داستان دو شهر

قیمت اصلی 29.000 تومان بود.قیمت فعلی 25.000 تومان است.

مشهورترین اثر داستانی تاریخی

نویسنده: چارلز دیکنز

مترجم: ابراهیم یونسی

تعداد صفحات کتاب: 455 صفحه

حجم فایل: 38.6 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب داستان دو شهر pdf

دانلود کتاب داستان دو شهر pdf

کتاب داستان دو شهر، یکی از هیجان انگیزترین رمان های چارلز دیکنز است و به زمانه ای آکنده از ترس و خیانت زندگی می بخشد.

کتاب در ستایش انسانیت و از خودگذشتگی است. با درون مایه‌ای از مفاهیم غلیظ عاطفی و خانوادگی که وقایع این رمان تاریخی را در لندن و پاریس، در قبل و بعد از انقلاب کبیر فرانسه در بر می‌گیرد. این کتاب برخلاف سایر آثار دیکنز دو روایتی است و جریانات را در دو شهر به صورت موازی پیش می‌برد که گاه هم‌پوشانی می‌کند. چارلز دیکنز انقلاب را روایت نمی‌کند بلکه با دیدی بدیع از زاویه‌ای متفاوت تنها به تماشا می‌نشیند.

رفتار مردم فرانسه را در قبل انقلاب و در حین آن و پس از آن رصد کرده و از هیجانات، دردها، رنج‌ها و انتقام می‌نویسد. دیکنز اثری واقعی می‌آفریند و روایتی منحصر به فرد را از فتح باستیل با نثری تقریبا پیچیده ارائه می‌دهد. کتاب داستان دو شهر از لندن آغاز می‌شود. و در سه بخش، به نام‌های «عمر دوباره»، «رشته زرین» و «مسیر طوفان» و در مجموع 45 فصل به صورت پیوسته ادامه می‌یابد و سرانجام در پاریس پایان می‌پذیرد.

گیرایی داستان سیر صعودی را طی می‌کند و مفاهیم آرام‌ آرام به صورت پازلی هزار تکه در کنار هم قرار می‌گیرند. گاه نفس را در سینه خواننده حبس می‌کند و گاه از حوصله خواننده استمداد می‌طلبد. دیکنز سرشت آدمی را واکاوی کرده و شورش‌ها و طغیان‌ های انسانی را به صورتی روانشناختی تحلیل می‌کند. و اثرش رابطه‌ای به شدت تنگاتنگ با مسائل آن دوران اروپا برقرار می‌سازد. به وادی اغراق نمی‌زند و بر حقیقت وفادار می‌ماند.

خلاصه کتاب

کتاب داستان دو شهر بیشتر آلوده به رنگ دوران آخر عمر دیکنز است. شاید گفته شود که دیکنز همچنان که پا به سن مى‌گذاشت بیش از پیش به افسردگى مى‌گرایید، ولى این ادعا به دو دلیل نادرست خواهد بود. اول آنکه آدم هیچ وقت پا به پاى گذشت عمر به افسردگى نمى‌گراید، برعکس بسیارى از عشاق جوان و افسرده را مى‌توان یافت که چهل سال بعد دل زنده و شادمانند.

ثانیا دیکنز حتى از لحاظ جسمى هم هیچ وقت پیر نشد. آن خستگى و ملالتى هم که در او ظاهر شد در عنفوان شباب بود و علت آن هم نه گذشت عمر، بلکه کار زیاد و طبع‌آزمایى در زمینه‌هاى متعدد بود.

دیکنز در کتاب داستان دو شهر مفاهیم شورش و طبیعت آدمى را به نحو دقیق و مقنعى باز مى‌نماید. کارلایل، داستان را به صورت یک تراژدى صرف درمى‌آورد، ولى دیکنز در داستانى که بازمى‌گوید انقلاب را به شکل یک تراژدى ارائه نمى‌دهد، چون مى‌داند که طغیان یا خروج را به‌ندرت مى‌توان تراژدى خواند؛ شورش در حقیقت امر اجتناب از تراژدى است تراژدى حقیقتى گنگ و خاموش است.

مردم با فریادهاى موحش با یکدیگر مى‌ستیزند، زیرا با روح پهلوانى و احساس اخوت غیر قابل تعویض با هم درگیر مى‌شوند. اما درختان در سکون و سکوت مطلق با هم به ستیز برمى‌خیزند، چون نزاعشان همه بی‌رحمى است و امانى در کار نیست.

در کتاب داستان دو شهر، به عنوان یک تاریخ گیوتین مصیبت نیست، بلکه راه‌حل مصیبت است. گناه سیدنى کارتن گناه عادت است، نه انقلاب. افسردگى او زائیده لندن است، نه پاریس. او هیچ‌گاه مانند وقتى که سرش از تن جدا مى‌شود شاد و سعادتمند نیست.

نقد کتاب داستان دو شهر pdf

کتاب داستان دو شهر رمانی دربارهٔ عشق و انقلاب است که داستانش در لندن و پاریس، قبل و در طول انقلاب فرانسه رخ می‌دهد. در این داستان، دیکنز از واقعیت یک لندن کثیف پرده‌ برداری می‌کند. این رمان، داستان جوانی کشاورززاده را تحت تعالیم اشرافی‌گرایی‌های فرانسوی در سال‌های منتهی به انقلاب و خشونت‌های انقلابیون را نسبت به اشراف سابق، در سا‌ل‌های اول انقلاب فرانسه به تصویر می‌کشد.

در این جریانات ماجرای چند نفر دنبال می‌شود، از همه مهمتر چارلز دارنه، اشرافی فرانسوی سابق و سیدنی کارتن، وکیلی بریتانیایی که فراری است و تلاش می‌کند زندگی ناخوشایندش را با عشق به همسر دارنه، لوسی مانه نجات دهد. کتاب داستان دو شهر pdf، دو قهرمان مرد به نام‌های دارنی و کارتون دارد که هرکدام از آن‌ها حکایت دو روی تاریک و روشن انسان هستند.

در تمام رمان‌های چارلز دیکنز این تقابل شخصیت‌ های سفید و آرمان‌گرا با افراد سیاه و بدذات به چشم می‌خورد. در این داستان چارلز دارنی در دادگاه سیاسی انگلستان به جرم خیانت به کشور دستگیر شده است. در این جریان، سیدنی کارتن و چارلز دارنی هر دو به لوسی که حالا دختر زیبایی شده علاقه‌مند می‌شوند؛ اما چارلز سریع‌تر از سیدنی دست به کار می‌شود اما سیدنی نیز پا پس نمی‌کشد.

در بخشی از کتاب داستان دو شهر pdf می‌خوانیم: بهترین روزگار و بدترین ایام بود. دوران عقل و زمان جهل بود. روزگار اعتقاد و عصر بى‌باورى بود. موسم نور و ایام ظلمت بود. بهار امید بود و زمستان ناامیدى. همه‌ چیز در پیش‌روى گسترده بود و چیزى در پیش روى نبود، همه به سوى بهشت مى‌شتافتیم و همه در جهت عکس ره مى‌سپردیم.

الغرض، آن دوره چنان به عصر حاضر شبیه بود که بعضى مقامات جنجالى آن، اصرار داشتند در اینکه مردم باید این وضع را، خوب یا بد، در سلسله مراتب قیاسات، فقط با درجه عالى بپذیرند.

چرا باید این رمان را بخوانیم؟

کتاب داستان دو شهر، مشهورترین اثر داستانی تاریخی چارلز دیکنز است که به فروشی باور نکردنی در طول تاریخ دست پیدا کرده و الهام بخش سریال ها، فیلم ها و نمایش های مختلف بوده است. داستان این رمان با آزادی دکتر مانت فرانسوی از زندان بعد از 18 سال و دیدار او با دخترش که قبلا هرگز او را ندیده آغاز می شود.

چارلز دیکنز در یک یادداشت کوتاه منبع الهام داستان دو شهر را نمایشنامه ای که توسط دوستش ویلکی کالینز نوشته شده و دیکنز در آن به ایفای نقش پرداخته بود عنوان کرده است، او امیدوار بود با نوشتن این کتاب درک درستی از انقلاب فرانسه و دوران وحشتناک آن زمان به خوانندگان ارائه دهد.

خواندن این کتاب اگر مستمر و در فواصل ژمانی معین باشد، لذت بخش است و در غیر این صورت خواننده جریان و کارکتر‌ها را گم می‌کند نویسنده سعی می‌کند با خلق ترکیبات و توصیفات زیبا خواننده را متحیر و مبهوت قدرت قلم خود سازد، ودر کل کتابی زیبا و خواندنی است.

کتاب داستان دو شهر pdf، یک اثر کلاسیک تکان دهنده درباره ی عشق، انتقام و رستاخیز است.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1405 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “داستان دو شهر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *