کتابخانه نیمه شب

آخرین ویرایش: 3 هفته قبل
کتابخانه نیمه شب (nbookcity.com)

دانلود کتاب کتابخانه نیمه شب

در رمان جدید و مسحور کنندۀ مت هیگ به نام کتابخانه نیمه شب، نورا این انتخاب را دارد که زندگی‌اش را با زندگی جدیدی عوض کند.

مسیر شغلی جدیدی را پیش بگیرد، روابط شکست‌ خوردۀ سابقش را ترمیم بخشد و طبق رؤیای کودکی‌اش، یخچال‌شناس بشود. اما همچنین باید حین سفر در دل کتابخانۀ نیمه‌ شب، به درون خودش نگاهی بیندازد و آنچه واقعاً به زندگی معنا و ارزش می‌بخشد، پیدا کند.

شما با خواندن رمان کتابخانه نیمه شب به نوعی افسون خواهید شد تا به دنیای دیگری فرار کنید. نویسنده با داستانش این نکته مهم را گوشزد می‌کند که نباید آثاری را که دیگران بر زندگی ما می‌گذارند، نادیده بگیریم.

همه چیز در زندگی مهم است حتی اگر خیلی کوچک و ناچیز باشد. باید همواره به لحظه لحظه زندگی‌مان فکر کنیم و آن را تحلیل کنیم و همه احساسات خود را در نظر بگیریم تا مانع خوشبختی خود نشویم.

خلاصه کتاب

اگر شانس این را داشته باشید که به کتابخانه نیمه شب بروید و خودتان تمام زندگی‌های دیگرتان را ببینید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ امکان دارد هر کدام از این زندگی‌ها بهتر از زندگی حال حاضر شما باشند؟

نورا با سوالی این چنینی به سراغ کتابخانه‌ای مرموز می‌رود که بداند قصه زندگی او چطور می‌شد اگر در جایی از زندگی انتخاب دیگری می‌کرد. او زندگی‌ای پر از بدبختی و پشیمانی داشته اما در این کتابخانه فرصتی برایش فراهم می‌شود تا اوضاعش را روبه راه کند.

او این انتخاب را دارد که زندگی کنونی‌اش را با زندگی جدیدی عوض کند. مسیر شغلی جدیدی داشته باشد، روابط شکست خورده‌اش را از نو بسازد و رویاهای کودکی‌اش را دنبال کند.

او باید در این سفر به دل کتابخانه نیمه شب به دورن خودش نظر کند و آن چه را واقعا به زندگی‌اش معنا و ارزش می‌دهد، پیدا کند. کتابخانه‌ای با انبوهی از کتاب که هرکدام قصه یک زندگی را می‌گویند. شما با خواندن این رمان به نوعی افسون خواهید شد تا به دنیای دیگری فرار کنید.

نویسنده با داستانش این نکته مهم را گوشزد می‌کند که نباید آثاری را که دیگران بر زندگی ما می‌گذارند، نادیده بگیریم. همه چیز در زندگی مهم است حتی اگر خیلی کوچک و ناچیز باشد.

بخشی از متن کتاب

در کتاب کتابخانه نیمه شب می‌خوانیم: هر زندگی‌ای که از زمانِ آمدن به کتابخانه امتحان کرده بود در واقع رؤیای شخصی دیگر بود. زندگی اولی که ازدواج کرده بود و میخانه داشت رؤیای دَن بود. سفر به استرالیا رؤیای ایزی بود و حسرت نورا دربارۀ نرفتن، بیشتر به صمیمی‌ترین دوستش مربوط می‌شد تا خودش.

رؤیای قهرمان شنا شدن متعلق به پدرش بود،. بله، حقیقت داشت که در دوران کودکی به قطب شمال علاقه داشت و می‌خواست یخچال‌شناس شود، اما آن تصمیم هم تا حد زیادی از گفت‌وگوهایش با خود خانم الم در کتابخانۀ مدرسه شکل گرفته بود. هزارتو هم، خب، آن هم از همان اول رؤیای برادرش بود.

شاید هیچ زندگی بی‌نقصی برای او وجود نداشت، اما مطمئناً جایی زندگی‌ای پیدا می‌شد که ارزش تجربه کردن داشته باشد. نورا هم متوجه شد که اگر می‌خواهد آن زندگی را پیدا کند، باید دامنۀ جست‌ و جویش را وسیع‌تر کند. خانم الم درست می‌گفت. بازی هنوز تمام نشده بود. (ص45 کتاب کتابخانه نیمه شب)

هیچ بازیکنی نباید تا وقتی مهره‌ای روی صفحه داشت تسلیم می‌شد. کمرش را راست کرد و صاف‌تر ایستاد. «باید از بالاترین و پایین‌ترین قفسه‌ها زندگی‌های بیشتری انتخاب کنی. تا الان سعی داشتی واضح‌ترین پشیمونی‌هات رو جبران کنی.

کتاب‌های قفسه‌های بالایی و پایینی زندگی‌های متفاوتی‌ان. زندگی‌هایی که وجود دارن، اما هیچ‌وقت اون‌ها رو تصور نکرده‌ی یا نخواسته‌ی‌، حتی بهشون فکر هم نکرده‌ی. زندگی‌هایی هستن که می‌تونی تجربه‌شون کنی، اما هیچ‌وقت رؤیاشون رو در سر نداشته‌ی.»

نکوداشت‌های رمان

  • کتابی خواندنی که روحیه‌تان را عوض می‌کند! (واشنگتن پست)
  • یک افسانه زیبا؛ داستانی شگفت‌انگیز برای عصر مدرن است. (جودی پیکولت)
  • رمانی بی نهایت جذاب! در دنیای آشفته امروزی، این همان کتابی‌ست که به آن نیاز داریم. (نیویورک تایمز)

نقد کتاب کتابخانه نیمه شب

در کتابخانه نیمه شب که بین مرگ و زندگی قرار گرفته است، قفسه های بی‌نهایت کتاب وجود دارد که فرصتی را برای تجربه زندگی دیگری فراهم می‌کند. فرصتی برای کشف اینکه چه اتفاقی می توانست افتاده باشد اگر فقط یک بار انتخاب متفاوت انجام شود.

و پس از پایان زندگی نورا، او خود را در درب کتابخانه می بیند. گرچه نورا برنامه اولیه خود را برای متوقف کردن برنامه موجود ، نورا راهی برای وجود در هر نسخه از جهان می یابد. من بخاطر فرضیه منحصر به فرد و مبتکرانه جذب این کتاب شدم.

من انتظار یک ماجراجویی سرگرم کننده در سفر در زمان را داشتم، اما کتابخانه نیمه شب خیلی بیشتر است. در حالی که مانند داستان می خوانید، پیام اساسی آن کامل و درست است.

کتاب‌های پیشنهادی

کتاب کتابخانه نیمه شب

عنوان کتاب: کتابخانه نیمه شب

یک کتابخانه، بی نهایت زندگی

برنده جایزه بهترین کتاب داستانی گودریدز در سال 2020

نویسنده: مت هیگ

مترجم: محمدصالح نورانی زاده

تعداد صفحات کتاب: 287 صفحه

حجم فایل: 15.7 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

کرنشا یک دونده عالی است. اما البته این را وقتی فهمید که پدر دائم الخمرش، روی مادرش اسلحه کشید. وقتی مادر کسل او را بیدار کرد و با هم از خانه فرار کردند، کسل فهمید که چقدر سریع است...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 223
روایت‌ها در عین اینکه شیفت زمانی دارند؛ ولی چنان درهم تنیده‌اند که خواننده را سوار بر قایق در دریایی آرام به پیش می‌برند. شخصیت‌های این کتاب زیاد نیستند؛ اما در جریان داستان به گذشته این آدم‌ها سفر می‌کنیم...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 1186

11 پاسخ

    1. با سلام.
      لینک دانلود مستقیم کتاب را مجددا برایتان ایمیل کردیم. ظاهرا ایمیلتان معتبر نیست و یا صندوق ورودی هایتان پر شده است. لطفا برای دریافت فایل، در تلگرام، به یکی از ادمینها پیام دهید.

  1. بی نظییییییر بود . به شدت پیشنهادش میدم. فقط بعضی جاها به جای نوشتن مثلا (می دونی) نوشته شده بود (می دونه)

  2. کجا فقط 5 درصد کتاب ها رو باید برای خواندنش هزینه داد؟ اتفاقا برای 95 درصد آنها باید هزینه پرداخت کرد در سایت شمتا
    بعد ادعهای اینم دارید که چرا مطالعه پایینه؟ با این حجم هزینه هیا زندگی حداقل اینه که شما کمک کنید به صورت رایگان کتاب در دسترس خوانندگان باشه تا حجم مطالعه بیشتر بشه حداقل در مکبحث روانشناسی برای بهتر شدن حال حداقل جامعه کتاب خوان,ولی متاسفانه پول جای همه چیز رو گرفته

    1. حرف شما درسته ولی کامنتتو باید زیر پستی راجب کتاب های علمی و این سایر کتاب ها بذاری نه رمان

      1. حرف شما هم متین اما باید اینو در نظر بگیری ک این کناب ی داستان شنگول منگولی ساده نیست ی کتاب روان شناسی بزرگ و جهانیه اوکی؟!
        از هزار تا کتاب علمی چرت و پرت راجب بافت گیاهان میتونه مفیدتر باشه

    2. درسته…اما باید در نظر گرفت که کتاب ها خیلی بر روی انسان ها تاثیر دارن و این کتاب یک کتاب عالی هست

  3. عالییه..
    خارجی ها در این زمینه های موفقیت و خودسازی خیلی خوب کتاب می نویسند…
    خوب تجربه کردند و با تمام احساسه!
    مو به مو.. مو نمی زنه..

    1. آیا شما داستانهای ایرانی را خوانده‌اید؟ آیا بسیار بیشتر و کاملتر از مسایل مطرح شده در این کتاب و صد البته کاربردی تر در گلستان سعدی منطق‌الطیر قابوسنامه خمسه نظامی و حتی داستان سراسر پند و حکمت شاهنامه داستانهای بینظیر کلیله و دمنه نیامده؟ در رمانهای معاصر منِ‌او را خوانده‌اید و ارمیا و کلییر و …. اینکه شما فقط به رمانهای بی سر و ته عاشقانه و قصه‌های فانتزی فارسی نگاه کنید و آنها را با بخواهید طرف مقایسه قرار دهید صحیح نیست
      نویسنده‌های خوش‌نویسی در ادبیات فارسی امروز دست به قلم دارند که خوب است به کتابهای آنها توجه کنید

      1. دقیقا فرهنگ و هنر اصیل فارسی فوق العاده س …. لطیف، واضح و انسانی … بگذریم که اون رو دارن به حاشیه و انحراف می برن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *