قوانین زبان بدن

قیمت اصلی 88.000 تومان بود.قیمت فعلی 58.000 تومان است.

کلیدهای مدیریت زندگی

نویسنده: جودی جیمز

مترجم: حسان صادقی

تعداد صفحات کتاب: 258 صفحه

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: متغیر

کتاب قوانین زبان بدن pdf

دانلود کتاب قوانین زبان بدن pdf

جودی جیمز، یکی از بزرگترین کارشناسان روانشناسی، در این کتاب، قوانین زبان بدن را به شما می آموزد.

تصویر شما مهم است، مهمتر از آن چیزی که فکرش را میکنید و زبان بدن ترکیبی حیاتی برای خلق این تصویر است. ما در یک جامعه ظاهربین زندگی میکنیم که همیشه کسی که خوب به نظر میرسد، در مقایسه با کسی که واقعا خوب است، موفقیت بیشتری به دست می آورد. میدانم که عادلانه نیست اما یکی از واقعیت های تلخ زندگی است.

با حجم بزرگ و غیرقابل مدیریتی از ارتباطات مرده که اینترنت، پیامک و ایمیل برای ما به وجود آورده اند به این نتیجه میرسیم که به صورتی فزاینده به نشانه ها و علامت های دیداری وابسته ایم تا بتوانیم به داستان واقعی نهفته و پشت این پیچ و تابها پی ببریم. این بی اعتمادی متعصبانه و نیاز به رؤیت سند یا مدرک دال بر صداقت طرف مقابل، نوعی اختلال است. 

خلاصه کتاب قوانین زبان بدن pdf

کتاب قوانین زبان بدن pdf نوشته جودی جیمز، روانشناس و مشاور آمریکایی است. زبان بدن رساترین، شاعرانه‌ترین، فاش کننده‌ترین و مهم‌ترین شکل از ارتباط بوده و به‌عنوان یک شاخه از روانشناسی رفتار، فریبنده، هیجان‌انگیز، جذاب و سرگرم‌کننده نیز هست و درعین‌حال می‌تواند شما را شگفت‌ زده کند. به‌عنوان یک شکل ارتباطی، زبان بدن شامل بیش از پنجاه درصد ادراک شناختی در پیام‌های رودررو است، ولی شما آن را دستِ‌کم می‌گیرید.

شما با ایجاد و مشخص کردن زبان بدن خود و در نهایت خلق تصویر واقعی از خویش، دیگر به اطرافیانتان اجازه نخواهید داد که در شناخت شما و درک توانایی‌ها و مهارت‌هایتان دچار اشتباه یا سوءتفاهم شوند، اگرچه خود زبان بدن هم موضوعی پیچیده است و بسیاری از دستورات و قوانین آن، که درحال‌حاضر کاربرد دارند، کاملاً غلط است. واقعا باور می‌کنید وقتی دست‌به‌سینه می‌نشینید، در حالت دفاعی قرار دارید؟

یا زمانی که کسی موهای شما را نوازش می‌کند، در حال اغوا کردن شما است؟ پس کتاب‌هایی که تابه‌حال خوانده‌اید، غلط بوده‌اند؛ زیرا واقعیت مهم این است که زبان بدن یک علم دقیق نیست. اگرچه خیلی وسوسه‌ کننده است که بخواهیم ادعایی خلاف این داشته باشیم، اما هر حرکت، مثل یک کلمه، می‌تواند معانی گسترده‌ای داشته باشد.

دست‌ به‌ سینه نشستن می‌تواند به معنای اضطراب یا عصبانیت شما باشد، یا شاید چون اتاق کمی سرد است، دست‌به‌سینه شده‌اید. علاوه‌براین دست‌ به‌ سینه نشستن می‌تواند نشانه نارضایتی یا کمبود نیز باشد؛ اما گاهی ما فقط به این خاطر دست‌ به‌ سینه می‌نشینیم که در این حالت احساس راحتی بیشتری می‌کنیم.

لمس بینی اگر به‌منظور پنهان کردن دهان انجام شود، می‌تواند به معنای تمایل فرد برای مخفی کردن یک دروغ باشد؛ اما شاید طرف مقابل فقط قصد داشته بینی‌اش را بخاراند. پس فراموش نکنید که بعضی حرکات کاملاً غریزی هستند و شما تسلط اندکی روی آن‌ها دارید. ما برای فهم معنای یک کلمه، باید آن را در یک جمله بررسی کنیم. این موضوع درباره علائم و حرکات بدن هم صدق می‌کند، با این تفاوت که آن علامت باید در مجموعه‌ای از حرکات‌ و علائم غیرکلامی بررسی شود.

سخن نویسنده

ما برای فهم معنای یک کلمه، باید آن را در یک جمله بررسی کنیم. این موضوع درباره علائم و حرکات بدن هم صدق میکند با این تفاوت که آن علامت باید در مجموعه ای از حرکات و علائم غیر کلامی بررسی شود. آنچه در بالا گفته شد اصلیترین انگیزه من برای نوشتن کتاب قوانین زبان بدن pdf بوده است. من زمانی که در حال تدریس و یا سخنرانی در یک همایش هستم، همیشه با این سؤال تکراری مواجه میشوم که:

«معنای این حرکت دست و یا فلان مدل ارتباط چشمی چیست؟» انگار که مطالعه و تجربه، نوعی نیروی جادویی به من بخشیده که به وسیله آن میتوانم ذهن انسانها را با یک نگاه کوچک بخوانم. هرچند گاهی همراهی با این تصور غلط ساده و کمی وسوسه انگیز به نظر میرسد، با وجود این باید بدانید که مسئله این قدرها هم ساده نیست. بنابراین به واقعیتهای زیر توجه کنید:

  • زبان بدن در حالی که شما مشغول حرف زدن هستید هزاران پیام مخفی و ناآگاهانه را به طرف مقابل ارسال میکند.
  • علائم شما میتوانند مسئول تمام موفقیتها و شکست های شما در هر مرحله از زندگی حرفه ای شما باشند.
  • شما احتمالاً نسبت به بسیاری از علائمی که برای دیگران ارسال میکنید آگاهی ندارید. مخاطب شما پیام های زبان بدن شما را در مقایسه با کلماتی که به کار میبرید به عنوان منبعی قابل اعتمادتر از احساسات و افکار شما می پذیرد.
  • زمانی که کلمات با علائم غیر کلامی مغایرت دارد، علائم غیر کلامی است که به عنوان حقیقت پذیرفته می شود.
  • شما با یادگیری و شناخت علائم و نشانه های زبان بدنتان تأثیرگذاری بیشتری خواهید داشت و تصویر قوی تری از خود ارائه میدهید.
  • با مطالعه زبان بدن دیگران و بالا بردن درک شهودی خود فهم افکار و احساساتی که در ورای کلماتشان قرار دارد برای شما ساده تر میشود.
  • دنبال «نشانه ها» باشید، نه «کلمات». به عبارت دیگر هر حالت و حرکتی را ببینید و آنرا در مجموعه ای از حرکات بررسی کنید، نه اینکه با خودتان بگویید «یک اندازه برای همه قامتها مناسب است.»

بخشی از متن کتاب

در کتاب قوانین زبان بدن pdf می‌خوانیم: من در دوران حرفه ای خود، زمان زیادی را صرف کرده ام که زبان بدن را به شکلی قابل آموزش و سرگرم کننده درآورم و علاقه بسیاری برای آموزش این نکات به سیاستمداران، آدمهای مشهور و مجریان تلویزیونی دارم. اگرچه این کار به معنای تبدیل آن به مسائل پیش پا افتاده و گمراه کننده ای نیست که به جای توسعه دادن و رساندن ارتباطات شما به سطح پیشرفته، آسیب زننده باشند.

با نگاهی تک بعدی، زبان بدن را در زمره علوم دروغین و نظریه های غیرمادی همچون طالع بینی قرار میدهیم؛ اما برخلاف طالع بینی، زبان بدن واقعی و قابل استفاده است. انسان تنها پستانداری است که برای ارتباط از علائم کلامی استفاده میکند، در حالی که بقیه پستانداران به خوبی از علائم غیر کلامی بهره می‌برند.

من به تازگی زمان زیادی را صرف مطالعه رفتارهای ارتباطی شامپانزه ها کرده ام. در این پژوهش اصلی ترین موضوع قابل مشاهده این بود که ارتباط آنها چگونه روی بقا و ادامه زندگیشان تأثیر میگذارد. شاید کلمات ارتباط بین انسانها را ساده تر کرده باشند؛ اما باعث شده اند که به خصوص وقتی پای احساسات در میان است، سخت تر بتوانیم یکدیگر را درک کنیم. (ص113 کتاب قوانین زبان بدن pdf)

تصویری که شما در محیط کار از خودتان نمایش میدهید، اهمیتی حیاتی دارد. آیا تابحال برایتان پیش آمده که نامرئی به نظر برسید یا صدا، اندیشه ها و ظرفیت های شما به خاطر اینکه نتوانسته اید ارتباط مناسبی با مخاطب خود برقرار کنید نادیده گرفته شده باشند؟ ارتباط خنثی یک مشکل رایج در محیط کار بوده و درست به همین دلیل استفاده از زبان بدن به عنوان یک وسیله ارتباطی قوی اهمیت زیادی پیدا میکند.

زمانی که کسی به حرفهای شما گوش نمیدهد چرا نمیگذارید زبان بدنتان گفت و گو را به عهده بگیرد؟ ما همیشه فکر میکردیم تعداد کارکنان در محیط کار اهمیت کمی دارد؛ اما زمانی که بحث بر سر شرکتهای بزرگ باشد اوضاع قطعا به گونه دیگری است. همان طور که میدانید شرکتهای زنجیره ای روزبه روز افزایش می یابند، در جلسات تمرینی که با مدیران این شرکتها دارم آنها اغلب از من میپرسند چگونه میتوانند اضطراب یا نافرمانی را در میان کارکنان خود تشخیص دهند؟

متأسفانه مشکل این است که تعداد کارکنان بسیار زیاد است و فرصت مدیران برای دیدن همه آنها واقعا کم است، مگر وقتی که یک جلسه بحران تشکیل دهند. پس برای ورود به تجارت های بزرگ شما در نخستین فرصت باید توجه افراد مهم را به شکل سازنده ای به خود جلب کنید. امروزه برقراری ارتباط موثر در محیط کار اهمیت بسیاری پیدا کرده و دیگر رویکرد «سرت را پایین بینداز و کارت را بکن» چندان تأثیر گذار نیست…

نقد کتاب قوانین زبان بدن pdf

این روزها تصویر شما، بیش از هر زمان دیگری، اهمیت دارد و تأثیرگذار است. بنابراین اگر این موضوع را نادیده بگیرید، ظرفیت‌ها و استعدادهای پنهانی شما شناخته نشده و مورد توجه قرار نخواهد گرفت؛ اما اگر تصویر شخصی خود را درست کنید، می‌توانید جایگاه خود را بالاتر برده، قدرتمند شوید و چشم‌انداز روشنی از ترفیع را در برابر خود داشته باشید. البته مطالب کتاب قوانین زبان بدن pdf فقط منحصر به تصویر شما نیستند.

بخش زیادی از این کتاب به دستورالعمل‌هایی اختصاص یافته که به شما کمک می‌کند دیگران را بهتر و بیشتر درک کنید. با مطالعه روان‌شناسانه ارتباطات متقابل خود، شما می‌توانید درک روشن‌تری از روش‌هایی که اطرافیانتان برای ارسال و دریافت پیام‌های غیرکلامی دارند، به‌دست آورده، مهارت خواندن سفیدی‌های بین خطوط را یاد بگیرید و ارتباطات خود را از نظر روانی گسترش دهید.

کتاب قوانین زبان بدن pdf مجموعه ی راهنمایی ها و شناختی است که درباره بدن و علائم غیرکلامی باید بدانید.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1463 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “قوانین زبان بدن”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *