قلبمان را به روی مردان بگشاییم

آخرین ویرایش: 3 سال قبل
قلبمان را به روی مردان بگشاییم (nbookcity.com)

دانلود کتاب قلبمان را به روی مردان بگشاییم

خواندن کتاب قلبمان را به روی مردان بگشاییم برای هر زن و مردی که می خواهد عشق بیشتری را به زندگی خود وارد کند ضروری است.

باربارا دی آنجلیس (که خودش دشمن شماره یک آقایونه 😛 ) در مورد این کتاب سوزان جفرز می گوید: «سرانجام کتابی دیدم که مردان را دشمن زنان فرض نکرده است و به زنان راهکارهایی عملی برای خلق یک رابطه شایسته داده است.

لوئیس هی (احترام ایشون واجبه 😐 ) نیز در مورد این کتاب گفته اند: کتابی بی نظیر است. کاش من این کتاب را در موسسه خودم منتشر کرده بودم. کتابی است که بارها و بارها باید خوانده شود.

خلاصه کتاب

در کتاب قلبمان را به روی مردان بگشاییم، بسیاری از تجربه‌ های شخصی نویسنده را خواهید دید. تجربه‌ هایی برخاسته از رنج سرطان سینه، طلاق و نداشتن اعتماد به مردان تا دستیابی به گنج خودشناسی که در نهایت فرصت یک رابطه غنی و خوشایند را برایش فراهم کرد. قطعاً مردان نیز از مفاهیم و تمرین های کتاب قلبمان را به روی مردان بگشاییم بهره خواهند برد و چیزهای زیادی در مورد کارکرد ذهن زنانه خواهند آموخت. ارزشمندترین دستاوردم در طول این سال ها، رسیدن به این دیدگاه بود که ما قادر نیستیم رفتار دیگران را تغییر دهیم اما می توانیم کارهای زیادی انجام دهیم تا جهانی بهتر و زیباتر برای خودمان بسازیم.

سخن نویسنده

احتمالاً وقتی برخی از شما عنوان این کتاب را می خوانید، از خود می پرسید: «چرا ما باید قلب هایمان را به سوی آن ها بگشاییم؟ چرا آن ها قلب هایشان را به سوی ما نگشایند؟» هدف من از انتخاب این عنوان به هیچ وجه این نبوده است که بگویم مردان کامل هستند اما زن ها باید خود را تغییر دهند. حقیقت این است که همه ما باید برای تبدیل شدن به انسان هایی دوست داشتنی تر هم برای خودمان، هم برای دیگران تلاش کنیم.

کتاب قلبمان را به روی مردان بگشاییم را از بعد زنانه وجودم نوشتم زیرا به عنوان یک زن، بهتر می فهمم زنان چه برداشتی از خود و از مردها دارند. همچنین تجربه های شخصی و تخصصی ام نشان داده است که بسیاری از ما فرصت های شاد بودن را از خود می گیریم. لذا این کتاب با هدف سرکوب زنان نوشته نشده است، بلکه برعکس هدف از نگارش آن، تقویت قدرت درونی و درک بهتر زیبایی های خویش و جهان اطراف مان است.

بخشی از متن کتاب

“من موجودی زیبا هستم که موهبت های زیادی برای بخشیدن به این دنیا دارم.” وقتی این عبارت را با اطمینانی درونی پذیرفتید، حق به جانبی خودبه خود محو می شود. دیگر نیازی نیست تا همه چیز را به همه کس اثبات کنیم و بیشتر وقت و انرژی خود را روی این موضوع می گذاریم: «ما موجوداتی زیبا هستیم که مواهب زیادی برای بخشیدن به این دنیا داریم.» وقتی به این زیبایی درونی رسیدیم، می توانیم حس مخرب رقابت با مردان را نیز از بین ببریم. دوباره می گویم که رقابت ما تلاشی طبیعی جهت یافتن کمال و تمامیت است.

برای سال ها خودمان را جنس دوم فرض کرده ایم و حال به جای آنکه دنبال تساوی و برابری باشیم، به انتقام آن همه سال جنس دوم بودن می خواهیم اثبات کنیم که برترین و اولین هستیم.  این همان جنگی است که مانع هر رابطه عاشقانه می شود، خواه این رابطه شخصی خواه کاری باشد. همه ما با جملات تفرقه انداز این چنینی آشنا هستیم: «این زن از صد تا مرد هم مردتر است.» به نظرم جملاتی از این دست جز تهدید مردها هیچ تأثیر دیگری ندارند. زمانش رسیده که دست از تلاش برای بهتر از مردها بودن برداریم و به جای آن سعی کنیم زن بهتری باشیم.

این گونه است که میتوانیم ارتباطات عاشقانه تری نیز داشته باشیم. همان طور که روان شناس تونی گرانت، اشاره می کند: برخی زنان موفق و خودباور، که دستاوردهایی بزرگ داشته اند، روابط شخصی رضایتمندتری با مردان دارند، اما تفاوت این زنان با بقیه در این است که آنها بانوانی خاص هستند که با ابعاد زنانه و ظرافت های وجودی خویش ارتباط گرفته اند و بنابراین در فضایی عاری از حس رقابت و برتری با مردان رفتار می کنند.  چطور مرزهایمان را گسترش دهیم؟

در مورد رهایی از حق به جانبی باید بگویم که مسیر مهم از همان منطقه خودانکارشده می گذرد که قبلا نیز به آن اشاره کردم. آشکار کردن نیمه تاریک و سایه ها برای سلامت ذهن، سلامت روابط و بقای دنیای ما ضروری است. تا زمانی که این کاوشگری را انجام ندهیم، هر طرف تلاش می کند که طرف دیگر را بد جلوه دهد و قصور درونی خویش را نادیده بگیرد. همه ما خوب می دانیم که بیشتر روابط ما از این رو محکوم به شکست شد که سعی کردیم طرف مقابل را آدمی بد نشان دهیم.

نقد کتاب قلبمان را به روی مردان بگشاییم

نویسنده کتاب قلبمان را به روی مردان بگشاییم تجربیات خود را درباره عشق و رابطه با جنس مخالف با شما درمیان می گذارد و خرد، بینش و توصیه هایی عملی در این زمینه به شما هدیه می کند. عشق به خویشتن درست نقطه مقابل از خودبیزاری است. آنانی که از خود بیزارند با همگان خودخواهانه، بی رحمانه و آسیب زننده برخورد می کنند. همان‌قدر که عشق به خویشتن وفور به همراه دارد، نفرت از خویش، ترس و محدودیت به همراه دارد.

نویسنده می گوید: بیرون آمدن از منطقه امن و رویارویی با جهان پیرامون گاهی فریادهای ساکت وحشت را به همراه دارد، اما یقین بدانید که با عقب رفتن و پا پس کشیدن به هیچ‌یک از خواسته‌هایمان نخواهیم رسید. اگر برگردیم فقط و فقط صدای نومیدی را می شنویم. همیشه به زنان گفته می شود که اگر می خواهند مردی بیابند باید کمی استانداردهایشان را ساده‌تر و ضعیف‌تر کنند. به نظرم اصلاً نیاز به این کار نیست، بلکه باید قلب‌هایمان را برای دیدن زیبایی‌های درونی دیگران وسعت بخشیم. من اسم این کار را ارتقای استانداردها می نامم.

تعداد بازدید: 268 بار

Susan%20Jeffers%20 %D8%B3%D9%88%D8%B2%D8%A7%D9%86%20%D8%AC%D9%8A%D9%81%D8%B1%D8%B2

عنوان کتاب: قلبمان را به روی مردان بگشاییم

عشقی کارآمد رقم بزنید

نویسنده: سوزان جفرز

مترجم: فاطمه باغستانی

تعداد صفحات کتاب: 260 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 17.7 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

ممکن است با خواندن کتاب شگفت زده شوید. قبل از آنکه کتاب های خودیار را بنویسم و به تدریس روش های رشد شخصی بپردازم؛ خیلی ترسو بودم و به شدت به کمک نیاز داشتم. در سال ۱۹۷۲ اولین ازدواج من...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 2073
راهنمایی‌های این کتاب در واقع سکوی پرشی برای رابطه‌ای مناسب بچه‌ها با پدر و مادرهاست. «مهم نیست چه پیش می‌آید، من از عهده‌اش برمی‌آیم!» این جمله، عبارتی پر قدرت است که در جای‌جای کتاب تکرار شده است.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 306

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *