دندان های کودک من

دندان های کودک من (nbookcity.com)

دانلود کتاب دندان های کودک من

دکتر سارا اسداله زاده در کتاب دندان های کودک من، براساس تجاربی که در زمینه ی کار دندانپزشکی کودکان در طی چند سال اخیر داشته و همچنین با استفاده از جدیدترین یافته های جهانی، تلاش کرده آنچه را که شما باید در زمینه بهداشت دندان و دهان فرزندان خود بدانید، به صورت کاربردی در اختیارتان قرار دهد.

همان طور که می دانید یکی از مهمترین موضوعاتی که فرزند شما در هر سنی با آن مواجه است، مسأله ی بهداشت دهان و دندان می باشد. کودکتان برای حفظ سلامتی دندان هایش به کمک شما نیازمند است و شما در این زمینه مسئولیتی مهم بر عهده دارید. ظرایفی در حفظ و نگهداری دهان و دندان کودکان وجود دارد که برای انجام این مسئولیت مهم، لازم است آنها را فرا بگیرید. مطالب کتاب دندان های کودک من به تفکیک سن کودکان و براساس مجموعه ای از سؤالات تنظیم شده است. ممکن است کودک شما در فاصله ی سنی ۵ تا ۹ سال قرار داشته باشد ولی مطالعه ی سؤال های مربوط به سنین بالاتر و پایین تر برای شما خالی از فایده نخواهد بود.

خلاصه کتاب

یکی از مهمترین موضوعاتی که کودک در هر سنی با آن مواجه است، مسأله‌ی بهداشت دهان و دندان می‌باشد. او برای حفظ سلامتی دندان‌هایش به کمک والدین وابسته است و والدین در این زمینه مسئولیتی مهم برعهده دارند. کتاب حاضر در پنج مرحله‌ی سنی طبقه‌بندی شده (از هنگام تولد تا پس از دوازده سالگی) مهمترین پرسش‌های والدین را در زمینه‌ی بهداشت دهان و دندان مطرح کرده و سپس همراه تصویرگری جذاب با بیانی روان و در عین‌حال علمی به پاسخگویی کاربردی این پرسش‌ها پرداخته است.

در انتهای کتاب دندان های کودک من نیز نکات جمع‌بندی شده‌ای که والدین میتوانند برای بهبود سلامت دهان و دندان کودک خود انجام دهند، بیان گردیده است. مطالعه‌ی این کتاب را به تمامی والدین و مربیان دلسوز توصیه می کنیم.

بخشی از متن کتاب

اولین دندان دائمی که در دهان کودکان مشاهده میشود، معمولا اولین دندان آسیای دائمی و اولین دندان های پیشین فک پایین هستند. چون اولین دندان آسیای دائمی پشت دندان های شیری رویش می کند معمولا والدین آنها را با دندان شیری اشتباه می گیرند و به همین دلیل از آن غافل می شوند. این مسأله یکی از دلایلی است که باعث می شود خیلی سریع این دندانها دچار پوسیدگی شوند و وقتی والدین برای ترمیم آنها مراجعه می کنند؛ بخش زیادی از دندان از دست رفته است. راه تشخیص این دندان های دائمی این است که دهان کودک خود را در حدود شش سالگی چک کنید. دندانهای ششم راست و چپ از خط وسط، دندان آسیای دائمی کودک شماست.

بعضی از دندان پزشکان عقیده دارند هنگامی که دندانهای دائمی شروع به رویش می کنند، زمان مناسبی برای اقدام درمانی می باشد. عادت مکیدن انگشت می تواند دندان های پیشین فک بالا را به سمت جلو و دندان های پیشین فک پایین را به سمت عقب هدایت کند. این عادت باعث اختلال در صحبت کردن، از دست رفتن اعتماد به نفس برای حضور در اجتماع و ایجاد بسیاری از عادات دیگر می شود. درمان آن از طریق روان درمانی و وسایل کمک کنندهی داخل دهانی می باشد. گاهی درمان این مورد بسیار پیچیده است ولی در نهایت انجام پذیر می باشد.

نقد کتاب دندان های کودک من

ایده نگارش کتابی برای توضیح مشکلات دندانی و درمان‌های دندان‌پزشکی ایده تازه‌ای نیست. تا امروز بسیاری از دندان‌پزشکان که کنجکاوی و اشتیاق بیمارانشان را درباره درمان‌های دندان‌پزشکی دیده‌اند برای پر کردن این خلاء پیش‌گام شده‌اند و کتاب‌هایی را با موضوع «دندان‌پزشکی به زبان ساده» ترجمه یا تالیف کرده‌اند. اما کتاب دندان‌های کودک من تالیف دکتر سارا اسدالله‌ زاده یک تفاوت بزرگ با تمام نمونه‌های قبلی دارد و آن کیفیت بالای کتاب است؛ چه در زمینه تصویرسازی و چاپ و چه در محتوای کامل و نثر سلیس آن.

همچنان که از کتاب و طرح جلد کتاب پیداست، دندان‌های کودک من کتابی است برای والدین در توضیح مسایل مربوط به رویش دندان‌های شیری و دایمی، روش‌های نگهداری و پیشگیری از پوسیدگی و البته درمان آنها.

تعداد بازدید: 270 بار

Sara%20Asadollah%20Zadeh%20 %D8%B3%D8%A7%D8%B1%D8%A7%20%D8%A7%D8%B3%D8%AF%D8%A7%D9%84%D9%87%20%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87

عنوان کتاب: دندان های کودک من

چگونه دندان هایی سفید و سالم به فرزندان خود هدیه دهیم

نویسنده: دکتر سارا اسداله زاده

تعداد صفحات کتاب: 72 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 19.2 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

بابت انتخاب کتاب تو بی نظیری به شما تبریک می گوییم. با مطالعه ی این داستان، گامی در جهت پرورش عزت نفس و تفکری عمیق تر درباره ی زندگی برداشته اید. در بیشتر داستان های این مجموعه، ومی کیها که همان مردم جامعه هستند و پانچلو که کودک درون همه ی انسان هاست...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 2582
به عقیده نویسنده، خون آشام های آشنا در نگاه اول بهتر از مردم عادی به نظر می‌رسند. آنها مثل کنت دراکولای رومانیایی باهوش، خوش‌ذوق و جذاب هستند. شما از آنها خوشتان می‌آید، به آنها اعتماد می‌کنید و بیشتر از آنچه...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 457

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *