نمسیس فرشته انتقام و عدالت

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
نمسیس فرشته ی انتقام و عدالت (nbookcity.com)

دانلود کتاب نمسیس فرشته انتقام و عدالت

کتاب نمسیس فرشته انتقام و عدالت مثل همه کتاب های آگاتا کریستی یک داستان جنایی پرکشش و جذاب است.

اما بهتر است قبل از خواندن رمان حاضر، کتاب جنایت از یاد رفته ی این نویسنده را بخوانید چون ابتدای کتاب گریزی به آن داستان زده می شود. این اثر از مجموعه‌ی خانم مارپل داستانی خواندنی است. کتاب پیش رو داستانی درباره‌ی قتل، عشق و حفظ این احساس عجیب و زیباست.

خلاصه کتاب

کتاب نمسیس فرشته انتقام و عدالت، ماجرای جذابی است که خانم مارپل، برای حل کردن یک معمای قتل با آن درگیر می‌شود. خانم مارپل را که یادتان هست؟ یک بانوی مسن و کنجکاو که از روی تفریح و تفنن سراغ مسائل جنایی می‌رود و همیشه هم موفق می‌شود که رمز و راز پیچیده‌ی ماجراها را حل و فصل کند. حالا یک نفر به او گفته است «عشق احساس خطرناکی است. شاید خطرناک‌ترین احساس آدمی باشد»

این جمله‌ای نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت. حداقل خانم مارپل این کار را نمی‌کند. حالا او باید خطر کند و البته می‌داند که قاتلی که این حرف را زده، از هیچ‌کاری دریغ نمی‌کند. او می‌خواهد خودش را از خطر برهاند و عشقش یا همان خطرناک‌ترین احساسش را هم در کنار خود حفظ کند. باید دید که خانم مارپل، این اجازه را به او می‌دهد یا نه!

نویسنده در سال ۱۹۳۰ با باستان‌شناسی به نام سِر ماکس مالووان ازدواج کرد و همراه او به سفرهای زیادی رفت. سفرهایی که تاثیرات بسیاری در داستان‌های جذاب او داشتند. آگاتا کریستی با نام مستعار مِری وستماکوت رمان‌های عاشقانه می‌نوشت. اما عمده‌ی شهرت او به دلیل رمان‌های جنایی است که نوشته. کریستی پرفروش‌ترین نویسنده در انگلستان و در کل دنیا است. اگر از خواندن کتاب‌های ماجرایی و کارآگاهی لذت می‌برید، اگر از طرفداران پروپاقرص خانم مارپل هستید، کتاب نمسیس فرشته انتقام و عدالت یک انتخاب عالی برای شما است

بخشی از متن کتاب

سرتان را با تاریخچه طولانی رخدادها به درد نمی آورم. فقط برای تان شرح میدهم چگونه خودم وارد ماجرا شدم. من گاه به عنوان مشاور مخصوص در وزارت کشور کارهایی انجام می دهم، چیزی که باعث می شود تا با مدیران بعضی از مؤسسه هایی که مسئول نگهداری مجرمان هستند، در ارتباط باشم. مجرمان به عنوان «مهمانان اعلیحضرت» در آن مؤسسه ها، در مدتی معین زندانی هستند. اگر به سن قانونی نرسیده باشند آنان را به مؤسسه های مخصوص دیگری هدایت می کنند. چیزی که شما حتما از آن اطلاع دارید. البته، بله.

معمولا بعد از حالا نامش را بگذاریم وقوع جرم، فوری با من مشاوره می شود تا درباره نحوه برخورد، امکانات، تشخیص خوب یا بد بودن آنها و ملاحظات فنی دیگری که اهمیت چندانی ندارد و من معمولا در آنها دخالت نمی کنم نظر بدهم. اما گاه اتفاق می افتد که مدیر یک زندان به دلایلی خاص با من مشاوره می کند. در یکی از این موارد وزارت کشور از من خواست تا با مدیر یکی از زندان ها تماس بگیرم. من هم به دیدن مدیر آن زندان رفتم. او در حقیقت مسئول زندانیان بود، یا بیماران، هر طور که دلتان بخواهد می توانید آنها را بنامید. اتفاقا یکی از دوستان من از آب درآمد. دوستی قدیمی، که با این همه با او زیاد صمیمی نبودم.

به هر حال به آن محل رفتم و مدیر مؤسسه مسئله را برایم شرح داد. موضوع به یکی از زندانیها مربوط می شد؛ مردی جوان که ذهنش را مشغول کرده بود. مدیر مؤسسه تردیدهایی داشت. آن مرد جوان، در زمان دستگیری، تازه مرحله نوجوانی را پشت سر گذاشته بود. دستگیری چند سال پیش انجام گرفته بود. همین طور که زمان می گذشت مدیر جدید، چون مرد جوان در زمان مدیر پیشین زندانی شده بود، از خود پرسش هایی می کرد، چون در مورد مجرمان بیمار و زندانیان دیگر به طور کلی، تجربیاتی داشت. اگر بخواهیم قضیه را به طور ساده مطرح کنیم آن مرد جوان از نوجوانی آدم مشکل آفرینی بود.

هر نامی بخواهید میتوانید رویش بگذارید: مجرم جوان، جوانی بی سروپا، پسری بد، آدمی بی مسئولیت. نام هایی که بشود رویش گذاشت کم نیست. منش مجرمان را داشت، در این مورد هیچ شکی وجود نداشت. عضو دارودسته هایی شده بود، کسانی را کتک زده بود، دزدی کرده بود، فریب داده بود، کلاهبرداری کرده بود. در حقیقت چنین پسری باعث نومیدی هر پدری می شود. . آه، متوجه شدم. – متوجه چه چیزی شدید خانم مارپل؟ . فکر می کنم دارید از پسر آقای رافیل حرف میزنید. – کاملا درست است. از پسر آقای رافیل حرف می زنم. شما از او چه می دانید؟

نقد کتاب نمسیس فرشته انتقام و عدالت

آگاتا کریستی در رمان نمسیس فرشته انتقام و عدالت باز هم خانم«مارپل» را برای كشف رمز و راز قتلی دیگر به كار می‌گیرد. “عشق احساس خطرناکی است. شاید خطرناک‌ترین احساس آدمی باشد”. این حرفی است که کسی به خانم “مارپل” می‌گوید. خانم مارپل به خاطر قتلی که اتفاق می‌افتد ناگزیر می‌شود تا درباره‌ی این گفته و کسی که این سخنان به او مربوط می‌شد به تحقیق بپردازد.

برای تحقیق درباره‌ی خطرناک‌ترین احساس آدمی خانم سالخورده‌ای مانند مارپل باید خطر کند، چرا که دشمن بی‌رحم که او نیز خطر را می‌بیند از هیچ اقدامی روی‌گردان نیست. قاتل می‌کشد تا هم خود را از خطر برهاند وهم خطرناک‌ترین احساسش را در چند قدمی‌اش، درکنار خود حفظ کند. اما آیا خانم مارپل این الهه‌ی انتقام و عدالت چنین امکانی را به او می‌دهد؟

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 1,670 بار

Agatha%20Christie%20 %D8%A2%DA%AF%D8%A7%D8%AA%D8%A7%20%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DB%8C 0

عنوان کتاب: نمسیس فرشته ی انتقام و عدالت

نویسنده: آگاتا کریستی

مترجم: خسرو سمیعی

تعداد صفحات کتاب: 195 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 13.33 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

پیپ آرزوهای بزرگی را در سر می پروارند و این آرزو، رهایی از زندگی محقر روستایی و زندگی کردن مثل نجیب زادگان و اشرافیان است. پیپ در پی آرزوهای بزرگ خود می رود و با حوادث و اتفاقات و در نهایت پایانی عجیب مواجه می شود...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 5544
اگر مانند اغلب زنان باشید، ممکن است فکر کنید که همه‌ی زنان به جز شما شاد و شادمان هستند. اما حالا زمان آن رسیده تا به نشاطی که شایسته‌ی شماست دست یابید. این کتاب راه دستیابی...
بروزرسانی: 11 ماه قبل
تعداد بازدید: 288

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *