درخت آرزوها

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
درخت آرزوها (nbookcity.com)

دانلود کتاب درخت آرزوها

این کتاب درباره یک درختی است به نام قرمز که تمام دوستانش آن را درخت آرزوها صدا می‌کنند، دلیل این اسم‌گذاری هم به زمان‌های دور برمی‌گردد زمانی که درخت بزرگ یک بذر بود با آرزوهای بسیار. حالا که بزرگ شده است مردم سرزمین با کاغذهای رنگی می‌آیند و آرزوهایشان را به این درخت می‌بندند.

کتاب درخت آرزوها ، اثری فانتزی نوشته ی کاترین اپل گیت است که نخستین بار در سال 2017 منتشر شد. کتاب ها نمی توانند جوک تعریف کنند، اما بدون تردید توانایی داستان سرایی را دارند. کتاب حاضر، اثری خنده دار، ژرف، گرم و پرظرافت است که دوران اوج نویسندگی اپلگیت را نشان می دهد.

خلاصه کتاب

راوی و شخصیت اصلی داستان درخت آرزوها ، درخت بلوطی کهن سالی است که به دلیل برگ‌های قرمزش اسم او را قرمزی گذاشته‌اند. مردم محله هر سال آرزوهایشان را روی پارچه‌ای می‌نوشتند و آن را به شاخه‌های قرمزی گره می‌زدند، چون که باور داشتند او درخت آرزو است و آرزوهایشان را برآورده می‌کند. قرمزی به همراه حیوانات دیگری که بر روی شاخه‌هایش زندگی می‌کنند به نوعی مراقب محله نیز هستند.

آنچه بیشتر از باقی نکات در این کتاب جلب توجه می‌کند موضوع انسان‌دوستی است؛ اینکه اگرچه تنفر حسی است که همیشه وجود دارد،‌ اما عشق قدرتمند‌تر است و می‌تواند تنفر را پاک کند. همچنان که داستان با زبانی ساده و شیرین پیش می‌رود، اطلاعات زیاد و مفیدی را درباره‌ی درختان و حیوان‌ها در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. کتاب درخت آرزو همراه با تصاویر جذابش برای خواننده‌های نوجوان مناسب است.

بخشی از متن کتاب

تو هم می‌توانی من را مانند دوستان صمیمی‌ام قرمز صدا کنی؛ اما مردم محله خیلی وقت است که به من می‌گویند؛ درخت آرزوها. دلیلش برمی‌گردد به گذشته‌های دور؛ به موقعی که من یک بذر ریزه میزه بودم با کلی امید و آرزو… حالا مردم از همه جای شهر می‌آیند تا من را با تکه‌های کاغذ، برچسب، پارچه، کاموا و حتی گاهی جوراب ورزشی تزیین کنند. هر کدام از این هدیه‌ها نشانه‌ی یک رویاست؛ یک آرزو، یک اشتیاق. فرقی هم ندارد که ساده گره می‌زنند یا پاپیونی، با این‌که فقط لابه‌لای شاخه‌هایم پرتش می‌کنند؛ همه‌شان امید هستند، امید به چیزی بهتر.

نقد کتاب درخت آرزوها

کتاب درخت آرزوها با بیانی دلنشین و دوست داشتنی از مفاهیم مهمی چون انسان‌دوستی، مهربانی، دوستی و امید سخن می‌گوید. این کتاب با ماجرایی لطیف به این موضوع اشاره دارد که گرچه احساس نفرت، حسی است که همیشه وجود دارد و نمی‌توان منکر آن شد اما چیزی که از تنفر قدرتمندتر است و می‌تواند آن را پاک کند، نیروی عشق است. کتاب حاضر با پیش بردن داستان جذاب و شیرین خود اطلاعات مفیدی از حیوانات و درختان نیز به کودکان ارائه داده و لحظات دلچسبی را برای آنان رقم می‌زند.

تعداد بازدید: 1,394 بار

Katherine%20Applegate%20 %DA%A9%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86%20%D8%A7%D9%BE%D9%84%DA%AF%DB%8C%D8%AA 1

عنوان کتاب: درخت آرزوها

از پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز

نویسنده: کاترین اپل گیت (کاترین اپلگیت)

مترجم: شقایق علی پور

تعداد صفحات کتاب: 112 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 6.5 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

داستان‌های کوتاه کتاب کمدی‌های کیهانی خیال‌پردازی‌های عجیبی درباره‌ی حقایق علمی جهان هستند. یکی از خلاقیت‌های محشر نویسنده این است که نظریه‌های فیزیک، نجوم، زمین‌شناسی و زیست‌شناسی را در فضای داستانی و در...
بروزرسانی: 12 ماه قبل
تعداد بازدید: 338
صدای زنگ تلفن بلند می‌شود، زنی از خواب می‌پرد و داستان، آرام آرام شروع می‌شود. داستان در مورد زنی اهل زاهدان است. او فرزند ارشد یک خانواده‌ی 5 نفره است و دو برادر کوچک‌تر از خود دارد و مادرش در دام اعتیاد اسیر...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 392

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *