تغییر در شیوه رهبری

قیمت اصلی 46.000 تومان بود.قیمت فعلی 42.000 تومان است.

یازده تغییر بنیادی که همه رهبران کسب و کار باید در آغوش بگیرند

نویسنده: جان سی مکسول

مترجم: بهزاد شهابی

تعداد صفحات کتاب: 206 صفحه

حجم فایل: (122+143) مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب تغییر در شیوه رهبری MP3

دانلود کتاب تغییر در شیوه رهبری

کتاب تغییر در شیوه رهبری اثری از جان سی مکسول است که شما را به سوی نوآوری و بهبود عملکرد سوق می‌دهد.

جان سی مکسول کشیش، مربی، سخنران و نویسنده آمریکایی پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز است که بیش از ۳۱ میلیون جلد کتاب از او به ۵۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده و به فروش رسیده است. انجمن مدیریت امریکا او را رهبر کسب وکار و مجله های بیزینس اینسایدر و اینک او را تأثیرگذارترین کارشناس رهبری در جهان معرفی کرده‌اند.

وی هر ساله به دعوت رؤسای جمهور کشورهای مختلف و بسیاری از رهبران عالی کسب وکار در جهان در همایش‌هایی حضور می‌یابد و سخنرانی می‌کند. مکسول در کتاب‌های خود به مفهوم رهبری و موضوعات مربوط به آن می‌پردازد. اما وی در کتاب تغییر در شیوه رهبری با تسلطی که بر مفهوم رهبری دارد گامی فراتر برداشته است و تغییر را به منظور ارتقای جایگاه رهبری در جهان کسب وکار بررسی و روش‌های کاربردی و مؤثری را معرفی و پیشنهاد می‌کند.

خلاصه کتاب

نویسنده کتاب تغییر در شیوه رهبری را راهی به سوی نوآوری بیشتر و خارج شدن از منطقه امن و به چالش کشیدن تعالیم و دانش مرسوم و استقبال از تغییر می‌داند؛ تغییری که قابلیت بالقوه رهبران برای تبدیل شدن به رهبری بهتر را محقق می‌سازد. مکسول در این کتاب که در ۱۲ فصل نوشته شده است، مسیر تغییر را گام به گام از نقطه عزیمت تا مقصد، ترسیم می‌کند.

او معتقد است اگر چه ممکن است هر فردی به تنهایی شخص موفقی باشد، نمی‌تواند به تنهایی رهبر موفقی باشد. بنابراین رهبران باید آگاهانه و با دقت گام‌های خود را انتخاب و در پیمودن این مسیر و تحقق قابلیت‌های بالقوه و نهفته دیگران به آنها کمک کنند؛ شیوۀ خود را از هدف محوری به رشد محوری تغییر دهند؛ فرمان دادن را کنار بگذارند و با تواضع، بخشندگی، گوش سپردن، تشویق و پرسش‌گری به منظور برقراری ارتباطی و یافتن زمینه مشترک تلاش کنند.

نویسنده کتاب تغییر در شیوه رهبری معتقد است: رهبران باید با تکیه بر شباهت‌ها و همدلی با دیگران و احترام به آنها تفاوت‌ها را به رسمیت بشناسند؛ با شایستگی، شجاعت، ثبات، صداقت، اصالت، تواضع و عشق از اقتدار شخصی خود بکاهند و بر اقتدار اخلاقی‌شان بیفزایند؛ تحول ساز باشند، با اعمال‌شان به دیگران الهام دهند، بیشتر بیاموزند، بیشتر عمل کنند و روز به روز بهتر و کامل‌تر شوند و در نهایت رسالت خود را بیابند و برای تحقق آن بکوشند.

کتاب تغییر در شیوه رهبری به قلم مدرس رهبری به چهره های موفق، که شهرتی جهانی دارد، با توجه به شرایط موجود در دنیای پرسرعت و متغییر کنونی نگارش شده تا رموز مبدل شدن به رهبری موثر و توانمند را در اختیار بگذارد. آنچه که امروزه به وضوح قابل لمس است، لزوم تغییر متد رهبری و برخورداری از انعطاف پذیری لازم برای هماهنگی با مناسبات روز است و کتاب حاضر چگونگی دستیابی به این قابلیت را آموزش می دهد.

در ویرایش کتاب تغییر در شیوه رهبری تلاش شده متن ترجمه با متن اصلی مطابقت داده شود و در صورت نیاز پیشنهادهایی به مترجم داده شود معادل‌های مناسب برای اصطلاحات بازبینی شود و پانویس‌های توضیحی ضروری به متن افزوده شود. همچنین ضبط اسامی اشخاص و مکان‌ها با استناد به منابع معتبر اصلاح گردد. توجه اصلی در ویرایش کتاب زدودن ابهام یا دشوار فهمی کلمات و روان شدن و انتقال سریع مطلب بوده است.

بخشی از متن کتاب

در کتاب تغییر در شیوه رهبری می‌خوانیم: …من نمونه شگفت انگیزی از خطر پذیری خلاقانه‌ای را در ۸ ژانویهٔ ۲۰۱۸ در قهرمانی ملی مسابقات حذفی فوتبال دانشگاهی بین تیم‌های دانشگاه آلاباما کریمزن تاید و تیم دانشگاه جورجیا بولداگز شاهد بودم. در پایان نیمه اول نتیجه بازی سیزده به صفر بود و چون دفاع تیم آلاباما نتوانسته بود در مقابل دفاع سرسخت جورجيا موفقیتی کسب کند، تیم آلاباما که مربی آن نیک سابان بود، در حال باخت بود.

در این لحظه پراکنده کردن بازیکنان چندان خوب به نظر نمی‌آمد و انتظار می‌رفت این بازی یک نبرد دفاعی باشد و دو بار عبور دادن توپ از خط دروازه و گرفتن دوازده امتیاز پیروزی بزرگی به حساب می‌آمد. بازیکن خط حمله آلاباما، جیلن هرتس دانشجوی سال دوم بود و سال گذشته برای تیم آلاباما رکوردهای زیادی کسب کرده بود، اما به نظر نمی‌رسید بتواند برای بردن بازی شوت آزاد بزند. پس چه کاری از دست سابان بر می‌آمد؟

بعضی مربیان در این موقعیت برای متوقف کردن حریف، دفاع خود را تقویت می‌کنند، بعضی دیگر نیز ممکن است نوع دیگری از بازی دفاعی را آزمایش کنند ولی سابان خطر کرد و تصمیم دیگری گرفت. متفاوت فکر کردن سابان باعث شد تا او با تصمیمی جسورانه، در نیمه دوم، بازیکن تازه نفس ولی آزمایش نشده‌ای به نام توا تاگووایلوآ را در خط حمله قرار دهد. تاگووایلوآ هرگز در بازی دانشگاهی شرکت نکرده بود. (ص100 کتاب تغییر در شیوه رهبری)

با وجود این سابان از او خواست رهبری تیم را در پرفشارترین بازی فصل به عهده بگیرد. تا آن موقع هیچ مربی‌ای را ندیده بودم که در مهمترین بازی فصل، بازیکنی با تجربه را با بازیکنی تازه نفس و بی‌تجربه تعویض کند. آلاباما در حال باخت بود و باید از سابان بی‌رحمانه انتقاد می‌شد، ولی آنها نباختند. خطر کردن خلاقانه سابان نتیجه بازی را تغییر داد. آنها با پاس تاچوان یا شش‌امتیازیِ بازیکن تازه نفس در وقت اضافه بازی را ۲۶ به ۲۳ به نفع خودشان به پایان رساندند.

این حرکت خلاقانه کلید پیروزی سابان بود و سبب شد او را بسیار تحسین کنند. اخیراً دیدگاهم را با گروه بزرگی از رهبران در میان گذاشتم. پیش بینی‌ام این بود که اگر با هم همکاری کنیم و دست به دست هم دهیم امکانات و فرصت‌هایی پیش روی‌مان قرار خواهد گرفت و می‌توانیم با کمک به یکدیگر به ترسیمی روشن از آینده دست پیدا کنیم. پس از آن جلسه، من با رهبران درجه یک آن سازمان در آشنا شدم و در خصوص امکان کار کردن با یکدیگر بیشتر صحبت کردیم…

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

کتاب تغییر در شیوه رهبری به شما کمک می‌کند در حرفه خود به قهرمان تبدیل شوید! همچنین اگر مدیر، رئیس، مربی ورزشی یا کسب‌ و‌کار هستید می‌توانید با استفاده از یازده تغییری که در کتاب آورده شده به رهبرِ مورد اطمینان کارکنان و شاگردانتان تبدیل شده و الگوی آن‌ها در زندگی و کار باشید. اگر بی‌هدف و خسته هستید و در زندگی به اهدافتان دست پیدا نکرده‌اید این کتاب به شما کمک می‌کند رسالت زندگیتان را پیدا کرده و آن را تحقق ببخشید.

رهبران تیم‌ها و مدیران کسب و کارها باید بتوانند به سرعت خود را با تغییراتی که در مسیرشان با آن روبرو می‌شوند، تطبیق بدهند. این تطبیق دهی به آن‌ها کمک می‌کند تا رشد شخصی و رشد سازمانشان را افزایش دهند و به دستاوردهای جدید برسند. اما واقعیت این است که این تغییرات آنچنان با سرعت انجام می‌شوند که اگر نتوانند خود را با آن هماهنگ کنند، از بین خواهند رفت و به طور کلی از چرخه رقابت حذف می‌شوند.

مدیران با کمک تغییرات ذکر شده در کتاب تغییر در شیوه رهبری می‌توانند شیوه تفکر و عملشان را متحول کنند. بدین ترتیب موفقیت آن‌ها در تغییر مسیر کاری و هماهنگ شدن با سرعت تغییرات، تضمین می‌شود. این کتاب برگرفته از تجربیات سال‌های کار ماکسول است به شما کمک می‌کند تا در همان مسیری گام بردارید که او از طریق آن به موفقیت رسید.

نقد کتاب تغییر در شیوه رهبری

در کتاب تغییر در شیوه رهبری (که با عناوین تغییر رویکرد رهبری و رهبران متحول می‌شوند نیز ترجمه شده) جان سی مکسول به رهبران کمک می‌کند تا توانایی و تمایل را برای ایجاد تغییر در رهبری به دست آورند که رشد سازمانی و شخصی آنها را به طور مثبت افزایش می‌دهد.

او این کار را با به اشتراک گذاشتن یازده تغییری که در طول دوران کاری و رهبری موفق خود انجام داده است، بیان می‌کند. ماکسول راهنمایی خاصی به خوانندگان می‌دهد تا بتوانند این تغییرات را در زندگی خود انجام دهند. هرکدام از آنها می‌خواهند شیوه تفکر، عمل و در نهایت رهبری خود را تغییر دهند تا در زندگی موفق شوند.

کتاب تغییر در شیوه رهبری از دوازده فصل کلی تشکیل شده است. ماکسول در فصل نخست از چراییِ ضرورت ایجاد تغییر در شگردهای رهبری گفته، و فصول بعدی را به ارائه‌ی تزهای یازده‌گانه‌ی خود در این زمینه اختصاص داده است. این تزها درباره‌ی عوامل و موضوعات متنوعی‌اند؛ از جمله بهترین راه‌های اعمال نفوذ، لزوم ایجاد تنوع در افراد تحت رهبری، ضرورت به رسمیت شناختن دیدگاه‌های متفاوت، اهمیت برخورداری از استقلال اخلاقی در کار مدیریت و…

اگر صاحب کسب‌ و کاری هستید و می‌خواهید از رقبای خود هوشیارانه‌تر عمل کنید، کتاب تغییر در شیوه رهبری انتخاب مناسبی برای شماست.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1416 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تغییر در شیوه رهبری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *