هفت عادت بازاریابان شبکه ای حرفه ای و موثر

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
هفت عادت بازاریابان شبکه ای حرفه ای و موثر (nbookcity.com)

دانلود کتاب هفت عادت بازاریابان شبکه ای حرفه ای و موثر

استیون کاوی در کتاب هفت عادت بازاریابان شبکه ای حرفه ای و موثر، از عادت‌ هایی می‌گوید که برگرفته از کتاب پرفروش و خوش‌نام او با نام «هفت عادت مردمان موثر» است.

نویسنده در طول سال‌ها فعالیت خود در زمینه بازاریابی به این نتیجه رسیده‌است که تمامی بازاریابان حرفه‌ای رشته کلام مشترکی در بیشتر گفت‌وگوهایشان دارند و این ناشی از عاداتی است که آنها برای تربیت خود می‌آموزند.

عادت‌ها الگوهای‌ رفتاری هستند که‌ از سه‌ جزء هم‌پوشانی شده‌ تشکیل شده‌اند و شامل دانش، نگرش، و مهارت هستند. به این دلیل که این سه جزء موروثی نبوده واکتسابی هستند، عادت‌های ما خصوصیات ثانویه‌ی ما را تشکیل می‌دهند نه خصوصیات اولیه را. بنابراین می‌توانیم عادت‌هایمان را بسازیم یا ترک نماییم. می‌توان عادت‌های مؤثر را آموخت و عادت‌های بی‌ثمر را به دست فراموشی سپرد

خلاصه کتاب

نویسنده در کتاب هفت عادت بازاریابان شبکه ای حرفه ای و موثر، هفت عادت کسب‌ و‌ کار و بازاریابی موفّق را توضیح داده است. نگارنده این هفت عادت را به‌ طور مفصّل در بخش اوّل، شرح داده، سپس به برخی از سؤالات بازاریابان پاسخ داده است. همچنین خلاصه‌ای از آن را در بخش دوّم و کتاب تمرین به علاوه تمرین‌های مربوطه ارائه داده است. این هفت عادت عبارتند از:

  1. «عامل باشید»
  2. «ذهناً از آخر شروع کنید»
  3. «نخست به امور نخست بپردازید»
  4. «طرز فکرتان برد ـ برد باشد»
  5. «بکوشید اوّل درک کنید، بعد درک شوید»
  6. «اهل هم‌کوشی باشید»
  7. و «ارّه را تیز کنید».

به عقیده نگارنده، اگر مخاطبان می‌خواهند در بازاریابی شبکه ای خود موفّق باشند، باید بر اساس اصول مدیریت مؤثر شخصی به سطح تازه‌ای از فکر برسند. مخاطبان نیازمند شخصیتی هستند که بر پایة رویکرد درون به بیرون شکل بگیرد. یعنی، تغییر باید از درونی‌ترین بخش خود، که همان شخصیت است شروع شود.

استیون کاوی به ژرفای هر یک از هفت عادت رفته و کمکتان می‌کند که نه‌ تنها در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود آدمی موفق شوید؛ بلکه با کمک این هفت عادت موثر مجموعه‌ی خود را به اوج موفقیت برسانید. کاوی می‌گوید: «هسته‌ی هر یک از این عادت‌ها یک اصل است. اصول، قوانین طبیعی هستند. این نکته‌ی بسیار مهم را به خاطر بسپارید: نمی‌توانید این عادت‌ها را جعل کنید. باید بهای آن را بپردازید. رشد و توسعه‌ی واقعی را ابدا نمی‌توانید جعل کنید. موفقیت واقعی با رعایت اصول میسر می‌شود. نکته این است که ارزش‌ها، عادت‌ها، و رفتارهای خود را با اصول تنظیم کنیم.

بخشی از متن کتاب

عادت ۶: هم کوشی کنید… زمانی که دریافتید عادت ۶ بالاترین مهارت است، حاصل دیگر عادتها با یکدیگر یکی می شود. هم کوشی روی فکر کردن به حالت برد- برد و مهارتهای ارتباط همدلی در سخت ترین چالش هایی که به عنوان بازاریابان شبکه ای روبه رو می شوید، تمرکز دارد. دلیل این که نتایج تقریبا حیرت انگیز هستند این است که شما گزینه ها و راه کارهایی را که قبلا وجود نداشته است به وجود می آورید. هم کوشی ماهیت عملکرد و همکاری مؤثر تیم است. هم کوشی آزادسازی بیشترین انرژی ها در افراد است. تمامی عادت هایی که پیشتر فرا گرفتیم ما را در خلق معجزهی هم کوشی آماده می سازند.

به بیانی ساده تر هم کوشی زمانی اتفاق می افتد که مجموع بزرگتر از اجزاء شود، و نتیجه ی هم فکری بهتر از اندیشه ی انفرادی باشد. این عادت، هدف تمامی گروه های کارآمد است. نتایج هیجان انگیز و شادی بخشی را می توان از آن مشاهده کرد. هم کوشی بدین معناست که ذهن، دل، و احساسات خود را برای احتمالات، جایگزین ها، و انتخاب های جدید باز می کنید. هم کوشی علاوه بر تحمل با کنکاش در نقطه نظرات و شیوه های دستیابی به موقعیت تجاری شما حاصل می گردد. یک بازاریاب شبکه ای موفق به جای این که در مقابل نظر متفاوت حالت تدافعی به خود بگیرد، خوشحال نیز می شود.

او مایل است تا جایی که ممکن است اطلاعات زیادی را از منابع مختلف دریافت کند. تنها با این روش می تواند مطمئن شود که سخنرانی اش گیرا، مقاوم و به قدر کافی برای ایستادگی در مقابل نگرانی های احتمالی مشتریان مناسب است. هم کوشی در مورد جانها رمزا باعث شد تا در تجارت بازاریابی شبکه ای به موفقیت دست یابد. بزرگ شدن با بیماری خوانش پریشی و زمانی که کسی در مورد این بیماری آگاهی نداشت، باعث شده بود جان در دوران تحصیل به عنوان شخصی گنگ و کند ذهن دیده شود. اعتماد به نفس او به قدری پایین بود که باعث میشد بدون نگاه کردن به مردم از دالانها عبور کند.

جان را به کلاس مخصوصی فرستادند و با تلاش بسیار فارغ التحصیل شد. بعد از این که جان اولین شغلش را به عنوان مدیر رسیدگی در کارخانه چیپس به دست آورد، خانواده اش نفس راحتی کشیدند. آنها فکر می کردند این بهترین شغلی بود که او می توانست پیدا کند. سپس جان به بازاریابی شبکه ای معرفی شد. به عنوان یک کارگر، نگران این موضوع بود که هیچ تجربه ای در رابطه با فروش یا تجارت در کار مخاطره آمیز بازاریابی شبکه ای ندارد. با وجود این جان شور و اشتیاق به سخت کارکردن و آموختن داشت.

نقد کتاب هفت عادت بازاریابان شبکه ای حرفه ای و موثر

دکتر استیون کاوی در کتاب هفت عادت بازاریابان شبکه ای حرفه ای و موثر از اصولی سخن به میان می آورد که درک و رعایت آنها باعث موفقیت در زندگی شخصی و حرفه ای می شود. آنچه تحت عنوان هفت عادت مطرح شده، در واقع مجموعه اصولی است که از قوانین طبیعی اخذ شده است.

موفقیت واقعی با رعایت اصول میسر است و چنانچه خواهان توفیق هستیم، باید ارزش ها، عادت ها و رفتار خود را بر اساس اصول تنظیم کنیم.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 880 بار

Stephen%20Covey%20 %D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%88%D9%86%20%DA%A9%D8%A7%D9%88%DB%8C 1

عنوان کتاب: هفت عادت بازاریابان شبکه ای حرفه ای و موثر

(هفت عادت بازاریابان شبکه ای موثر)

نویسنده: استیون کاوی

مترجم: محمدجواد شجاعی

تعداد صفحات کتاب: 63 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 5.67 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

بیوه ای جوان، باردار و تنها، در محله ای کوچک در جزیره ی نوارموستیر، به دنبال پیدا کردن سرپناهی برای خود است. او پس از تولد دخترش، از زندگی پنهانی دست می کشد و نامی جدید برای خود برمی گزیند: سور آگوست...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 194
پانصد و پنجاه سال پیش مردی کوشید که خود را فرمانروای جهان بسازد. هر اقدامی که کرد موفق شد، ما او را تیمور لنگ می خوانیم . در آغاز وی چندان مهم نبود. فقط بر قطعه ای از اراضی آسیای مرکزی فرمانروایی داشت.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 2383

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *