مغز کودک من از بارداری تا یک سالگی

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
مغز کودک من از بارداری تا یک سالگی (nbookcity.com)

دانلود کتاب مغز کودک من

کتاب مغز کودک من از بارداری تا یک سالگی جلد اول از مجموعه ای است که مسیر رشد مغز کودک شما را از قبل از تولد تا بلوغ بررسی می نماید. این کتاب به صورت اختصاصی قصد دارد به تحولات مغزی نوزاد از دوران جنینی تا پایان 12ماهگی بپردازد. می دانیم که طبیعت بر تحول انسان همواره اثر داشته و رشد مغز نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. در دوران جنینی، مغز جنین به طور کامل رشد نمی کند بلکه ساختارهای اولیه ی آن به صورت ابتدایی شکل می گیرد و پیچیدگی و رشد نهایی پس از تولد ادامه پیدا می کند. تصور کنید اگر مغز نوزاد به طور کامل درون شکم مادر رشد می کرد و سر او بزرگتر میشد چگونه می توانست از کانال رحم عبور کند؟

پس برای این که مغز بزرگ و کامل نوزاد به قیمت از دست دادن جان مادر تمام نشود، طبیعت و خلقت به گونه ای رقم خورده است که نوزاد را با مغزی محدود اما ساختارمند، بعد از ۹ ماه بارداری، به والدین تحویل می دهد. پس ادامه ی مراحل رشد مغزی نوزاد چگونه پیش می رود؟ با کمک والدین. پس از تولد، نقش والدین و آماده سازی محیط زندگی نوزاد برای رشد و تکامل بهتر مغز او اهمیت پیدا می کند. در واقع می توان گفت که وظیفه ی والدین در تربیت مغز کودک حتی از سه ماهه ی دوم بارداری آغاز می شود. باید توجه داشت که مغز نوزاد به همان میزانی رشد می کند که والدین برای آن ارزش و وقت می گذارند. کتاب حاضر اثری ست از حامد اختیاری و فاطمه کشوری.

خلاصه کتاب

در بخش اول کتاب مغز کودک من ، تحول مغز در دوران جنینی و وظایف مادر در این دوران، شرح داده خواهد شد. همچنین تأثیر عواملی مانند استرس مادر، نوع رژیم غذایی او و مصرف سیگار در جنین نیز بررسی خواهد شد. سپس در بخش دوم، به تکامل مغز نوزاد و شکل گیری توانایی های او تا یک سالگی اشاره شده، پیشنهادهایی برای بهینه کردن رشد مغز نوزاد توسط والدین ارائه میشود. در بخش آخر این کتاب نیز بیماریهایی معرفی می شوند که می توانند رشد مغز کودک را دچار چالش نمایند.

بخشی از متن کتاب

از تولد تا سه ماهگی چه بازی هایی برای رشد مغز نوزاد مفید است؟ در این زمان نوزاد هنوز توان زیادی ندارد و زود خسته می شود. بنابراین تنها برای چند دقیقه می تواند تحریک شده، درگیر بازی شود. از زمان تولد، مغز نوزاد به سختی درک می کند که اطرافش چه می گذرد و در حین بازی کم کم محیط اطرافش را می شناسد. پس راه های زیادی برای تحریک کردن مغز نوزاد وجود دارد؛ اکنون همه چیز برای او جدید است در نتیجه لزومی به استفاده از اسباب بازی های صدادار و چشمک زن نیست.

حرکات خنده دار چهره: نوزاد بیشتر ترجیح می دهد به چهره نگاه کند، پس جلوی او بنشینید و چهره تان را به حالت های مختلف در بیاورید. به چشمهایش نگاه کنید، لبخند بزنید، بخندید، چشم هایتان را برایش گرد کنید و دست هایتان را به آرامی و با حالات مختلف برایش تکان دهید. او از این رفتارها شگفت زده شده، کم کم وقتی بزرگتر می شود سعی می کند از شما تقلید کند.

نقد کتاب مغز کودک من

مغز پیچیده ترین هدیه ی الهی در بدن انسان است، به گونه ای که تکامل جسمی و روانی کودک در سیر زمان به میزان زیادی با تحول مغز او مرتبط است. مغز کودک در سال نخست زندگی بیشترین اثرپذیری را از محیط خود دارد. توجه داشته باشید که تنها سال نخست زندگی کودک شما برای رشد مغز او مهم نیست بلکه مغز او در سال های بعد به ویژه تا پنج سالگی نیز همچنان در حال رشد و تکامل است. اما نقش طلایی دوران بارداری و سال نخست بعد از تولد در تکامل مغز کودک انکارناپذیر است. تعامل بین ژن های به ارث رسیده و تجارب محیطی، ساختار مغز را شکل می دهند.

به عبارت دیگر محیط زندگی پیرامون کودک و تجربیات روزانه، چگونگی شکل گیری مغز را که ابتدا توسط ژنها برنامه ریزی شده است، تعیین می کنند. مغز فرد در پاسخ به نیازهای دنیای بیرون تحول و رشد پیدا می کند. اگر کودک در محیطی غنی از محرکها و روابط قرار بگیرد، مغز او رشد بهتری خواهد داشت. در پایان خواندن کتاب مغز کودک من از بارداری تا یک سالگی را به تمام کسانی که قصد دارند یک عضو جدید به خانواده کوچک خود اضافه کنند پیشنهاد می کنیم.

تعداد بازدید: 2,012 بار

Hamed%20Ekhtiari%20 %D8%AD%D8%A7%D9%85%D8%AF%20%D8%A7%D8%AE%D8%AA%DB%8C%D8%A7%D8%B1%DB%8C

عنوان کتاب: مغز کودک من از بارداری تا یک سالگی

نویسندگان: فاطمه کشوری و حامد اختیاری

تعداد صفحات کتاب: 136 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 30.1 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

این کتاب با نیروی قصد , به قصد جهان مادی با به کارگیری تمامی اصول در مورد این جهان نگارش شده است و در کل کتاب کم نظیری در زمینه موفقیت و روانشناسی می باشد. کتاب نیروی قصد نوشته دکتر وین دایر می باشد.وین دایر یک عارف، روانکاو، نویسنده و سخنران است.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 2597
همه‌ی ما اخباری درباره‌ی گم شدن کودکان شنیده‌ایم، ناراحت شدیم‌، همذات‌ پنداری کرده‌ایم، اما خیلی از ما هیچ وقت این حس را از نزدیک لمس نکرده‌ ایم. وقتی کتاب وقتی که او رفت را بخوانید، این حس را بیشتر درک خواهید کرد...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 686

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *