اختلالات آسیب رسان دستها

آخرین ویرایش: 1 هفته قبل
اختلالات آسیب رسان دستها (nbookcity.com)

دانلود کتاب اختلالات آسیب رسان دستها

کتاب اختلالات آسیب رسان دستها اثری پژوهشی از رضا پوردست گردان می‌باشد.

آسیب دست به معنی صدمه دیدن دست، یکی از اندامهای بسیار پیچیده، با مفاصل متعدد، انواع مختلفی از رباط لیگامان، تاندونها و عصبها است. شایع بودن آسیبهای دست در جامعه، امری غیرمعمول نیست. عواملی از قبیل استفاده بیش از حد، امور زیانبار یا تروما می توانند به آسیب های دست منجر شوند. 

ترومای انگشت یا دست، بسیار شایع است. در برخی موارد خاص، تمام انگشت ممکن است دچار آمپوتاسیون شود. عوامل اصلی آسیبهای ناشی از تروما، به امور شغلی بر می گردد. امروزه، جراحان ماهر در بسیاری از موارد با کمک ریزجراحی، قادر به پیوند مجدد انگشتان پنجه یا انگشت شست هستند.

خلاصه کتاب

نویسنده کتاب اختلالات آسیب رسان دستها معتقد است: در برخی موارد، آسیبهای ناشی از تروما به از بین رفتن پوست منجر می شوند، و در این موارد می توانند با پیوند پوست و ماهیچه، دست آسیب دیده را ترمیم نمایند. دست مهمترین عضو حرکتی در افرادی است که کار فیزیکی انجام می دهند. 

حفظ سلامت دست جهت حفظ باروری شغلی افراد الزامی است. از طرفی دست ها بعلت تماس مستقیم با ماشین آلات صنعتی و مواد شیمیایی در معرض بیشترین خطر آسیب دیدگی هستند. بیشترین آسیب های صنعتی دست در انتهای شیفت های کاری عصر و انتهای شیفتهای کاری شب حوالی صبح رخ می دهد.

که نشان می دهد خواب آلودگی نقش بسزایی در کاهش دقت کارگر در هنگام کار با دستگاه دارد. بنابر این تنظیم متناسب شیفت کاری و استراحت مناسب قبل از شیفت در کاهش خواب آلودگی حین کار با دستگاه الزامی است. 

توصیه می شود در صورتی که کارگر در خط تولید مشغول به کار است بیش از ٢ ساعت متوالی در یک محل مشغول به کار با دستگاه نباشد و فواصلی جهت استراحت وی در نظر گرفته شود.

یکی دیگر از عواملی که در تجربه اینجانب مشهود است آن است که کارگری که به تازگی به خط تولید و یا دستگاه جدید گمارده شده است در هفته اول کاری خود ریسک بیشتری در آسیب دست حین کار با دستگاه دارد و بهتر است در این مدت توسط مسئول و یا کارگر قبلی دقیقا مورد نظارت قرار گیرد.

کتاب های پیشنهادی

اختلالات آسیب رسان دستها

عنوان کتاب: اختلالات آسیب رسان دستها

نویسنده: رضا پوردست گردان

تعداد صفحات کتاب: 50 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: یک مگا بایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

نمایشنامه‌ ننه دلاور و فرزندان او اثری در ژانر سیاسی است که در سال 1939 منتشر شد. نوشتن این نمایشنامه تقریباً یک ماه زمان برد. چند سال پس از مرگ برشت از این اثر فیلمی اقتباس شد که همسر بیوه‌ی برشت که بازیگر توانایی بود، نقش اصلی این فیلم را ایفا می‌کرد.
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 1646
شامل مقالات و خطابه هائی است که در این چند سال گذشته تحریر و ایراد شده است. بی گمان برخی از مطالب اینجا و آنجا تکرار می شوند ولی این تکرارهربار در متنی دیگر می آید و در نظرگاهی دیگر جلوه می کند...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 604

یک پاسخ

  1. با عرض خسته نباشید به نویسنده این کتاب، کتاب حاوی نکات به جا ومفیدوارزشمندی به نظر من بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *