جیران و اسرار حرمسرای ناصرالدین شاه

قیمت اصلی 34.000 تومان بود.قیمت فعلی 24.000 تومان است.

نویسندگان: لطف الله ترقی و حسین لعل

تعداد صفحات کتاب: 325 صفحه

حجم فایل: 33.73 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

جیران و اسرار حرمسرای ناصرالدین شاه pdf

دانلود کتاب جیران و اسرار حرمسرای ناصرالدین شاه pdf

با خواندن کتاب جیران و اسرار حرمسرای ناصرالدین شاه به خیلی از عوامل گفته نشده ی عقب ماندگی ملت پی می برید!

در مورد نحوه آشنایی ناصرالدین‌شاه و جیران عقاید متفاوتی وجود دارد. به نوشته عباس امانت، جیران ابتدا به جهت یادگیری رقص و آواز به حرم‌سرای شاهی آورده شد و نخستین بار ناصرالدین‌شاه او را اندکی پس از قتل امیرکبیر در جمع ملازمان مهدعلیا دید و به او دل بست.

تقی دانشور (اعلم‌السلطان) در خاطرات خود، آشنایی آن دو را مربوط به یکی از سفرهای شکاری شاه به روستاهای اطراف شمیران و تجریش دانسته است. او نخستین ملاقات آن‌ها را چنین شرح می‌دهد: شاه روزی در اطراف شمیران و تجریش سواره به شکار بلدرچین و قرقاول رفته بود. غفلتاً چند بلدرچین روی یک درخت توت پریدند و شاه برای شکار و تیراندازی به آنان زیر درخت توت رفت.

دختری بالای درخت رفته و مشغول بازی و خوردن توت بود. دخترک اعتنایی به شاه نکرد. ولی شاه فریفته جمال دختر شد و بر سبیل مزاح خطاب به وی گفت: دختر، زن من می‌شی؟ دخترک شانه‌هایش را بالا انداخت و بدون آنکه بداند طرف صحبتش شاه مملکت است، گفت: تو که داخل آدم نیستی، من زن شاه می‌شم!

نقد کتاب جیران و اسرار حرمسرای ناصرالدین شاه pdf

«فتحعلی شاه» و «ناصرالدین‌شاه» از شاهان قاجار هستند که زندگی‌شان به عیاشی و داشتن حرم‌سرایی از زنان عقدی و صیغه‌ای معروف است. به‌قدری که حتی ناصرالدین میرزا تصمیم گرفت از گذشتگان خود پیشی بگیرد و به اطرافیان گفته بود: «من آن‌قدر زن خواهم گرفت که روی جدم فتحعلی‌شاه را سفید کنم!». از حرمسرای ناصرالدین شاه روایت‌ها و مکتوباتی وجود دارد که گاه نویسنده با تخیل خود ترکیبی از عشق و تاریخ را در قالب رمانی تاریخی-عاشقانه برای خواننده بیان می‌کند.

کتاب جیران و اسرار حرمسرای ناصرالدین شاه روایتی است از زنی به نام جیران در حرم‌سرای ناصرالدین‌شاه که به قلم  لطف‌اله ترقی  و حسین لعل برای علاقه‌مندان به داستان‌های تاریخی به شکل داستان‌گونه نوشته شده است. در واقع رمانی واقعی است از ماجراهای جذاب تاریخ که خواندن آن خالی از لطف نیست. این کتاب به قلم استادانی بنام در زمره‌ی داستان‌نویسی نگارش شده که با قلم توانای‌شان درک قسمتی از تاریخ این مملکت را برای ما بسی روان‌تر و راحت‌تر نموده‌اند.

داستانی از عشق و تاریخ که در دو بخش کاملا مجزا روایت می‌شود.بخش اول با عنوان جیران (سوگلی حرمسرای ناصرالدین شاه) به قلم توانای «لطف‌اله ترقی» از روزنامه‌نگاران معروف ایران درباره آغاز عشرت‌های ناصرالدین‌شاه و دلدادگی شاه و زیرکی «جیران» است و بخش دوم با عنوان اسرار حرمسرای ناصرالدین شاه به قلم شیوا و سلیس «حسین لعل»است که با روایت اسارت زنان در دام حرمسرا و خیانت‌های ایشان، رمانی زیبا و پُرالتهاب را خلق کرده به طوری که خواننده لحظه‌ای خود را از داستان غافل نمی‌کند و پیوسته به دنبال روایت خواهد بود.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1027 نویسنده: , برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “جیران و اسرار حرمسرای ناصرالدین شاه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *