ انقلاب پیروز؛ تکفیر پاپ‌؛ تعلیق پادشاه و خطر خارجی‌؛ کشتار سپتامبر؛ کنوانسیون و اعلام جمهوری‌؛ پایان محاکمه‌؛ اعدام پادشاه‌؛ اعدام ملکه‌؛ پیروزی روبسپیر؛ آغاز صعود بناپارت‌؛ ژنرال فاتح در پاریس‌؛ جمهوری خطر؛ پیروزی کودتا. 

مطالب کتاب مروری در تاریخ انقلاب فرانسه با تصاویری از برخی صحنه‌های انقلاب و شخصیت‌های مورد بحث همراه است.

بخشی از متن کتاب

انقلاب 1789 فرانسه یکی از بزرگترین وقایع تاریخ جهان است. واقعه‌ای است که در آن, از میان امواج خشونت و قساوت و سیلاب خون, اصول تازه آزادی‌؛ مساوات و حاکمیت ملی سرکشید, اصولی که از مرزهای فرانسه فراتر رفت و نور امیدی در دل ملت‌های ستم‌کش تابانید. 

بر اثر این انقلاب, نظام اجتماعی, سیاسی, قضایی و مذهبی فرانسه, بنایی که مدت ده قرن بر پا ایستاده بود, فرو ریخت. علل عمیق این انقلاب را باید در تضاد بین نظام اجتماعی حاکم و توسعه نیروهای فکری و تولیدی جست و جو کرد….

نقد کتاب مروری در تاریخ انقلاب فرانسه

انقلاب ۱۷۸۹ فرانسه، یکی از مهم‌ترین وقایع جهان است. چرا که در این انقلاب، از لابلای انواع خشونت‌ها و قتل‌عام‌ها، آزادی و دموکراسی سربرآورد و به زودی به تمام جهان خود را رساند. این انقلاب تمام نظام سیسی و اوضاع اجتماعی فرانسه را دگرگون ساخت. 

کتاب حاضر بررسی مبسوطی از این انقلاب و ذکر رویدادها و تحلیل آن از ۱۴ ژوئیه ۱۷۸۹ تا برآمدنِ ناپلئون بناپارت و نتایج در تاریخ فرانسه، تاریخ اروپا و تاریخ جهان است.

مطالعه کتاب مروری در تاریخ انقلاب فرانسه را به دانشجویان، دانش‌پژوهان و پژوهشگران تاریخ اروپا و تاریخ جهان پیشنهاد می‌کنیم.

کتاب های پیشنهادی

کتاب مروری در تاریخ انقلاب فرانسه

عنوان کتاب: مروری در تاریخ انقلاب فرانسه

نویسنده: ایرج پزشکزاد

تعداد صفحات کتاب: 223 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 4.2 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

کتاب عروس گلها اثر نویسنده دانمارکی یعنی هانس کریستیان آندرسن می باشد. همانطور که می دانید بسیاری از داستان های آندرسن بار ها به صورت انیمیشن و کارتون در آمده اند و خواندن آثار او شما را به  دوران نوجوانی و خاطره های خوب آن دوره می برد...
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 794
فقدان آهن شایع ترین علت کاهش گلبول های قرمز است. برای افزایش این میزان، توصیه می کنیم تغییراتی در رژیم غذایی و عادات روزانه خود ایجاد کنید. آهن بخورید این کار به بدن اجازه بازسازی و تعویض مواد مغذی از دست رفته را می دهد.
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 276

2 پاسخ

  1. از مرحوم پزشکزاد بغیر از کتاب دایی جان ناپلئون، از نمايشنامه ادب مرد به ز دولت اوست خیلی خوشم اومد. تا بحال از آثار تحقیقی ایشون چیزی نخوندم. ممنون از سایت شهر کتاب که این امکان رو فراهم کرد.

    1. سپاس از حُسن نظر و همراهی شما، روح استاد ایرج پزشکزاد قرین رحمت الهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *