مغز من در گذر زمان

مغز من در گذر زمان (nbookcity.com)

دانلود کتاب مغز من در گذر زمان

کتاب مغز من در گذر زمان توسط دانشمند عصب شناس آقای دکتر حامد اختیاری و همکار ایشان سرکار خانم تارا رضاپور به رشته ی تحریر در آمده است و از جمله آثار مکتوبی است که مطالعه ی آن برای تمامی جوانان، افراد میانسال و سالمندان با هر درجه ی تحصیلی توصیه می شود.

کتاب به زبانی ساده و با استفاده از دانش روز، روشهای علمی برای ارتقای توانمندی های مغز به خصوص توانمندی های شناختی و حفظ این توانایی ها را ارائه می دهد. اطلاعاتی که در کتاب مغز من در گذر زمان ارائه شده برای کسانی که به درک علمی کار کرد مغز به زبان ساده علاقه مند هستند کاملا مفید و ضروری است. من مطمئن هستم که این کتاب مخاطبان خود را به وفور خواهد یافت.

خلاصه کتاب

برنامه‌ ریزی برای حفظ توانمندی‌های مغزی در حد عالی و بهره‌گیری مناسب از این توانمندی‌ها تا سال‌های آخر عمر، کاملا امکان‌پذیر است. اگرچه قابلیت‌هایی مانند ضبط سریع حافظه‌های جدید یا پاسخگویی سریع به محرک‌های بیرونی در طول زمان دچار افت عملکرد می‌شوند، بسیاری از توانمندی‌های مغزی در گذر زمان نه تنها تضعیف نمی‌شوند بلکه تقویت می‌شوند. قضاوت، تحلیل و تصمیم‌گیری، مثال‌هایی از این توانمندی‌های تقویت‌شده هستند. آگاهی مناسب از توانمندی‌های تضعیف یا تقویت شده در طول زمان، و تلاش برای حفظ و بهبود عملکرد مغزی، راز اصلی داشتن فعالیت‌های مغزی در وضعیت ایده‌آل تا آخرین لحظات عمر بر این کره خاکی است.

شناخت ویژگی‌های ساختاری و کارکردی مغز انسان، تأثیر عوامل مرتبط با سبک زندگی مانند رژیم‌های غذایی، خواب و استراحت، ورزش و فعالیت‌های بدنی، تمرینات ذهنی و روابط اجتماعی در سلامت مغز و راه‌کارهای غیر دارویی در بهبود توان مغزی و پیشگیری از بروز بیماری‌های شناختی نظیر آلزایمر و پارکینسون، دستاوردهای تحقیقاتی است که تاکنون در این حوزه انجام شده است. امروزه دانشمندان با قاطعیت باور دارند که اختلال و کاهش توان مغزی دیگر جزء اجتناب‌پذیر دوران سالمندی نیست و همه‌ی ما انسان‌ها نه تنها می‌توانیم با کمی تلاش، روند پیری مغزمان را کنترل کنیم، بلکه می‌توانیم آن را در هر سنی جوان نگه داریم.

بخشی از متن کتاب

زمانی که افزایش سن باعث کند شدن فعالیت های شناختی می شود، اکثر سالمندان از بی علاقه شدن نسبت به امور و فعالیتهایی که در گذشته برایشان مهم بوده، شکایت می کنند. برای مثال، همچون گذشته از بودن در جمع دوستان و اعضای خانواده لذت نمی برند و در خانه ماندن را به گردش و تفریح ترجیح میدهند. بسیاری از پزشکان علت این تغییر رفتارها را ناشی از بالا رفتن سن می دانند، اما مطالعاتی که اخیرا انجام شده است نشان میدهد برخی از این تغییرات خلقی ممکن است ناشی از اختلالی به نام سکته های پنهان باشد که در نتیجه ی تشکیل لخته های بسیار کوچک خون در رگ های عمقی مغز بروز می کند.

و می تواند بدون داشتن علائم بالینی شدید مانند فلج شدن عضلات و ناتوانی در صحبت کردن، آسیب های جدی به مغز وارد کند. اما به راستی این که چطور ممکن است سکتهای رخ دهد و فرد متوجه آن نشود، بدان علت است که مناطق مغزی که در جریان این اختلال آسیب می بینند، مناطقی هستند که عمدتا در تفکر و تنظیم احساسات نقش دارند و تشخیصشان نسبت به علائم حرکتی که نمود بالینی دارند، دشوارتر است. همچنین مناطقی که در سکته های پنهان دچار آسیب می شوند، عمدتا نواحی هستند که تغذیه و اکسیژن گیری شان تنها وابسته به یک شریان کوچک و منفرد است که کوچکترین آسیبی آن را مختل می کند.

بنابراین ممکن است افراد در حین راه رفتن، رانندگی کردن، باغبانی یا آشپزی کردن دچار چنین سکته هایی شوند و آن را به اشتباه به بالا بودن سن، خستگی، بیماری های دیگر نظیر سردرد و فشار خون یا اتفاق ناگواری که اخیرا رخ داده است نسبت دهند، بی آن که بدانند دچار سکته شده اند. اگرچه این سکته ها ممکن است در هر سنی رخ دهد، احتمال بروزشان در سنین بالا به دلیل تغییرات فیزیولوژیکی بیشتر است. علائم این نوع سکته ها به شدت سکته های معمول و آشکار نیست، اما احتمال بروزشان ۵ برابر بیشتر از آنهاست و در صورت تکرار زیاد ممکن است مشکلاتی جدی برای فرد به وجود آورد.

نقد کتاب مغز من در گذر زمان

این کتاب تلاشی است در جهت معرفی دقیق مجموعه‌ای از مهم‌ترین تغییراتی که در گذر زمان برای مغز ما انسان‌ها به طور طبیعی یا غیر طبیعی رخ می‌دهد و عملکردهای مغزی ما را تحت تاثیر قرار می‌‌دهد. با مطالعه‌ی کتاب مغز من در گذر زمان، می‌‌توانید عملکردهای مغزی خود را بهتر بشناسید و با به‌کاربردن راه‌کارهای عملی، در طول زمان آن‌ها را بهبود بخشید؛ راه‌‌‌کارهایی که زندگی شما را در جهت سلامت مغزتان تغییر می‌دهد و به شما می‌‌آموزد مغز میانسال شما می‌تواند همچنان قبراق و سلامت باشد.

تعداد بازدید: 1,137 بار

Hamed%20Ekhtiari%20 %D8%AD%D8%A7%D9%85%D8%AF%20%D8%A7%D8%AE%D8%AA%DB%8C%D8%A7%D8%B1%DB%8C 2

عنوان کتاب: مغز من در گذر زمان

چگونه توانمندی‌های مغز خود را در گذر زمان، حفظ و تقویت کنیم؟

نویسندگان: حامد اختیاری و تارا رضاپور

تعداد صفحات کتاب: 128 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 9.7 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

از کتاب به هم وابستگی بس است تاکنون بیش از هشت میلیون نسخه به فروش رسیده است. ملودی بیتی نویسنده آمریکایی، با توجه به حکمت شفابخشی ۱۲مرحله ای، مسیحیت و ادیان شرقی، کتابهای بیشماری در مورد رشد و روابط شخصی به تحریر در آورده است.
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 2074
طرف تو خودِ آلمان، تو خودِ ژرمنستانِ بزرگ، یا به تعبیر صحیحْ جرمنستان، تو دل تمدن صنعتی، تو مهد تمدن تکنیکی، داره صدای گریه‌ش می‌آد که وضعیت مناسب نیست. بعد اینجا طرف چارنعل می‌تازونه جانبِ راهِ طی‌شده تمدن تکنیکی...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 152

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *