ماورای طبیعی شدن

آخرین ویرایش: 4 هفته قبل
ماورای طبیعی شدن (nbookcity.com)

دانلود کتاب ماورای طبیعی شدن

معرفی کتاب ماورای طبیعی شدن را بهتر است از زبان خود نویسنده یعنی دکتر جو دیسپنزا بخوانیم:

نوشتن کتاب پیش رو ریسک بزرگی برای من و آوازه ام داشت، افراد زیادی از جمله جامعه علمی این کار من را شبه علم می دانند ،مخصوصا پس از انتشار کتاب. در گذشته بسیار نگران اظهار نظر این منتقدین بودم ،در اوایل راه نویسندگی ،سعی می کردم همیشه هنگام نگارش کتاب هایم این منتقدین را در نظر بگیرم و همواره می خواستم کاری کنم که آن ها اثرم را تایید کنند برایم بسیار اهمیت داشت که جامعه بزرگ علمی من را بپذیرد.

اما در یکی از سخنرانی هایم در لندن خانمی میکروفن را از من گرفت و داستان شفا پیدا کردن خود از بیماری اش را بازگو کرد و اینکه چطور با استفاده از کارهایی که من در کتاب های دیگرم ذکر کرده ام شفا پیدا کرده بود در این لحظه بود که من دگرگون شدم. در آن زمان بود که برایم روشن شد که من هر کاری کنم این دانشمندان بدبین که باورهای خاص خود را در مورد امور ممکن دارند،از کار های من خوششان نخواهد آمد. وقتی این نکته را فهمیدم دانستم که بخش زیادی از انرژی ام را هدر داده ام، پس از آن دیگر علاقه ای نداشتم که این افراد را در مورد پتانسیل های بشر متقاعد کنم خصوصا آن عده ای که امور عادی و طبیعی را بررسی می کنند.

من به هر چیزی علاقه داشتم جز امور عادی و دوست داشتم مقوله ی ماورای طبیعی شدن را بررسی کنم مطمئن شدم که باید دست از تلاش برای متقاعد کردن جامعه علمی بردارم و بجای آن انرژی خود را به بخش دیگری از جمعیت معطوف کنم که میخواهند به حرف های من گوش دهند در جایی از زندگی ام قرار دارم که برایم مهم نیست دیگران در مورد من چه می گویند و بدون شک من هم ایراد های خاص خودم را دارم -اما این را می دانم که بیش از هر زمان دیگری دارم در زندگی مردم تفاوت ایجاد می کنم سال ها وقت و تلاش بی وقفه انجام داده ام تا بتوانم اطلاعات علمی پیچیده را طوری ساده کنم که افراد بتوانند آن را درک کرده و در زندگی خود به کار گیرند.

خلاصه کتاب

کتاب حاضر نوشته نویسنده متخصص آمریکائی که در زمینه نقش و عملکرد مغز انسان فعالیت می کند، جو دیسپنزا می باشد. دیسپنزا در تحقیقات خود به موضوعی پی برد که برایش بسیار جذاب بود. او متوجه شد افراد عادی برای رسیدن به مطلوب زندگی خود، کارهای بسیار غیر عادی انجام می دهند. کتاب حاضر به عرفانی تر شدن زندگی افراد کمک بسیاری میکند.

این کتاب به خوانندگانش دانش ماورای طبیعی شدن و استفاده صحیح از آنرا می آموزد و افراد را به این درک می رساند که آنها واقعا فوق العاده هستند و میتوانند با مدیتیشن بر روی این موضوع،به ادراک جدیدی دست پیدا کنند که در پی آن به خلاقیت های بسیاری دست پیدا میکنند. جو دیسپنزا با تمرین هایی بسیاری که در کتابش ارائه داده است،معتقد است با مدیتشن و تمرکز بروی آنها افراد میتوانند از جریان های آگاهانه و انرژیی منظم تری برخوردار شوند.

این انرژی منظم و آگاهای باعث میشود بتوانیم خودآگاه ذهن خود را در کنترل خود قرار دهیم و تجربیات متعالی عرفانی را آغاز کنیم. همچنین دیسپنزا معتقد است با تمرین کافی بر روی این تکنیک ها می توانیم مهارت ایجاد یک جسم سالم، کارآمد، متعادل و ذهنی بسیار نامحدود که قادر به درک موضوعات عرفانی نیز هست را در خود ایجاد کنیم.

بخشی از متن کتاب

وقتی انسان در حالت پایداری از استرس باشد، انسجام مرکز قلبی‌اش از بین رفته و توانایی آفرینش او دچار اختلال می‌شود. مغز در پاسخ به ریتم آشفتۀ قلب از هم پاشیده و انسجامش را از دست می‌دهد و این عدم انسجام در دو شاخۀ سیستم عصبی خودمختار بازتاب می‌یابد. اگر سیستم عصبی پاراسمپاتیک ترمز و سیستم عصبی سمپاتیک گاز باشد، درحالی‌که این دو خلاف هم کار کنند، پیامی که به بدن ارسال می‌شود بدین گونه است:

پایتان روی ترمز است، اما به ماشین گاز می‌دهید! لازم نیست متخصص خودرو باشید تا بتوانید اثرات مخرب این نیروهای مخالف را درک کنید. ترمز ماشین خراب می‌شود، به گیربکس فشار می‌آید و مقاومت ایجاد شده سبب اتلاف انرژی و کاهش بهینگی مصرف سوخت می‌شود.

تداوم این تنش سبب تحلیل بدن شده و توانایی ترمیم و حفظ سلامتی را از بین می‌برد و انعطاف و شادابی را از آن سلب می‌کند. اگر بگوییم انعطاف بر مدیریت بهینۀ انرژی استوار است، بر اثر استرس مزمن، نیرو به‌طور کامل تحلیل رفته و ممکن است بیمار شوید. هرچه بیشتر به این حالت اضطرابی معتاد شویم، احتمال اینکه قلبمان را باز کرده، به درون غور کرده و به‌صورت ارادی انسجام قلبی ایجاد کنیم، کمتر می‌شود.

فصل های کتاب

  1. گشودن درها به روی ماوراء الطبیعه
  2. لحظه‌ی اکنون فصل
  3. قرار گرفتن در جریان امکان‌های جدید در میدان کوانتومی
  4. تبرک مراکز انرژی
  5. شرطی کردن بدن نسبت به ذهنیت جدید
  6. بررسی موردی: نمونه‌‌های زنده‌ی حقیقت
  7. هوش قلبی بخش رنگی کتاب
  8. فیلم ذهنی/ زیبابین
  9. مراقبه در حین راه رفتن
  10. بررسی موردی: واقعیت بخشیدن
  11. مکان-زمان و زمان
  12. غده‌ی پینه ‌آل
  13. پروژه‌ی انسجام: ساختن دنیایی بهتر
  14. بررسی موردی: شاید برای شما هم پیش بیاید

بخش دیگری از کتاب

جسم آنا، تا زمانی که به‌عنوان زنی بود که شوهر خود را از دست داده است، در حالت استرس و بحران عاطفی مداوم قرار داشت. نتیجه آن شکسته شدن جسمی او بود که موجب استرس و آشفتگی عاطفی بیش‌تر و تحلیل رفتن او شد. هنگامی که در یک مسیر مراقبه قرار گرفت، شروع به رهایی خود از آن شرایط عاطفی کرد و وارد زندگی جدیدی شد.این زندگی جدید امکان‌پذیر است زیرا واقعیتی فراتر از تجربیات زمانی و مکانی ما وجود دارد. از طریق مراقبه، می‌توانیم به آنچه نویسنده آن را لحظه فعلی جاودانه می‌نامد، وارد شویم.

در این بُعد، گذشته، حال و آینده وجود ندارد، بلکه همه چیز همزمان وجود دارد و اتفاق می افتد بنابراین، آنا توانست زندگی آینده خود را، پیش‌بینی کند، که این موضوع، پاسخ‌های شیمیایی و عاطفی اورا، تغییر داد و سرانجام به سلامت جسمی منجر شد. جسم آنا به عنوان ذهن ناخودآگاه نمی‌تواند بین حادثهٔ واقعی و تصوری او تمایزی قائل شود.جسم او به دیدگاه ذهنی‌اش پاسخ می‌دهد نه به شرایط فعلی‌اش.

نقد کتاب ماورای طبیعی شدن

به جرات می توان گفت که کتاب ماورای طبیعی شدن یک شاهکار از دکتر جو دیسپنزا است که در فروردین سال 98 برای اولین بار در ایران توسط مجموعه رویال مایند ترجمه شد و هم اکنون نسخه چاپی آن توسط رویال مایند به چاپ رسیده است.

کتاب حاضر، توسط یک دانشمند نخبه و یک آموزگار عاشق نوشته شده است. این کتاب نشان می‌دهد، چگونه فراتر از زندگی عادی قدم برداریم و وارد یک زندگی خارق العاده شویم.

خواندن کتاب ماورای طبیعی شدن به تمام طرفداران قلم دکتر جو دیسپنزا و همچنین همه کسانی که به کتاب های روانشناسی و خودشناسی علاقمندند پیشنهاد می شود.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 11,432 بار

Joe Dispenza %D8%AC%D9%88 %D8%AF%DB%8C%D8%B3%D9%BE%D9%86%D8%B2%D8%A7 2

عنوان کتاب: ماورای طبیعی شدن

مراقبت از سلامت شخصی و انرژی درمانی جسم و جان

چگونه انسان های عادی می توانند کارهای غیر عادی انجام دهند

نویسنده: دکتر جو دیسپنزا

مترجم: علی عباسی

تعداد صفحات کتاب: 609 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 12.45 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

اگر شانس این را داشته باشید که به کتابخانه نیمه شب بروید و خودتان تمام زندگی‌های دیگرتان را ببینید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ امکان دارد هر کدام از این زندگی‌ها بهتر از زندگی حال حاضر شما باشند؟نورا با سوالی این چنینی به...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 92786
فروید معتقد بود که بسیاری از احساسات، امیال و عواطف ما سرکوب می‌شوند و از حیطه آگاهی خارج می‌شوند زیرا بیش از حد برای ذهن آگاه تهدید کننده هستند. اغلب اوقات، امیال و آرزوهای...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 1170

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *