اختلالات آسیب رسان گلبول قرمز

آخرین ویرایش: 2 هفته قبل
اختلالات آسیب رسان گلبول قرمز (nbookcity.com)

دانلود کتاب اختلالات آسیب رسان گلبول قرمز

کتاب اختلالات آسیب رسان گلبول قرمز توسط نویسنده خوب کشورمان آقای رضا پوردست گردان در چهل و هشت صفحه ترجمه و تنظیم شده است.

شما می توانید این کتاب را به صورت رایگان از شهر کتاب دانلود و مطالعه نمایید. خواندن این کتاب به تمام علاقمندان به دستگاه گردش خون توصیه می شود.

گلبول ها

گلبول های قرمز خون مسئول انتقال خون غنی از اکسیژن در بدن هستند بنابر این مهم است که آن ها را برای سلامتی حفظ کنیم. در این مقاله بیان می کنیم که چگونه می توانیم سلول های قرمز خون را به طور طبیعی افزایش دهیم. گلبول های قرمز وظیفه بسیار مهمی برای بدن ما دارند: 

انتقال خون غنی از اکسیژن در بدن. بنابراین، حفظ آن ها در سطوح سالم ضروری است. برخی از علائم کم خونی یا کمبود گلبول قرمز ، بی حسی و ضعف است. فقدان آهن شایع ترین علت کاهش گلبول های قرمز است. برای افزایش این میزان، توصیه می کنیم تغییراتی در رژیم غذایی و عادات روزانه خود ایجاد کنید. 

آهن بخورید این کار به بدن اجازه بازسازی و تعویض مواد مغذی از دست رفته را می دهد. آهن ، گلبول های قرمز خون را افزایش می دهد و به آن ها اجازه می دهد تا بهتر کار کنند چون این جز اصلی هموگلو بین است .

بخشی از متن کتاب

انواع مختلف کم خونی دلایل مختلفی دارد. آنها شامل موارد زیر هستند:

نارسایی کمبود آهن

این شایع ترین نوع کم خونی به دلیل کمبود آهن در بدن شما ایجاد می شود. مغز استخوان شما برای ساخت هموگلوبین به آهن احتیاج دارد. بدون آهن کافی ، بدن شما نمی تواند هموگلوبین کافی برای گلبول های قرمز تولید کند بدون مکمل آهن، این نوع کم خونی در بسیاری از زنان باردار رخ می دهد.

همچنین در اثر ریزش خون ایجاد می شود، مانند خون ریزی شدید قاعدگی، زخم، سرطان و استفاده منظم برخی از داروهای ضد درد غیرمترقبه خصوصا آسپرین، که می تواند باعث التهاب آستر معده و در ن تیج ه از دست رفتن خون شود.

کم خونی کمبود ویتامین

علاوه بر آهن ، بدن شما به فولات و ویتامین ب 12 نیز احتیاج دارد تا گلبول های قرمز خون سالم به اندازه کافی تولید کند. رژیم غذایی فاقد این و سایر مواد مغذی مهم می تواند باعث کاهش تولید گلبولهای قرمز شود.

اختلالات آسیب رسان گلبول قرمز

عنوان کتاب:‌ اختلالات آسیب رسان گلبول قرمز

نویسنده: رضا پوردست گردان

تعداد صفحات کتاب: 48 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: یک مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

آندرسن به حق لقب پدر ادبیات کودک را دارد، بزرگترین جایزه ادبیات کودکان به نام اوست. و آثارش تا کنون به بیش از صدو پنجاه زبان ترجمه و بارها و بارها به شکل های گونه گون تجدید چاپ شده است .
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 1247
این نوشتار گشودن پنجره و چشم اندازی مختصر و فشرده بر عروج انسان در روند تکامل و جایگاه ذهن و اندیشه بشری در ساختار مدنیت و جامعه می باشد .
بروزرسانی: 1 هفته قبل
تعداد بازدید: 772

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *