رشد بدن دختران در دوران بلوغ

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
رشد بدن دختران در دوران بلوغ (nbookcity.com)

دانلود کتاب رشد بدن دختران در دوران بلوغ

کارا ناترسون به همراه والری لی شفر در کتاب رشد بدن دختران در دوران بلوغ تمام دختران نوجوان را راهنمایی می کند.

اگر شما از تغییرات بدن خود تعجب كرده‌اید، باید گفت كه تنها نیستید! میلیون ها دختر هشت تا ده ساله هم احساس كنونی شما را داشته اند و برای توصیه های درست به این كتاب روی آورده اند. این كتاب راهنمای كامل فرق سر تا نوك پا به پرسش های شما از مراقبت از مو گرفته تا تغذیه سالم، نفس بدبو تا سینه بند و چرخه قاعدگی تا جوش صورت و موضوعات دیگر پاسخ می دهد.

این كتاب با توجه به رهنمودهای، توصیه های عملی و نكات واقعی كارشناسان، كتاب كاملی است كه به شما كمك می كند تا درباره تغییرات بدن خود نكات جالبی را بیاموزید.

خلاصه کتاب

شاید به رشد بدن خود علاقه‌مند باشید یا شاید نگران تغییرات پیش رو باشید. اما هرچه بیشتر دربارۀ بدنتان بدانید، به همان اندازه از میزان تعجب شما کاسته خواهد شد. بنابراین با واقعیات آشنا شوید. مطالعۀ کتاب‌ رشد بدن دختران در دوران بلوغ آغاز خوبی است. شما برای پرسش‌هایی که هرگز به فکرتان هم نرسیده، پاسخ خواهید یافت! البته هیچ کتابی جای صحبت و مشورت کردن با والدین، پزشک یا بزرگسالان مورد اعتماد شما – همان انسان‌هایی که وظیفۀ مراقبت از شما را برعهده دارند- نمی‌گیرد.

هیچ پرسش بسیار شرم آور یا بسیار احمقانه‌ای وجود ندارد که نباید پرسید. به یاد داشته باشید، افراد بزرگسالی که در زندگی شما حضور دارند، زمانی هم سن وسال شما بودند و دارای تجربیات و دانشی هستند که می‌توانند دراختیار شما قرار دهند. شما افراد مبتدی باید اطلاعات به دست آورید. هرچه بیشتر دربارۀ بدن خود بدانید، در دوران رشد کمتر سردرگم و خجل می‌شوید و ساده‌تر می‌توانید دربارۀ آن صحبت کنید.

نویسندگان در کتاب رشد بدن دختران در دوران بلوغ امیدوارند که توصیه‌ هایشان، این امکان را برای شما فراهم آورند که گفت وگو با والدین یا افراد مورداعتماد خود را آغاز کنید. وقتی شما کودک بودید والدینتان درکنار شما بودند و حالا هم می‌توانند درکنار شما باشند. اگر شما لب به سخن بگشایید اعتمادبه نفس و روحیۀ شما هماهنگ با بدن شما رشد خواهد کرد!، هرقدر هم احساس خجالت کنید.

بخشی از متن کتاب

اوه چه بوی بدی، افتضاح است؟

عرق کردن بدن امری طبیعی و سالم است، بدن از این طریق استراحت می کند، اما احتمال دارد که اینک بیش از گذشته و مکان های متفاوتی مثل زیربغل عرق کند و هنگامی که عرق و باکتری روی پوست مخلوط می شوند و با | هوا در می آمیزند، بوی بد ایجاد می کنند. خوشبختانه، کنترل بوی بدن دشوار نیست. شما میتوانید از اینجا آغاز کنید که زمانی که حمام می روید، زیر بغل های خود را با صابون بشویید

اسپری های زیر بغل

بعد از شست وشوی زیربغل، شاید علاقه مند باشید که از محصولات موجود زیربغل استفاده کنید تا بدین وسیله مانع عرق کردن و بوی بد بدن شما شوند. دئودورانتها با هدف جلوگیری از بوی زیربغل تولید می شوند. کارکرد اسپری های ضد عرق در واقع این است که میزان عرق کردن را کاهش می دهد. بعضی از محصولات، ترکیبی از دئودورانت و اسپری ضدعرق هستند. آنها به اشکال متفاوت مام زیربغل، استیک، ژل و اسپری در بازار موجودند. شما محصولی را انتخاب کنید که به شما بهترین جواب را می دهد.

موی زیربغل

اگر تاکنون موهای زیربغل شما رشد نکرده اند باید گفت که این اتفاق به زودی خواهد افتاد. بعضی از دخترها موهای زیربغل را دوست ندارند. عده ای از آنها هم اصلا نگران موی زیربغل خود نیستند. اصلاح موی زیربغل یا حفظ آن به همان شکلی که هست، به تصمیم شخصی شما بستگی دارد. اگر احساس می کنید که بدون موی زیربغل راحت هستید، از مادر خود برای اصلاح آن اجازه بگیرید. تراشیدن موهای زیربغل متداول ترین شیوه برای رهایی از آن است. درحالی که تراشیدن موی زیربغل در ابتدا شاید قدری ترسناک به نظر برسد، اما به سرعت به یک عادت تبدیل می شود. از مادر یا خواهر بزرگتر خود در این زمینه بیاموزید.

نقد کتاب رشد بدن دختران در دوران بلوغ

کتاب رشد بدن دختران در دوران بلوغ را به تمام دختران نوجوان که در آستانه بلوغ هستند پیشنهاد می کنیم. بلوغ جنسی، دوران خاصی از رشد و تغییر است. همۀ انسان‌ها در معرض این تغییر و رشد قرار می‌گیرند. این دوران برای اکثر دخترها از سن ۸ تا ۱۳ سالگی آغاز می‌شود و زمانی به پایان می‌رسد که بدن شما قدوقوارۀ یک انسان بزرگسال را پیدا کند که معموالً بین سنین ۱۵ تا ۱۷ سالگی اتفاق می‌افتد. شما در طول دوران بلوغ رشد خواهید کرد و البته رشد همۀ قسمت‌های بدن شما به یک نسبت نخواهد بود.

شما متوجه تغییرات در پوست، مو، پستان‌ها و سایر بخش‌های بدنتان خواهید شد. احساسات تازه ای را نیز تجربه خواهید کرد. همۀ این تغییرات در نتیجۀ هورمون‌ها اتفاق می‌افتند، مواد شیمیایی که بدن شما تولید می‌کند تا شما را از یک دختر به یک زن تبدیل کند.

کتاب رشد بدن دختران در دوران بلوغ درباره هر آن‌ چیزی است که دختران باید درباره رشد خود تا مرحله بلوغ بدانند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 808 بار

Cara%20Natterson%20 %DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A7%20%D9%86%D8%A7%D8%AA%D8%B1%D8%B3%D9%88%D9%86

عنوان کتاب: رشد بدن دختران در دوران بلوغ

هر آنچه دختران باید برای رشد خود بدانند

نویسندگان: والری لی شفر و کارا ناترسون

مترجم: محمدعلی شیخ علیان

تعداد صفحات کتاب: 105 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 6.74 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب حاضر به گفته‌ی فایننشال تایمز بهترین اثر هریس تا امروز است. این نویسنده در مورد هر چیز و هر کجا می‌تواند عجیب‌ و غریب بنویسد و داستانی خواندنی و پرکشش خلق کند. این نویسنده‌ی...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 610
به جرات می توان گفت که کتاب « ماوراء طبیعی شدن » یک شاهکار از دکتر جو دیسپنزا است که در فروردین سال 98 برای اولین بار در ایران توسط مجموعه رویال مایند ترجمه شد و هم اکنون نسخه چاپی آن توسط رویال مایند به چاپ رسیده...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 11433

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *