آخرین دختر

قیمت اصلی 24.000 تومان بود.قیمت فعلی 19.000 تومان است.

سرگذشت من از اسارت و مبارزه با خلافت اسلامی (داعش)

نویسندگان: نادیا مراد

مترجم: سمیرا چوبانی

تعداد صفحات کتاب: 272 صفحه

حجم فایل: 29 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب آخرین دختر pdf

دانلود کتاب آخرین دختر pdf

کتاب آخرین دختر سرگذشت نادیا مراد را روایت می‌کند. او دختری از روستاهای شمال عراق است که مجبور به رویارویی با داعش و در چنگ آنها اسیر شد.

در اوت ۲۰۱۴ و زمانی که نادیا مراد تنها ۲۱ سال داشت، شبه‌ نظامیان داعش مردم روستایش را قتل‌ عام کردند. آنها مردانی که زیر بار زور نمی‌رفتند و زنانی را که مسن بودند و نمی‌شد از آنها بهرهٔ جنسی برد، تیرباران کردند. برادران نادیا و مادرش را هم کشتند و او را به موصل بردند تا در بازار برده‌فروشان و همراه دختران «ایزدی» دیگر بفروشند.

نویسندهٔ کتاب آخرین دختر در دست چندین شبه‌نظامی اسیر شد و بارها مورد تعدی و تجاوز قرار گرفت اما در نهایت موفق شد از راه خیابان‌های موصل فرار کند و در خانهٔ یک خانوادهٔ مسلمان اهل تسنن پناه بگیرد. پسر بزرگ خانواده، خود را به خطر می‌اندازد تا او را به مکانی امن ببرد.

نقد کتاب آخرین دختر pdf

تاریخ داستان‌های زیادی درباره‌ی انسان‌هایی که به خاطر مذهب، رنگ پوست، جغرافیا و جنسیتشان مورد ظلم و تبعیض قرار گرفته‌اند در خود دارد. همواره کسانی بوده‌اند که تصور کرده‌اند تنها کسانیند که مسیر درست را می‌شناسند و به خودشان حق داده‌اند برای انسان‌های دیگر تصمیم بگیرند. جایی در همین نزدیکی در همسایگی غربیمان مردمانی زندگی کرده‌اند که در همین سال‌های اخیر در معرض وحشیانه‌ترین رفتارهای تاریخ بشر بوده‌اند.

ایزدی‌ها همواره در مناقشات میان کردهاو سنی‌های عراق تحت ستم بوده‌اند  اما داعش تصویر دردناکی در حافظه‌ی این مردم تصویر کرده است که هرگز پاک نخواهد شد. کتاب آخرین دختر روایت زندگی و مبارزه‌ی دختری است که شاهد این جنایت بشری بوده است. نادیا مراد این کتاب را نوشت تا داستانش را به گوش دنیا برساند . این کتاب تنها یک خودزندگینامه نیست، سندی است که جنایتی بزرگ را از زبان شاهدی عینی روایت می‌کند.

«جنا کراجسکی» روزنامه نگار آمریکایی ساکن استانبول که چندسالی است در زمنیه‌ی مشکلات اقلیت‌ها در عراق و سوریه فعالیت می‌کند در نوشتن این کتاب نادیا را همراهی کرده است. کتاب آخرین دختر 31 اکتبر 2017 همزمان در انگلستان، آلمان و هلند منتشر شد و با استقبال زیادی مواجه شد.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1061 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آخرین دختر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *