عادتهای اتمی (خرده عادت ها)

آخرین ویرایش: 4 هفته قبل
خرده عادت ها (nbookcity.com)

دانلود کتاب عادتهای اتمی (خرده عادت ها)

کتاب خرده عادت ها، راهی آسان و اثبات شده برای ترک عادات بد به شما پیشنهاد می‌ دهد.

برای ایجاد عادت‌ های بهتر، بیش از یک راه وجود دارد اما کتاب حاضر بهترین راهی را توصیف می‌ کند که می‌شناسیم؛ رویکردی که صرف‌ نظر از نقطهٔ شروع و چیزی که می‌خواهید تغییرش بدهید، مؤثر خواهد بود. استراتژی‌هایی که جیمز کلییر ارائه می‌ کند، برای هرکسی که به‌ دنبال سیستم گام‌ به‌ گام برای پیشرفت می‌ گردد، مفید است.

تا زمانی که بحث بر سر رفتار انسانی است، کتاب عادتهای اتمی می‌ تواند راهنما باشد. مطالعه‌ی کتاب خرده عادت ها به شما کمک می‌کند هر روز یک‌ درصد بهتر شوید. از خطاهایی که بیشتر مردم هنگام تغییر عادت‌ها مرتکب می‌ شوند پرهیز کنید. هویتی قویتر پیدا کنید و خودتان را بیشتر باور داشته‌ باشید.

حتی وقتی پرمشغله هستید برای ایجاد عادات خوب وقت پیدا کنید. اگر از برنامه‌تان جامانده‌اید، دوباره آن را پی بگیرد و مهم‌تر از همه این که چگونه این ایده‌ها را در زندگی واقعی عملی کنید. جیمز کلییر کتاب خرده عادت ها را با داستان شخصی خودش آغاز می‌کند. از حادثه‌ای که زمان بازی بیسبال در مدرسه برایش رخ داد و موجب شد که برای مدتی تمام فعالیت‌های مورد علاقه‌اش را کنار بگذارد تا زمانی که تصمیم گرفت با عمل کردن به یک سری خرده‌ عادت‌ها، دوباره پای موفقیت را به زندگی‌اش باز کند.

خلاصه کتاب

کتاب عادت های اتمی که با نام خرده عادت ها نیز شناخته می‌ شود، به‌ طور‌ خلاصه شما را با چهار قدم و تغییر اساسی در عادت‌هایتان آشنا می‌سازد که رسیدن به دستاوردهای مثبت‌ را ازطریق ایجاد عادت‌های مفید و کوچک در زندگی، میسر می‌کند. این کتاب می‌گوید که رسیدن به نتیجه‌ی دلخواه نیازمند صبر است؛ باوجوداین باید اطمینان حاصل کرد که در مسیر ایجاد عادت‌های مفید، راه درستی را انتخاب کردیم.

به‌عنوان نمونه اگر برای جبران کمبودهای مالی‌تان، هرماه اقدام به پس‌انداز مبلغ اندکی از درآمد خود می‌کنید، می‌توانید اطمینان داشته باشید که در مسیر درستی قرار دارید و نتیجه‌ی این عمل طی چندماه تا چندسال بالأخره خود را نشان می‌دهند.

بخشی از متن کتاب

به ‌آسانی می‌ توان اهمیت یک لحظه‌ی تعیین‌کننده را بیش‌ازاندازه برجسته کرد و ارزش ایجاد پیشرفت‌های کوچک در کارهای روزمره را نادیده گرفت. شما اغلب خودتان را متقاعد می‌کنید که دستاوردهای بزرگ به اقدامات بزرگ نیاز دارند. برای کاهش وزن، راه‌ اندازی کسب‌ وکار، نوشتن کتاب، پیروزی در مسابقه یا دستیابی به هر هدفی، چنان فشاری به خودتان می‌آورید که زمین زیرپای‌تان به لرزه دربیاید و به چنان پیشرفتی برسید که همه از آن حرف بزنند.

پیشرفت یک‌درصدی قابل‌توجه نیست و گاهی حتی اصلاً به چشم نمی‌آید؛ اما می‌تواند بسیار مؤثر باشد، به‌خصوص در بلندمدت. تأثیر پیشرفت‌های کوچک در بلندمدت شگفت ‌آور است. درحقیقت، می‌توان چنین گفت: اگر در هر روزِ یک سال یک درصد بهتر شوید، درنهایت سی‌وهفت برابر بهتر از قبل خواهید بود. از‌سوی‌دیگر، اگر هر روزِ یک سال را یک درصد بدتر شوید، تقریباً تا صفر نزول کرده‌اید؛ بنابراین پیروزی یا موفقیتی ناچیز به موفقیتی بزرگ منجر می‌شود.

در نظر بگیرید شما عادت مثبت «کتاب خواندن» را در خود ایجاد کرده‌اید و به عنوان مثال هر روز ۲۰ صفحه کتاب می‌خوانید. در این صورت شما در یک سال می‌توانید حداقل ۲۴ کتاب ۳۰۰ صفحه‌ای بخوانید که بسیار شگفت‌انگیز است.

جملات برگزیده کتاب

  • موفقیت به صبر نیاز دارد.
  • شما عادت‌های اولیه‌ی خود را انتخاب نمی‌کنید، بلکه آن‌ها را تقلید می‌کنید.
  • اگر رفتاری بتواند برای‌مان تأیید، احترام و تحسین به‌همراه داشته باشد، آن را جذاب قلمداد می‌کنیم.
  • کلید اصلی یافتن و اصلاحِ دلیلِ عادت‌های بد، این است که تصور خود از آن را تغییر دهید.
  • عادت‌ها شمشیر دولبه هستند. آن‌ها می‌توانند به‌نفع یا ضرر فرد باشند. درک جزئیات به همین دلیل ضروری است.
  • زمان، فاصله‌ی میان موفقیت و شکست را بیش‌تر می‌کند. هرچه به زمان بدهید، چند برابر به شما پس می‌دهد.
  • اگر فرد به‌دنبال نتایج بهتر است، باید تعیین اهداف را فراموش کند و به‌جای آن بر سیستم خود تمرکز کند.
  • ایجاد عادت‌های جدید در یک محیط جدید آسان‌تر است؛ زیرا فرد مجبور نیست با نشانه‌های قدیمی مبارزه کند.
  • رفتار انسان از قانونِ کم‌ترین تلاش پیروی می‌کند. ما به‌طور طبیعی به‌سمت گزینه‌ای گرایش می‌یابیم که به کم‌ترین میزان کار نیاز دارد.
  • ما به ‌سمت عادت‌هایی متمایل می‌شویم که مورد تحسین و تأیید فرهنگ‌مان هستند؛ زیرا تمایل شدیدی به پذیرفته‌شدن و تعلق‌داشتن به گروه داریم.

نقد کتاب عادتهای اتمی (خرده عادت ها)

کتاب پیش رو از قدرت بی کران و تاثیر گذار عادت ها، حتی عادت هایی به ظاهر کوچک که می توان از آن ها به عنوان خرده عادت ها یاد کرد پرده بر می دارد و به مخاطب نشان می دهد که چطور می توان عادت های بد را با عادت های خوب جایگزین کرد و با پیروی از قوانین ساده آن ها را به بخشی جدا ناپذیر از زندگی مبدل ساخت. با طرح گام به گامی که نویسنده در اختیار می گذارد، عادت های بهتری برای تمام عمر شکل خواهد گرفت و از تداوم این عادت ها زندگی متعالی تری خلق خواهد شد.

اگر دوست دارید راهی برای ترک عادت‌های بد خود پیدا کنید و آن‌ها را با عادت‌های خوب جایگزین کنید، کتاب عادتهای اتمی برای شماست.

تعداد بازدید: 20,767 بار

James Clear %D8%AC%DB%8C%D9%85%D8%B2 %DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%B1

عنوان کتاب: عادت های اتمی (خرده عادت ها)

راهی آسان و اثبات شده برای ایجاد عادت های خوب و از بین بردن عادت های بد

نویسنده: جیمز کلیر

مترجمان: علی عباسی و زهرا صادقی

تعداد صفحات کتاب: 331 و 242 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 7.62 و 20.4 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

کتاب درخت آرزوها با بیانی دلنشین و دوست داشتنی از مفاهیم مهمی چون انسان‌دوستی، مهربانی، دوستی و امید سخن می‌گوید. این کتاب با ماجرایی لطیف به این موضوع اشاره دارد که گرچه احساس نفرت، حسی است که همیشه وجود دارد و نمی‌توان منکر آن شد اما چیزی که از تنفر...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1394
این سومین اثر نویسنده‌اش است، مثل دو داستان قبلی جذاب و غافلگیر کننده با یک کارگاه کوچک دوست داشتنی که مسایل را به دقت بررسی و موشکافی می‌کند. درگیری پیپ با مسائل خودش و اینکه آیا می تواند برای خودش...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 602

10 پاسخ

  1. سلام من اشتراک خریدم ولی این کتاب رو نمی تونم دانلود کنم

  2. این کتاب عالیه 👌👌👌👌
    توصیه میکنم همه کسانی که تمایل دارند تو زندگی در هر سن و سالی هستند پیشرفت کنند و حس رضایت داشته باشند از این کتاب استفاده کنند و خوبی این کتاب این هست که ابتدا تمام ویژگی‌هایی که ممکنه به عادت تبدیل شده باشند رو بیان میکنه و مثال میزنه و نهایتا راهکارهای عملی برای هر نوع تغییر در هر فردی رو ارائه میکنه… بخش‌هایی از این کتاب👇
    👈تا زمانی که ناخودآگاه را خودآگاه نکنید زندگی شما را هدایت خواهد کرد و اتفاقات رخ داده را سرنوشت قلمداد میکنید.
    👈برای اینکه به بهترین نسخه خودتان تبدیل شوید باید دائما اعتقاداتتان را ویرایش کنید و هویت خود را به روز رسانی نمایید و توسعه دهید

  3. کتاب عادت‌های اتمی یکی از بهترین کتابهایی بود که در حوزه‌ی توسعه فردی مطالعه کردم👌🏽✨
    کتاب در شروع هر فصل کلی پژوهش و نمونه‌ی حساب پس داده از انتخاب روشی که داشت در طول فصل در موردش صحبت میکرد، ارائه داده بود و این باعث میشد و میتونستین توی زندگیتون اون رو پیاده کنید…
    به شخصه از روش ردیاب عادتش استفاده کردم و راضی بودم هنوزم رفتار‌هایی که میخوام ایجاد کنم رو به کمکش ردیابی میکنم…
    ممکنه همه‌ی روش‌های گفته شده و تکنیک‌ها به دردتون نخوره و نیازتون نشه ولی حتی اگر یک روش رو انتخاب کنید و بر اساس اون عادت خوب مورد نظرتون رو ادامه بدید (یا عادت نادرست تون رو حذف کنید) خدمت بزرگی به خودتون کردید…
    قیمت این کتاب خیلی کمتر از چیزیه که در پایان کتاب به سرمایه هاتون اضافه میشه و امیدوارم شماهم مثل من از روش‌های این کتاب استفاده کنید

  4. این کتاب جز کتابایی شد که بعد از خوندنش به خودم افتخار کردم که تونستم این کتاب رو بخونم… میشد گفت که الان تبحر کافی در انتخاب کتاب دارم و با تمام اطمینان این کتاب رو به همه شما خوبان پیشنهاد که نه وصیت میکنم…

  5. این کتاب گمشده تمام ما است چون که بیانگر شاکله پازلی افراد است یعنی ساخته شدن ذره‌ای شخصیت و رفتار که در سالهای زندگی جامعه و موقعیت ما را میسازد. بدین صورت که حتی راهنما زدن یا نزدن از ابتدای یادگیری رانندگی کار کوچک ولی رفتار اعلام شخصیت محترمانه و اجتماعی ماست که در خیابان خلوت یا جای شلوغ موجب راحتی خود و عمل احترام آمیز است و مثال‌های زیاد از عادات کوچک که با تکرار ملکه و قدرت پیدا کرده و باعث رشد و تعالی ما می‌شود.

  6. عجب کتاب باحالیه اما من یه توصیه دارم و اونم اینه که قبل خوندن اینجور کتاب‌ها، ابتدا کتاب شغل دوست داشتنی رو مطالعه کنید تا اول در مسیر درست قرار بگیرید و سپس با کتاب عادت اتمی و کار عمیق و کتاب‌های دیگر، این مسیر درست رو با ثبات کنید.

  7. کتاب “عادتهای اتمی” از جیمز کلیر، تقریبا کتابی کامل در رابطه با شکل گیری عادتهاست.
    از نحوه تا دلیل شکل گیری عادت‌ها به تفصیل صحبت کرده است.
    همچنین، برای حذف یا ایجاد عادت‌ها نیز توضیحات و آموزش و راهکار‌هایی ارائه کرده است که کاملا عملی و علمی هستند. و همچنین به زبانی کاملا ساده شیوا بیان شده است.
    مثالهای خوب و واقعی در کتاب به کار برده شده است.
    اشخاصی که از عادتهای بد رنج میبرند، میتوانند به کمک این کتاب از عادتهای بدشان خلاص شوند و به جای آن‌ها عادتهای خوبی را درونشان بکارند.
    این کتاب، نسبت به کتاب “اثر مرکب” علمی تر است و هضم آن برای همه ساده میباشد.

  8. سلام خیلی از اینکه کتاب های جدید و بروز در سایت تان قرار میدهید ممنونم. دست مریزاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *