خودآموز دیکتاتورها

قیمت اصلی 62.000 تومان بود.قیمت فعلی 44.000 تومان است.

نویسندگان: و

مترجم: بیژن اشتری

تعداد صفحات کتاب: 729 صفحه

حجم فایل: 50.73 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب خودآموز دیکتاتورها pdf

دانلود کتاب خودآموز دیکتاتورها pdf

کتاب خودآموز دیکتاتورها ۱۳ فصل دارد. نویسندگان تلاش کرده‌اند ترتیب فصل‌ها طوری باشد که «ترتیب تاریخی وجه حقیقی دیکتاتوری» رعایت شود:

از راه‌های رسیدن به قدرت و ساختن حکومت مورد نظر تا روش‎های مختلف در برخورد با انواع منازعات سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی و در نهایت مرگ دیکتاتور. این کتاب برپایه تاریخ نوشته شده است. یعنی با کتابی سروکار نداریم که ریشه‌های دیکتاتوری را بکاود، بلکه درباره روش‌های ساده‌ای حرف می‌زند که می‌تواند برای هر کس که سودای قدرت و قبض آن را در سر دارد مفید باشد. در بین فصول، فصل‌های پنجم و دهم متفاوت‌تر به نظر می‌رسند. فصل پنج درباره فرهنگ ترس است.

«فرهنگ ترس نوعی سبک زندگی است که در آن تک تک مردم از دهقان و کارگر تا کارمند و دانشجو با ترس از تو و مامورانت زندگی کنند.» این بخش از معدود صفحات کتاب خودآموز دیکتاتورها است که در آن روش‌های پیشنهادی برای ساختن یک فرهنگ توصیه شده است. از این جهت با بقیه پیشنهادات که مستقیماً و به سرعت بر منافع شخصی دیکتاتور موثر خواهد بود فرق دارد.

در فصل دهم رابطه دیکتاتور با جامعه بین‌الملل تشریح شده است. گمان می‌کنم این فصل از کتاب خلاصه‌ای از پیچیدگی‌های سیاست بین‌الملل در عصر حاضر را هم نشان می‌دهد. «غربی‌ها را باید قانع کنی که دولت‌های متبوعشان را به ادامه همکاری‌های اقتصادی با کشورت ترغیب و آن‌ها را از قطع کمک‌های مالی‌شان منصرف کنند… در هر حال هیچ گریزی از جامعه بین‌الملل نیست.»

کتاب خودآموز دیکتاتورها چیزی مابین تحلیل و گزارشی از تاریخ قرار گرفته است. برای نوشتن این کتاب از ۶۶۰ منبع استفاده شده و نزدیک به هشتصد مرتبه اسامی رهبران دیکتاتور جهان – عموماً در صد سال گذشته – در آن به چشم می‌خورد. نویسندگان تحقیقی گسترده درباره تاریخ معاصر و کشورهای مختلف داشته‌اند و کتاب را بر پایه آمار – هم کیفی و هم کمی – نوشته‌اند.

از این جهت، این اثر، کتاب یگانه‌ای است. حداقل من به یاد ندارم این سطح از اطلاعات تاریخی دقیق تا به حال در کتابی به فارسی ترجمه شده باشد. تو گویی نویسندگان ذره بین برداشته‌اند و زندگی دیکتاتورها را جسته‌اند و هر آنچه که به کارشان می‌آمده – از زندگی شخصی و خانوادگی و رفتارهای سیاسی، اقتصادی و نظامی – آن‌ها را لیست کرده‌اند.

رندال وود و کارمینه دولوکا همچنین سعی کرده‌اند در کنار فکت‌های متعدد تاریخی، تحلیل‌هایی مبتنی بر آن‌ها را هم بنویسند تا کتاب از یک گزارش خبری صرف به یک گزارش تحلیلی که قرار است خواننده را هم با تاریخ آشنا کند و هم سازوکار دیکتاتور بودن و ماندن را نشان‌شان دهد، تغییر کند. فراتر از نحوه نگارش کتاب، تحقیق فراوان و لیست سیاه نویسندگان، آنچه کتاب خودآموز دیکتاتورها را در جایگاه ویژه‌ای قرار می‌دهد توانایی آن در بهره‌برداری متنوع خواننده است.

کتاب هم برای علاقمندان به تاریخ مطالب متنوعی دارد و هم برای آن‌هایی که دیکتاتور بودن را خیلی هم بد نمی‌دانند! یادمان نرود این نگاه را سال‌هاست که از بسیاری در همه مشکلات شخصی و اجتماعی می‌شنویم و عجیب نیست اگر کتاب، بر خلاف خواست نویسندگانش طرفداران دیگری هم پیدا کند. بنابراین باید قبل از خواندنش موضع مان را مشخص کنیم. شک نکنید که هیولای درون تان منتظر تلنگری برای بیدار شدن است تا یک دیکتاتور جدید – با یک خودآموز جذاب زیر بغل- به دنیا معرفی کند!

نقد کتاب خودآموز دیکتاتورها pdf

آیا هرگز تعجب کرده اید که ستمگران جهان همه از یک کتابچه راهنمای دستورالعمل استفاده می کنند؟ بله در اینجا است. از رسیدن به قدرت گرفته تا تقسیم دشمنان، سرکوب انقلاب، سرقت در انتخابات و ثروتمندی شما. کتاب خودآموز دیکتاتورها، به شما نشان می دهد که جوانب حرفه ای قرنهاست که چگونه این کار را انجام داده اند. کاملا واقعی، با کتابشناسی و پاورقی های کامل، دفترچه راهنمای دیکتاتور، گام به گام نقشه راه استبداد را به شما می دهد. متن زیبایی که توسط هنرمند حرفه ای رندال وود نشان داده شده است، متن خنده دار و جذابی دارد.

در بخشی از کتاب خودآموز دیکتاتورها می خوانیم: یکی از وظایف اصلی تو تصمیم گیری دربارۀ این موضوع است که چه کسانی باید و چه کسانی نباید پولدار شوند. تو تنها کسی هستی که باید تعیین کنی چه کسی تا چه مدتی در فلان جایگاه نان و آبدار (مثلا ریاست گمرک یا ریاست ادارۀ مالیات) باشد. چنین روابطی مجوز اصلی نظام حامی پروری است و این نظامی است که هر دیکتاتور باهوشی به آن نیاز فراوان دارد.

حامی پروری به این معناست که رابطه ای ساختاری بین حامی (دیکتاتور یا هر صاحب قدرتی) و کارگزاران (زیردستان دیکتاتور یا کسانی که به او خدمت می کنند) برقرار است. نظام حامی‎پروری در کشوری کارایی دارد که احزاب سیاسی واقعی و گروه بندی های طبقاتی ندارد. البته پول فراوانی باید در اختیار دیکتاتور باشد تا با توزیع آن بین صاحب منصبان و کارگزارانش بتواند همواره آن ها را در خدمت داشته باشد. اگر حامی پروری ابزار اصلی حکمرانی ات شود، همۀ فعل و انفعال های سیاسی، اقتصادی و غیره باید از کانال تو یا نمایندگان مورد تأییدت اتفاق بیفتد…

کتاب خودآموز دیکتاتورها pdf دقیقاً راهنمایی برای دیکتاتور شدن است. در حقیقت زبان بامزه کتاب راه را برای بیدار کردن هیولای درون ما باز می‌کند!

آنچه خواندید...

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “خودآموز دیکتاتورها”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *