دنیای سوفی

26.000 تومان28.000 تومان

داستانی درباره تاریخ فلسفه

جزو برترین کتاب های اگزیستانسیالیسم

نویسنده: یوستین گردر

تعداد صفحات کتاب: متغیر

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب دنیای سوفی pdf

دانلود کتاب دنیای سوفی pdf

داستان کتاب دنیای سوفی در مورد دختری به نام سوفی است که در آستانه پانزده سالگی نامه‌های جالب و نوارهای ویدئویی از شخصی به نام آلبرتو ناکس دریافت می‌کند.

در آن نامه ها سؤالات جالبی مانند جهان چگونه پدید آمده‌ است؟ (که آغازگر راه آموزش تاریخ فلسفه‌ است) مطرح می‌کند. این نامه‌ها در ابتدا مطالبی در خصوص یونان باستان، سقراط و سؤالات اساسی زندگی بشری را عنوان می‌کند. پس از دریافت چند نامه سوفی و آلبرتو یکدیگر را ملاقات می‌کنند. موضوع صحبت‌های آنان عمدتاً نظریات فلاسفهٔ یونان باستان، امپراتوری روم، قرون وسطی، رنسانس، عصر روشنگری، و موضوعاتی چون انقلاب‌های بزرگ و تا مسائل امروز بشری است.

داستان به صورتی جذاب است و سعی می‌کند در ضمن داستان، تاریخ فلسفه را به‌ صورت طبقه‌ بندی شده به خواننده آموزش دهد؛ همچنین در داستان وقایعی اتفاق می‌افتد که خواننده را تشویق به ادامهٔ رمان می‌کند. فیلسوفان زیادی در طول تاریخ سخنان باارزش گفته‌اند و ۳ هزار سال از آن دوران گذشته است و یوستین گردر نویسنده‌ی نروژی آنها را در کتاب دنیای سوفی به صورت یک رمان و با زبانی ساده جمع کرده است. 

نقد کتاب دنیای سوفی pdf

یوستین گردر در واقع معلمی پر مشغله بود که بیشتر سال‌های عمرش را به تدریس درس فلسفه و تاریخ عقاید گذراند و به دنبال راهی برای انتقال آسان‌تر مفاهیم فلسفی به جوانان می‌گشت. او سال‌های زیادی را در جستجوی یافتن کتابی آسان و روان در مورد فلسفه بود تا بتواند آن را به شاگردان ارایه دهد، اما با وجود تعدد کتب فلسفی، نتوانست کتابی را بیابد که فلسفه را آیان و روان توضیح دهید.

همین دغدغه باعث شد تا خودش نگاشتن کتاب دنیای سوفی را شروع کند تا بتواند فلسفه را با خلق داستان‌های گیرایی که برای جوانان جذاب‌تر است، به شاگردانش بیاموزد. سوفی نمادی از بسیاری نوجوانان دنیا محسوب می‌شود که با ذهنی آشفته از سؤال‌های بی‌پاسخی از کیستی و چیستی خود مواجه هستند. داستان پیش رو به طور کلی دنیای دختری با این ویژگی‌ها را روایت می‌کند.

کتاب دنیای سوفی سعی دارد به سوالاتی که بشر در طول تاریخ همواره با آن‌ها درگیر بوده، پاسخ دهد.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1103 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دنیای سوفی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *