وقتی که او رفت

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
وقتی که او رفت (nbookcity.com)

دانلود کتاب وقتی که او رفت

آخرین رمان لیزا جوئل با قدرت شروع می شود و خواننده را تا آخرین کلمه مسحور نگه می دارد. کتاب وقتی که او رفت راوی غیر غیرقابل اعتماد را در بهترین شکل آن دارد.

الی مک، دختر بلوند، زیبا و باهوش و دوست داشتنی مفقود می شود. با پیدا شدن جنازه اش بعد از ده سال بالاخره مادرش لورل به آرامش می رسد و آشنا شدنش با فلوید او را به زندگی برمی گرداند، اما این تازه آغاز ماجراست…

اثر پیش رو رمانی است تریلر با آدم هایی که عشق و نفرت را همزمان به نمایش می گذارند. آدم هایی رازآلود در فضایی آمیخته با غم و حسرت و عشق و تلاش برای ساختن دوباره ی زندگی شان. کتاب چند راوی دارد. لورل زنی که بعد از گم شدن فرزندش، زندگی اش را را به نابودی می کشاند و در مقابل، دو فرزند دیگرش را نیز از نظر عاطفی از دست می دهد. و با الی دختری که ناپدید شده نیز، همراه می شویم تا سر از راز ناپدید شدن او نیز در بیاریم.

ما در طول داستان با حال و گذشته شخصیت ها همراه می شویم. کتاب وقتی که او رفت از پیرنگ قوی برخوردار است و بدون هیچ اطنابی با تعلیق بالا پیش می رود که البته ترجمه خوب کتاب در روند تند آن بی تاثیر نیست. از آن دست کتاب هایی است که وقایع تکان دهنده و تلخ آن تا مدتها در ذهن شما باقی می ماند. شاید از اواسط کتاب بتوانید ماجرا را حدس بزنید، اما این مسئله از جذابیت کتاب کم نمی کند و کشش و جذابیت آن تا آخر داستان ادامه دارد .

خلاصه کتاب

الی و تئو دو هم‌کلاسی هستند. تئو پسری جذاب با چهره‌ای زیبا است که الی بی نهایت عاشقش می‌شود. آنها کم‌کم به هم نزدیک و با هم دوست می‌وشند و رابطه عاشقانه پیدا می‌کنند اما یک اشتباه این رابطه عاشقانه ایده‌آل را خراب می‌کند. الی به دنبال بحرانی عاطفی خانه را ترک می‌کند و پای پلیس به ماجرا باز می‌شود و این اتفاق سرآغاز ویرانی خانواده است. الی مک دختر کامل و فوق العاده ای بود. او پانزده سال داشت، جوانترین فرد بین آن سه نفر. او مورد علاقه والدین، دوستان و معلمانش بود.

او و دوست پسرش زوج فوق العاده ای را تشکیل داده بودند. او پس از امتحاناتش برای مدتی به سفر تابستانی رفت درحالیکه تمام زندگی اش پیش رویش بود. و بعد ناگهان او گم شد. اکنون، مادرش لورل مک در تلاش است که به زندگی اش سر و سامانی بدهد. ده سال از ناپدید شدن دخترش می گذرد ، هفت سال از زمانی که ازدواجش به پایان رسید و تنها چند ماه از آخرین سرنخی که در پرونده الی کشف شده است . بنابراین وقتی او با یک مرد جذاب به شکل غیرمنتظره ای در یک کافه آشنا می شود، هیچ کس بیشتر ازخود لورل تعجب نمی کند که چگونه معاشرت های آنها به چیزی عمیق تر تبدیل می شود.

او قبل از اینکه بفهمد، با دختران فلوید ملاقات می کند – و جوانترین آنها ، پاپی نفس او را می برد. زیرا نگاه کردن به پاپی مانند نگاه کردن به الی است. و اکنون ، سوالهای بی پاسخی که خیلی سعی کرده آنها را رها کند ، شروع به تعقیب دوباره ی او می کنند. الی کجا رفت؟ آیا او واقعا از خانه فرار کرده است ، زیرا پلیس مدتهاست به آن مشکوک است ، یا آیا دلیل ناعادلانه تری برای ناپدید شدن او وجود دارد؟ فلوید واقعا کیست؟ و چرا دخترش لورل را به طرز شگفت آوری یاد دختر گمشده ی خودش می اندازد؟ رمان وقتی که او رفت برای علاقه‌مندان به داستان‌های پلیسی و تریلر جذاب است.

بخشی از متن کتاب

اولین بار سارا جید را وقتی دیدم که من و تو حدود یک سال بود که با هم بودیم. تا آن موقع او فقط آخر هفته ها می آمد که من می توانستم به راحتی او را نبینم. اما زن سابقت سر کار رفت و ناگهان سارا را در خانه ات گذاشت، البته به صورت کوتاه مدت. بیشتر وقتی من را بعدازظهرها دعوت می کردی، سارا را می دیدم. خب تو به من گفته بودی او دختر پیچیده ای است؛ گفته بودی که به خاطر طلاق این طور شده. و همان طور که گفتم، من هیچ وقت از دختر بچه ها خوشم نمی آمد. آنها بعضی وقتها طوری به تو نگاه می کنند که انگار توی دلشان پر از نفرت است.

سارا جید به ندرت ظاهرش شبیه آدمیزاد بود. پوستش خیلی نازک بود و تو می توانستی به راحتی رگهایش و موهای سفید عجیبش را ببینی؛ طلایی نه، سفید مثل یک پیرزن. خیلی هم لاغر بود، بیشتر شبیه دختر بچه های پنج ساله بود تا هشت ساله. سعی می کردم با او خوب باشم. واقعا سعی خودم را کردم. تو هم بودی، یادت است؟ پس تو باید سارا جيد باشی. خیلی خوشحالم که می بینمت.» سعی کردم با او دست بدهم. همیشه سعی می کنم با بچه ها دست بدهم، با اینکه هرگز نمی دانم از این کار خوششان می آید یا نه.

بعضی از بچه ها با این کار رشد می کنند؛ به چشمانت نگاه می کنند و با نگاهشان به تو می گویند: به من نگاه کن، من را آدم تأثیرگذاری ببین، به من بگو که از بقیه بچه ها بهتر هستم. بعضی دیگر از بچه ها به این موضوع اهمیتی نمی دهند و فقط می خواهند هر چه سریع تر از تو دور شوند. برای همین متوجه شدم که دست دادن توافق خوبی است، بین اینکه آنها را جذب کنی یا نادیده بگیری. البته بعضی وقتها هم اول آنها با تو دست میدهند که وقتی به آن فکر می کنی، می بینی این از همه بهتر است.

سارا جيد با من دست نداد. برگشت و با کج خلقی از اتاق بیرون دوید. خدای من. تو پشت سرش دویدی و من در حالی که احساس می کردم دستانم در دو طرفم سنگینی می کنند در راهرو ایستاده بودم. صدایت را می شنیدم. احساس می کردم شبیه هیولا هستم. یادم می آید به خودم در آینه ای که روی دیوار بالای میز کنار در آویزان بود نگاه کردم. شروع کرده بودم با علاقه به خودم نگاه کردن و اینکه به نکات مثبتم بیشتر از نکات منفی ام توجه کنم. میگفتم اگر مردی مثل تو خواسته که من را بغل و نوازش کند، پس مطمئنا نمی توانم آن قدرهم بد باشم؛ مگرنه؟

نقد کتاب وقتی که او رفت

همه‌ی ما اخباری درباره‌ی گم شدن کودکان شنیده‌ایم، ناراحت شدیم‌، همذات‌ پنداری کرده‌ایم، اما خیلی از ما هیچ وقت این حس را از نزدیک لمس نکرده‌ ایم. وقتی کتاب وقتی که او رفت را بخوانید، این حس را بیشتر درک خواهید کرد.

ده سال از ناپدید شدن دختر لورل می گذرد. در این سال‌ها زندگی لورل و خانواده اش دگرگون شده است. نه مدرکی از زنده بودن اِلی وجود داشت، نه حتی کوچکترین سرنخی از پیدا شدن جنازه ی او. پلیس معتقد بود که شاید از خانه فرار کرده است ولی از نظر لورل دخترش دلیلی برای فرار نداشت ، هر چند قلباً راضی به فرار دختر پانزده ساله اش بود تا اینکه جسد او پیدا بشود. سال‌ها سردرگمی برای لورل که عاشقانه دخترش را می پرستید سخت بود تا اینکه زمانِ بر ملا شدن این راز به سر می رسد.

صبح یک روز از طرف پلیس به لورل تلفن می شود و از او می خواهند به اداره پلیس مراجعه کند…

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 686 بار

Lisa%20Jewell%20 %D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%A7%20%D8%AC%D9%88%D8%A6%D9%84

عنوان کتاب: وقتی که او رفت

از پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز

جز برترین رمان های تریلر

جزو برترین کتاب ها با روایت چندگانه

نویسنده: لیزا جوئل

مترجم: علی شاهمرادی

تعداد صفحات کتاب: 265 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 16.42 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

سرزمین موعود روایتی جذاب و خواندنی از رییس جمهور شدن اولین سیاهپوست منتخب مردم آمریکاست که موفق شده وارد کاخ سفید شود. آن سیاهپوستانی که قریب به پنجاه سال پیش از این، برای وارد شدن به یک مغازه...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 4336
سم والتون نمونه‌ی بارز و موفق رویای آمریکایی است و با خواندن کتاب ساخت امریکا متوجه می‌شوید زمانی که می‌گویند آمریکا سرزمین فرصت‌ها و رویاها است، دقیقاً از چه چیزی سخن می‌گویند. سم در این کتاب متواضعانه روند صعودی و موفقیت‌های خود را برای...
بروزرسانی: 11 ماه قبل
تعداد بازدید: 573

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *