کهکشان نیستی

قیمت اصلی 100.000 تومان بود.قیمت فعلی 49.000 تومان است.

داستانی بر اساس زندگی سیدعلی قاضی طباطبایی

از پرفروش ترین کتاب ها در ایران

نویسنده: محمدهادی اصفهانی

تعداد صفحات کتاب: 470 صفحه

حجم فایل: 45.69 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

دانلود کتاب کهکشان نیستی pdf

دانلود کتاب کهکشان نیستی pdf

کتاب کهکشان نیستی pdf بر اساس زندگی آیت الله سید علی قاضی طباطبائی  نوشته شده و روایتی است که زندگی او را به زیبایی تشریح می‌کند.

نویسنده داستان را از جوانی مرحوم قاضی و در سن 27 سالگی او آغاز کرده است. همه چیز از سفر آیت الله قاضی به سفر نجف شروع می‌شود و تا پایان عمر پربرکت او را در بر می‌گیرد.

خلاصه زندگینامه

کتاب کهکشان نیستی pdf شامل 75 بخش است که هریک از آنها با آیه‌ای از قرآن آغاز می‌شود. اگر چه داستان ساخته‌ی ذهن نویسنده‌ است اما تلاش شده است تا این مستندات و وقایع حقیقی زندگی آیت الله قاضی طباطبائی حفظ شود و تصویر درستی از زندگی، دستاوردها و ارزش‌های بزرگ و مهم خلق شده توسط ایشان به مخاطبین نشان داده شود.

در انتهای کتاب، بخش‌هایی تحت عنوان سفارش‌ها، دستورات و منابع و مستندات آورده شده است. این بخش‌ها به خواننده کمک زیادی در شناخت ایشان خواهد کرد. وجه تمایز و برتری کتاب کهکشان نیستی نسبت به دیگر آثار از این دست این است که:

در عین داستانی بودن و نثری روان، بسیار مستند است و این برتری نشان دهنده تلاش چشمگیر محمدهادی اصفهانی، برای توجه به اصل رویدادهای تاریخی است و در نهایت، اثری را که در اختیار خواننده قرار می‌گیرد، در جایگاه بالایی قرار می‌دهد.

جملاتی از کتاب کهکشان نیستی pdf

  • خودت را در ارادهٔ مولایت رها کن. تو طلب نکن و بگذار او برای تو بخواهد. هرآنچه او بخواهد، همان بهترین مشیّت و تقدیر برای توست. قلب امام (ع) آشیانهٔ مشیت الهی است، به آن اعتماد کن.

  • روح، راکبِ بدن و سوار بر آن است. اگر در این دنیا می‌خواهی روح را به مقصد برسانی، باید بدن را تیمار کنی تا زمین‌گیر نشود و تو را از راه بازندارد.
  • همه‌کس کشیده محمل به جناب کبریایت من و خجلت سجودی که نکرده‌ام برایت نه به خاک در بسودم، نه به سنگش آزمودم به کجا برم سری را که نکرده‌ام فدایت.
  • گاهی خداوند چهل روز بنده را در سختی و گرفتاری قرار می‌دهد تا یک بار از تهِ دل «یاالله» بگوید و به یاد خدا بیفتد.
  • اگر بی‌مراقبت مشغول به ذکر و فکر بشود، بی‌فایده خواهد بود، اگرچه حال هم بیاورد؛ چراکه آن حال دوام پیدا نخواهد کرد. گول حالی را که ذکر بیاورد، بی‌مراقبه نباید خورد.
  • گفت: «سیدنا، الأمور مرهون بأوقاتها!» درحالی‌که صورتش را به‌سمت حرم مایل می‌کرد، ادامه داد: «این جمله را صاحب این بارگاه فرموده است؛ هرچیزی رهین وقت خود است. هنگامی که وقتش برسد، خودش به‌سراغ انسان می‌آید.»
  • وقتی به نجف رسیدیم، به امیرالمؤمنین (ع) گفتم: «یا علی! تو خودت می‌دانی من از زندگی و مال‌و منال در تبریز چیزی کم نداشتم، وارث زمین و قصبه و بخش‌های بزرگی از ده‌های اطراف تبریز بودم؛ اما همه را گذاشته‌ام و در راه علم و عالم شدنِ سید علی، می‌خواهم همراه و کمک‌کار او باشم.»
  • فهمیده بودم که این زندگی گذراست و آدم‌ها روزی صحنهٔ بازی‌شان در این دنیا را رها کرده و خواهند رفت. اگر خداوند از من خواسته بود در خدمت زندگی‌ام باشم و ضبط‌ و ربط بچه‌ها و همسرم را برعهده بگیرم، با جان‌ودل پذیرا بودم مگر من چه می‌خواستم جز رضایت او؟

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

محمد هادی اصفهانی در کتاب کهکشان نیستی pdf با بهره‌گیری از منابع مختلفی به نقل روایت زندگی سید علی قاضی طباطبایی پرداخته‌اند و مستند بودن این روایات کتاب را برای کسانی که به دنبال روایت‌های تاریخی در این حوزه هستند خواندنی‌ کرده است.

اگر به خواندن روایات زندگی بزرگان دینی علاقه‌مندید و مایل به دنبال کردن زندگی‌نامه تاریخی سید علی قاضی طباطبایی هستید، کتاب کهکشان نیستی pdf به شما پیشنهاد می‌شود.

نقد کتاب کهکشان نیستی pdf

آیت الله سید علی قاضی طباطبائی از بزرگان و شخصیت‌های مهم مذهبی به شمار می‌آیند و در ردیف شخصیت هایی نظیر آیت الله بهجت و علامه طباطبائی قرار می‌گیرد. از این رو فراز و فرود زندگی او می‌تواند چراغ راه بسیاری از جوانان علاقمند و پرشور باشد.

کتاب کهکشان نیستی pdf را می‌توان رمانی مذهبی، تاریخی و مستند دانست و برای افرادی که به رمان‌های بیوگرافی علاقمندند، یا افرادی که دوست دارند شناخت عمیق‌تری بر روی بزرگان مذهبی ایران پیدا کنند، انتخاب بسیار مناسبی است.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1055 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کهکشان نیستی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *